اندرحکایات Quera، از شریف‌جاج تا الآن :)

719

اواسط اردیبهشت ۹۴ بود که محمدجواد رو وسط لابی دانشکده دیدم. بعد از حال و احوال همیشگی، مانیتور لابی رو نشونش دادم و گفتم نظرت در مورد مسابقه‌ی «استارت‌آپ تریگر» چیه؟ گفت: «آره، همراه با مصطفی ثبت‌نام کردیم :)» خیلی خوشحال شدم! چون واقعا حیف بود شریف‌جاج همینجوری بیفته گوشه‌ی دانشگاه و گسترش داده نشه!

همون موقع‌ها بود که یه مشکل اساسی برای سرورهای مرکز محاسبات دانشگاه پیش اومد و سرور شریف‌جاج هم به مدت یک هفته پایین اومد. اونجا بود که از روی تعداد پیگیری‌هایی که برای حل مشکل شریف‌جاج صورت می‌گرفت، فهمیدیم چقدر دانشگاه ما (شریف) به شریف‌جاج نیاز داره و وابسته شده. از همونجا به این فکر کردیم که چرا برای بقیه‌ی دانشگاه و مدارس این سرویس رو راه نیندازیم؟

خلاصه محمدجواد و مصطفی با ایده‌ی «آموزش برنامه‌نویسی به صورت تعاملی» وارد دوره‌ی دوم استارت‌آپ تریگر شدند. در بخش مسابقه تیمی، در یک تیم ۵ نفره قرار گرفتند. سایر افراد گروه، «نیما نجف‌زاده»، «رضا عباسی» و «ساینا غفرانی» بودند که ایده‌شون در زمینه آموزش بود. من هم دو روز آخر بهشون پیوستم و شدیم ۶ نفر! اونجا تصمیم گرفتیم اسم ایده رو «کدآموز» بذاریم. در نهایت هم با ایده‌ی «کدآموز، آموزش برنامه‌نویسی به صورت تعاملی» توی مسابقه شرکت کردیم و رتبه‌ی اول استارت‌آپ تریگر ۲ رو کسب کردیم.

دیگه بعدش برای ادامه‌ی کار مصمم‌تر شدیم و ما ۳ نفر (من و مصطفی و محمدجواد) به کمک مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، وارد «شتاب دهنده‌‌ی شریف» (یا همون Sharif Accelerator) شدیم. اینطور شد که از شریف‌جاج رسیدیم به Quera! اما اینکه چرا اسممون «کدآموز» نشد  و چرا «Quera» و بقیه‌ی داستان‌ها بمونه برای بعد … 🙂

اول مهر روز انتشار عمومی Quera بود. از اون روز همه‌ی درس‌های برنامه‌نویسی دانشگاه شریف و بعضا درس‌های غیربرنامه‌نویسی که تمرین برنامه‌نویسی داشتن و حتی بعضی از دروس که هیچ تمرین برنامه‌نویسی نداشتن هم از Quera استفاده کردن.

همراه با دانشگاه شریف، دانشگاه امیرکبیر و تهران هم کلاس‌هایی در Quera تشکیل دادند و مشغول به استفاده از این سرویس شدند. بعد از اون هم کم کم چند دانشگاه و مدرسه‌ی دیگه هم از Quera در روند آموزش برنامه‌نویسی‌شون استفاده کردند و تا امروز که این پست رو می‌نویسیم حدود ۱۵ دانشگاه، مدرسه و موسسه‌ی آموزشی از Quera استفاده می‌کنند.

امیدواریم با کمک و راهنمایی‌های شما دوستان گرامی بتونیم با همین سرعت پیشرفت کنیم و نیازها‌ی بیشتری از موسسات آموزشی بیشتری را رفع کنیم 🙂

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

ممکن است علاقه‌مند باشید
کدکاپ ۴ در ایستگاه پایان :)
مسابقه‌ی «Quera Connect 7: Android»
مسابقه‌ی «Quera Connect 6 : PHP/Laravel»
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments