در این سوال قصد داریم یک برنامه تست سرعت تایپ را پیادهسازی کنیم. ظاهر کلی برنامه به شکل زیر است:
![توضیح تصویر](https://quera.ir/qbox/view/fefhQ0ZmRp/typing-test-2.gif)
# پروژه اولیه
پروژه اولیه را از
[این لینک](/contest/assignments/33749/download_problem_initial_project/119975/)
دانلود کنید.
<details class="green">
<summary>
ساختار فایلهای این پروژه به این صورت است
</summary>
```
typing-test
├── assets
│ ├── css
│ │ └── style.css
│ └── font
│ └── Vazir.ttf
├── cypress
│ ├── fixtures
│ │ └── example.json
│ ├── integration
│ │ └── sample.spec.js
│ ├── plugins
│ │ └── index.js
│ └── support
│ ├── commands.js
│ └── index.js
├── cypress.json
├── index.html
├── package.json
└── typing-test.js
```
</details>
<details class="brown">
<summary>
راه اندازی پروژه
</summary>
+ ابتدا پروژهی اولیه را دانلود و از حالت فشرده خارج کنید.
+ سپس فایل `index.html` را در مرورگر خود باز کنید.
</details>
# جزئیات
در فایل `typing-test.js` تعداد تابع وجود دارند که شما باید آنها را کامل کنید:
<details class="blue">
<summary>
تابع `initializeTest`
</summary>
این تابع دو پارامتر را به عنوان ورودی دریافت میکند. `timeLimit` زمان تست (در واحد ثانیه) و `text` متن تست میباشد.
در این تابع باید مقدار اولیه زمان باقی مانده (`timeLeft`) را در صفحه نمایش دهید. همچنین هر کاراکتر از متن را در یک تگ *span* قرار دهید و این تگها را به ترتیب داخل تگ *div* با آیدی `type-text` قرار دهید. برای مثال اگر متن اولیه کلمه **سلام** باشد *HTML* رندر شده به صورت زیر باید باشد:
```HTML
<div id="type-text">
<span>س</span>
<span>ل</span>
<span>ا</span>
<span>م</span>
</div>
```
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `updateCharactersStatus`
</summary>
در این تابع باید وضعیت هر کاراکتر آپدیت کنید. هر کاراکتر میتواند سه وضعیت داشته باشد:
1. در صورتی که صحیح تایپ شده باشد فقط باید کلاس `correct-char` را به آن بدهید.
2. در صورتی که صحیح تایپ شده باشد فقط باید کلاس `incorrect-char` را به آن بدهید.
3. در صورتی که تایپ نشده باشد نباید هیچ کلاسی داشته باشد.
همچنین باید تعداد خطاهای کاربر (`errors`) را نیز آپدیت کنید.
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `updateTimer`
</summary>
در این تابع در صورتی که زمان باقی مانده (`timeLeft`) بزرگتر از صفر باشد، باید زمان باقی مانده (`timeLeft`) و زمان گذشته شده (`timeElapsed`) و مقدار کلمه بر دقیقه (`wpm`) را آپدیت کنید. در غیر اینصورت تست تایپ باید تمام شود.
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `finishTest`
</summary>
در این تابع باید تایمری که ایجاد شده است را *clear* کنید. همچنین *textarea* را `disable` کنید تا کاربر نتواند در آن تایپ کند.
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `updateAccuracy`
</summary>
در این تابع باید درصد دقت تایپ (`accuracy`) را از طریق فرمول زیر محاسبه کنید و نمایش دهید:
$accuracy=\frac{(typedCharacter-errors)}{typedCharacter}\times100$
همچنین باید عبارت بالا را به نزدیکترین عدد صحیح رند کنید.
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `updateErrors`
</summary>
در این تابع باید تعداد فعلی خطاهای کاربر را در صفحه نمایش دهید.
</details>
<details class="blue">
<summary>
تابع `updateWpm`
</summary>
در این تابع باید مقدار کلمه بر دقیقه (*wpm*) را از طریق فرمول زیر محاسبه کنید و نمایش دهید:
$wpm=\frac{\frac{typedCharacter}{5}}{timeElapsed}\times60$
همچنین باید عبارت بالا را به نزدیکترین عدد صحیح رند کنید.
</details>
# نکات
- شما تنها مجاز به اعمال تغییرات در فایل `typing-test.js` هستید.
- برای ارسال پاسخ میتوانید فقط فایل `typing-test.js` را بدون _zip_ کردن ارسال کنید یا کل پروژه را _zip_ کرده و ارسال کنید.