**فرض کنید** که در راه رسیدن به مسابقات جهانی فوتبال، [کاپیتان سوباسا](https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%A7) تصمیم به استفاده از تحلیل داده برای ارتقای سطح فنی تیم خود گرفته است و به همین منظور **شما** به عنوان دانشمند داده تیم جذب شدهاید.
![کاپیتانسوباسا](https://bayanbox.ir/view/76055921241997816/Subasa.jpg)
در هفته اول کاری خود، شما از تعدادی *کارآموز* درخواست میکنید که فیلم تمامی بازیهای فصل قبل لیگ را مشاهده کنند و اطلاعات مرتبط با شوتها در هر بازی را به صورت دستی ثبت کنند. خروجی کار در قالب `csv`، تحویل شما شده است.
این مسابقه دارای ۴ سوال میباشد و شما میتوانید دادگان این مسابقه (یکسان برای تمامی سوالها به جز سوال *نیمکت*) را از [این لینک](/problemset/assignments/4367/download_problem_initial_project/99414/) دریافت کنید.
# دادگان
هر ردیف دادگان آموزش `train.csv`، یک رویداد شوت و مشخصات آن، طبق جدول زیر میباشد:
| نام ستون | توضیح ستون |
|:------------------:|:------------------:|
|matchId|شناسه بازی|
|playerId|شناسه بازیکن شوتزننده|
|playType|موقعیت بازی که در آن ضربه زده شد (جریان بازی، پنالتی، ضربه آزاد مستقیم، مستقیم از کرنر)|
|bodyPart|بخشی از بدن که با آن شوت زده شدهاست (پای چپ، پای راست، سَر، سایر)|
|x|موقعیت شوت در زمین به متر (مختصات `x`)|
|y|موقعیت شوت در زمین به متر (مختصات `y`)|
|interveningOpponents|تعداد بازیکنان حریف که در لحظه شوتزدن مانع دید شوتزننده به دروازه شده بودند|
|interveningTeammates|تعداد همتیمیهایی که در لحظه شوت زدن مانع دید شوتزننده به دروازه شده بودند|
|interferenceOnShooter| میزان دخالت مستقیم تیم مدافع بر روی شوتزننده (کم - هیچ بازیکن تیم حریف در یک متری شوتزننده نیست، متوسط - یک بازیکن حریف در ۱متری شوتزننده قرار دارد، زیاد - بیشتر از یک بازیکن حریف در ۱متری شوتزننده قرار دارند)|
|minute|دقیقه زدن شوت|
|second|ثانیه زدن شوت|
|outcome|نتیجه شوت (برخورد به دفاع، موقعیت از دست رفته، برخورد به تیردروازه، مهار توسط دروازهبان، گُل، گُل بهخودی)|
مبدا مختصات (۰,۰) مرکز دروازهی تحت شوت میباشد و مختصات (x,y)، فاصله طولی (x) و عرضی (y) محل زدن شوت تا مبدا مختصات را به متر تعیین میکند، به عنوان مثال، موقعیت پنالتی در مختصات (۱۱,۰) میباشد.
برای آشنایی بیشتر با زمین فوتبال و ابعاد قسمتهای مختلف آن، شما به عکس زیر از [ویکیپدیای فارسی](https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86_%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84) دسترسی دارید.
![جزییاتزمینفوتبال](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/Football_pitch_metric.svg/800px-Football_pitch_metric.svg.png)
در صورتی که با ورزش فوتبال آشنایی ندارید، می توانید قوانین آن را در ویکیپدیایفارسی از [اینجا](https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84) بخوانید.
# صورت مسئله
در ابتدای کار، شما میخواهید با بررسی اولیه به اکتشاف در مجموعه دادگان آموزش (`train.csv`) بپردازید و به سوالات زیر پاسخ بدهید (مثال خروجی هر سوال، در زیر آن آورده شدهاست).
در نظر داشته باشید که در این مرحله، *گُل به خودی* به عنوان گُل شوتزننده در نظر گرفته **نمیشود** و همچنین با مجموعه دادگان آزمایش (`test.csv`) در این مرحله کاری نداریم.
1. چندبازیکن در مجموعهدادگان وجود دارند؟
```
10
```
2. کدام بازیکن، بیشترین تعداد گُل را زده است؟
```
p_1
```
3. کدام بازیکنان به ترتیب، بیشترین نرخ تبدیل شوت به گُل و کمترین آن را داشتند؟ (بدون فاصله قبل و بعد از `,` - همانند نمونه زیر)
```
p_1,p_300
```
4. فاصله اقلیدسی دورترین شوت تا مرکز دروازه چهقدر بوده است؟ (فقط قسمت عدد صحیح)
```
100
```
این مرحله در مجموع، شامل ۴ سوال (هر سوال، ۲۵ امتیاز) میباشد. در صورتی که به تمامی سوالات پاسخ صحیح بدهید، بایستی ۱۰۰ امتیاز از این مرحله کسب کنید.
# خروجی
برای ارسال پاسخ ، جواب هر سوال را مشابه مثال، در یک سطر از فایل text بنویسید. در نهایت یک فایل text چهار خطی با نام **output.txt** را برای ما بارگذاری کنید. **_در صورتی که جواب سوالی را نمیدانید در سطر مربوطه ۱- وارد کنید._**
## نمونه خروجی ۱
```
10
p_1
p_1,p_300
100
```
<details class="green">
<summary>
*توضیحات*
</summary>
در خط *i* ام جواب سوال *i* ام نوشته شده است.
</details>
## نمونه خروجی ۲
```
10
-1
-1
30
```
<details class="green">
<summary>
*توضیحات*
</summary>
چون پاسخ سوال دوم و سوم را نمیدانستید، به جای آن عدد -۱ نوشته اید!
</details>