- محدودیت زمان پایتون: ۲ ثانیه
- محدودیت حافظه: ۲۵۶ مگابایت
یک بازی تیراندازی اولشخص را تصور کنید؛ در این بازی انواع سلاح وجود دارد و هر سلاح نام، برد، قدرت و اندازۀ گلولۀ منحصربهفردی دارد. از طرفی گلولهها نیز اندازه و آسیب منحصربهفردی دارند که در ادامه آمده است.
سلاحها
نام | برد | قدرت | اندازۀ گلوله |
---|---|---|---|
Submachine Gun | 100 | 10 | 0.5 |
Assault Rifle | 200 | 20 | 1 |
Pistol | 80 | 8 | 0.5 |
Shotgun | 50 | 40 | 4 |
Sniper Rifle | 1000 | 30 | 3 |
گلولهها
نام | اندازه | آسیب |
---|---|---|
A | 0.5 | 1 |
B | 1 | 1.5 |
C | 3 | 3 |
D | 4 | 2 |
پروژه اولیه
پروژه اولیه را از این لینک دانلود کنید.
ساختار فایلها
GunProblemSample.zip
├── Shooter.py
└── ShootingContract.py
خواستههای مسئله
با توجه به انواع سلاحها و گلولهها کلاس زیر را پیادهسازی کند:
class Shooter:
def set_gun_by_name(self, name: str) -> None:
pass
def add_bullet_of_given_size_to_gun(self, size: float, count: int) -> None:
pass
def shoot_to_target(self, target_x: int, target_y: int, target_distance: int, aim_x: int, aim_y: int) -> float:
pass
در بالا، به ترتیب سه متد انتخاب سلاح، اضافهکردن گلوله و شلیک به هدف تعریف شدهاند که به توضیح آنها میپردازیم:
-
متد انتخاب سلاح با توجه به ورودی، یک سلاح را انتخاب میکند تا در ادامه از آن استفاده شود.
- در صورتی که سلاحی با نام داده شده وجود نداشته باشد، باید یک
Exception
پرتاب شود. - این متد باید به حرف کوچک و بزرگ حساس باشد؛ به عنوان مثال سلاحی با نام
submachine gun
نداریم.
- در صورتی که سلاحی با نام داده شده وجود نداشته باشد، باید یک
-
متد انتخاب گلوله، گلولههایی را با اندازه و تعداد دادهشده به سلاح اضافه میکند.
- در صورتی که هر کدام از موارد زیر رخ دهد، باید یک
Exception
پرتاب شود:- سلاحی انتخاب نشده باشد.
- گلوله با اسلحه همخوانی نداشته باشد.
- تعداد منفی باشد.
- گلولهای با اندازۀ دادهشده وجود نداشته باشد.
- در صورتی که هر کدام از موارد زیر رخ دهد، باید یک
-
متد شلیک به هدف، پارامترهای مختصات هدف، فاصله تا آن و مختصات نقطهای که سلاح به آن اشاره میکند را از ورودی دریافت میکند و در خروجی، با استفاده از فرمولی که در ادامه میآید، میزان آسیبی که به هدف میرسد را برمیگرداند.
- هدف، یک مربع به ضلع ۱۰ است.
- مختصات گوشۀ پایین-چپ مربع در ورودی داده میشود.
- برای محاسبۀ خروجی، به صورت زیر عمل میکنیم:
- اگر برد سلاح از فاصله کمتر باشد، عدد ۰ برگردانده شود.
- در غیر این صورت، حاصلضرب قدرت اسلحه در آسیب گلوله برگردانده شود.
- در صورتی که سلاحی انتخاب نشده باشد یا گلولهای نداشته باشد، باید یک
Exception
پرتاب شود.
مثال
shooter = Shooter()
shooter.set_gun_by_name('Submachine Gun')
shooter.add_bullet_of_given_size_to_gun(0.5, 1)
result = shooter.shoot_to_target(1, 1, 20, 5, 4)
# result should be 10
نکات
- شما تنها مجاز به تغییر در فایل
Shooter.py
هستید. تغییرات در باقی فایلها نادیده گرفته میشود. - توجه کنید که تمیزی کد مهم و در رتبهبندی نهایی تاثیرگذار است.
- برای ثبت پاسخ، پروژه را با ساختار زیر ارسال کنید.
[your-zip-file-name].zip
└── Shooter.py
ارسال پاسخ برای این سؤال