در مدرسهی حلی صفر، $n$ دانشآموز با شمارههای 1 تا $n$ به صورت
ساعتگرد دور یک میزِ گرد نشستهاند و میخواهند بازی «اتل متل توتوله» را بازی
کنند. بازی به این شکل است که در هر مرحله، اگر شمارش از نفر شماره a شروع شد،
ساعتگرد میشماریم و a-اُمین نفر را حذف میکنیم و در مرحلهی بعد از نفر بعدیِ فرد حذف
شده شمارش را آغاز میکنیم. بازی به همین شکل ادامه پیدا میکند تا تنها یک نفر
باقی بماند که آن فرد برندهی بازی است.
برنامهای بنویسید که $n$ (تعداد افراد شرکتکننده در بازی) و $m$ (شمارهی شخصی که بازی از او شروع میشود)
را بگیرد و شمارهی برندهی بازی را چاپ کند.
## **ورودی**
در خط اول تعداد افراد شرکتکننده در بازی و در خط دوم شمارهی شخصی که بازی از او شروع میشود
## **خروجی**
شمارهی برندهی بازی
### **ورودی نمونه**
```
5
3
```
### **خروجی نمونه**
```
4
```
#### **توضیح ورودی و خروجی نمونه**
از نفر
شمارهی 3 شروع میکنیم و 3تا میشماریم. پس نفر 5 حذف میشود. سپس از نفر شمارهی 1
شروع میکنیم و خودِ 1 حذف میشود. سپس از نفر شمارهی 2 شروع میکنیم و 2تا میشماریم،
پس نفر 3 حذف میشود. در مرحلهی آخر از نفر شمارهی 4 شروع میکنیم و 4تا میشماریم. پس
نفر 2 حذف میشود. بنابراین نفر شمارهی 4 برندهی بازی خواهد بود.
ارسال پاسخ برای این سؤال
در حال حاضر شما دسترسی ندارید.