- محدودیت زمان: ۲ ثانیه
- محدودیت حافظه: ۲۵۶ مگابایت
نقطهبازی یک بازی قدیمی است. این بازی معمولا بین دو بازیکن در یک صفحه $N \times M$ که شامل $N$ ردیف است که در هر ردیف $M$ نقطه است، انجام میشود. ردیفها را از بالا به پایین با ۱ تا $n$ و ستونها را از چپ به راست با ۱ تا $m$ نامگذاری میکنیم.
بازی به این صورت است که هر کس در نوبت خود بین دو نقطهی مجاور که قبلا بین آنها پارهخطی کشیده نشده است ، پارهخطی میکشد. هر گاه حرکت کسی منجر به ساخت تعدادی مربع $1 \times 1$ شود، به تعداد مربعها امتیاز میگیرد و همچنین حرکت بعدی را نیز باید خودش انجام دهد. بازی وقتی تمام میشود که نشود پارهخطی کشید.
همانطور که میدانید یک برنامهنویس بیشتر از هر چیز به تفریح و سرگرمی نیاز دارد. به همین منظور ناصر و یاسر که دو تا از خوبهای شرکت رهنما هستند، تصمیم میگیرند با هم نقطهبازی کنند. از آنجایی که ناصر اعتقاد دارد که معمولا شروع کننده بازی، برنده بازی است همواره حرکت اول را او انجام میدهد. بعد از پایان بازی یک مسئله ذهن ناصر را مشغول میکند؛ آیا کسی میتواند بدون دیدن برگه بازی و صرفا با دانستن پارهخطهای کشیده شده نتیجه بازی را بفهمد.
ما از شما میخواهیم به ناصر کمک کنید و برنامهای بنویسید تا صرفا با گرفتن حرکات، نتیجه نهایی را برای ما محاسبه کند. (برای فهم بیشتر، شکلی که برای ورودی نمونه دوم کشیده شده را نگاه کنید.)
ورودی
در خط اول $n$ و $m$ که ابعاد صفحه هستند داده میشود. در $ 2\times n \times m - n - m $ خط بعدی در هر خط چهار عدد مانند $(x_{1} , y_{1} , x_{2} , y_{2})$ به شما داده میشود که به معنای این است که نقطهی سطر $x_{1}$ و ستون $y_{1}$ به نقطه سطر $x_{2}$ و ستون $y_{2}$ با یک پارهخط متصل شد. همچنین تضمین میشود که ناصر و یاسر تنها حرکات مجاز انجام میدهند.(یعنی همواره پارهخط بین دو نقطهی مجاور است که تا به حال بین آنها خطی کشیده نشده است.)
همچنین داریم: $$ 2 \le n , m \le 200 $$ $$ 1 \le x_{1} , x_{2} \le n$$ $$ 1 \le y_{1} , y_{2} \le m$$
خروجی
در یک خط دو عدد (که با فاصله از هم جدا شدهاند) چاپ کنید که عدد اول امتیاز ناصر و عدد دوم امتیاز یاسر باشد.
مثال
ورودی نمونه ۱
2 2
1 1 1 2
1 2 2 2
2 2 2 1
2 1 1 1
خروجی نمونه ۱
0 1
ورودی نمونه ۲
2 3
1 1 2 1
1 2 2 2
1 2 1 3
1 1 1 2
2 1 2 2
2 2 2 3
1 3 2 3
خروجی نمونه ۲
1 1
شکل زیر نمایانگر بازی ورودی نمونه دوم است:
ارسال پاسخ برای این سؤال