برنامهای بنویسید که با دریافت پنج عدد در پنج خط مختلف اگر مجموع اعداد گرفته شده اول بود. چاپ کند `YES` وگرنه چاپ کند : `NO`
دقت کنید که مهم است که شما در ورودی و خروجی هیچ چیز اضافهتری چاپ نکنید. فقط پنج عدد بخوانید و فقط `YES` یا `NO` چاپ کنید
جمع اولی
جدول ۳X۳ جادویی به جدولی میگویند که که جمع سطرها و سطونها و قطرهای آن با هم برابر باشند. برنامهای بنویسد که با دریافت یک جدول جادویی (مانند نمونهها) اگر جدول جادویی بود چاپ کند `YES` وگرنه چاپ کند `NO`
لازم به ذکر است که تمامی اعداد یک رقمی و بین ۱ تا ۹ هستند.
![نمونهای از یک جدول جادویی](http://4.bp.blogspot.com/_PnLYRqe0k9g/SrZnN22w5mI/AAAAAAAAANw/-UKjC0lvDl4/s320/3x3-magic-square-solution.png)
نمونه ورودی:
4 9 2
3 5 7
8 1 6
نمونه خروجی:
YES
جدول جادویی
برنامهای بنویسید که با دریافت یک رشته موارد زیر را هر کدام در یک خط چاپ کند:
+ تعداد کلمات رشته
+ تعداد حروف کلمهی یکی مانده به آخر
+ تعداد حروف بزرگترین کلمه.
ورودی نمونهی ۱:
salam Halet Chetore Man Kheili Khubam
خروجی نمونهی ۱:
6
6
7
ورودی نمونهی ۲:
naaaaaaa baba ras migi
خروجی نمونهی ۲:
4
3
8
رشته به رشته
برنامهای بنویسید که با دریافت `n` مثلث زیر را تا `n` خط چاپ کند :
نمونه ورودی ۱:
4
نمونه خروجی ۱:
1
2 1 2
3 2 1 2 3
4 3 2 1 2 3 4
مثلث حمال راسکال
برنامهای بنویسید که با دریافت دو رشته چک کند که آیا اولی در دومی هست یا نه. اگر نیست چاپ کند `NO` ولی اگر هست چاپ کند `YES` و در خط بعد شمارهی اولین مکانی در رشتهی دوم که رشتهی اول آمده است را چاپ کند.
ورودی نمونهی ۱:
HELLO
BYE
خروجی نمونهی ۱:
NO
ورودی نمونهی ۲:
HELLO HOW ARE YOU
ARE
خروجی نمونهی ۲:
YES
10
رشته یابی
حمید به بازی با رشتهها خیلی علاقه مند است. اون برای رشتههای مختلف اسمهای مختلفی انتخاب میکند.
مثلن به رشتهای که طول آن در خود رشته آمده باشد میگوید رشتهی خوشگل. برنامهای بنویسد که با دریافت یک رشته از کاربر اگر رشته خوشگل بود چاپ کند `YES` وگرنه چاپ کند `NO`.
دقت کنید که یک رشته از ورودی باید بگیرید و فقط چاپ کنید `YES` یا `NO`.
ورودی نمونهی ۱:
Man 13 Salame
خروجی نمونهی ۱:
YES
(چون طول رشته ۱۳ تا بود بود)
ورودی نمونهی ۲:
Sale 96 Mobarak
خروجی نمونهی ۲:
NO
ورودی نمونهی ۳:
Khodafez
خروجی نمونهی ۳:
NO
رشتهی خوشگل
به عددی عدد کامل میگویند که مجموع مقسوم علیههایش (به جز خودش) با خودش برابر باشد. مثلن عدد شش را در نظر بگیرید :
۱+۲+۳ = ۶
در نتیجه ۶ عدد کامل است.
برنامهای بنویسید که با دریافت یک عدد اگر کامل است چاپ کند `YES` وگرنه چاپ کند `NO`.