علی که برنامهنویسی به زبان پایتون را به تازگی شروع کرده و علاقه زیادی هم به مکعبها دارد، این سوال برایش پیشآمده که چه طور میتواند یک مکعب را رنگ کند. نحوه رنگآمیزی مکعب به این گونه است که خانههایی که در حداقل یکی از وجوه مکعب قرار دارند باید رنگ شوند و دیگر خانهها نباید رنگ شوند. با توجه به جزییات زیر به علی کمک کنید تا مکعبش را رنگ کند.
مکعبی به شکل لیست تو در تو سه بعدی داریم که میخواهیم آن را رنگآمیزی کنیم. به این صورت که درایههایی که در 6 وجه مکعب قرار میگیرند، رنگ شوند (مقدارشان برابر با 1 شود) و سایر درایهها بیرنگ باشند (مقدارشان برابر با 0 باشد).
تابع `coloring` را در `cube.py` مطابق با توضیحات دادهشده پیادهسازی کنید.
برای مثال:
```python
def coloring(ls):
# your code here
matrix = [
[
[5, 5, 5],
[5, 5, 5],
[5, 5, 5]
],
[
[5, 5, 5],
[5, 5, 5],
[5, 5, 5]
],
[
[5, 5, 5],
[5, 5, 5],
[5, 5, 5]
]
]
coloring(matrix)
for i in range(len(matrix)):
print("{}th layer:".format(i+1))
for j in matrix[i]:
for k in j:
print(k, end=' ')
print()
```
خروجی کد بالا باید به این شکل باشد:
```python
1th layer:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
2th layer:
1 1 1
1 0 1
1 1 1
3th layer:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
```
**توجه: ** اضلاع مکعب ممکن است با هم برابر نباشند.
# آنچه باید آپلود کنید
یک فایل **zip** که وقتی آن را باز میکنیم، **فقط** فایل `cube.py` را ببینیم.
پروژهای - رنگآمیزی مکعب - پایتون