آخرین مطالب

توسعه‌دهنده

Coroutine در پایتون

Coroutineها پایه‌ی برنامه‌نویسی asynchronous و سنگ بنای async i/o در پایتون هستند. اما قبل از اینکه به نحوه‌ی استفاده و…

زمان مطالعه: 4 دقیقه 122
توسعه‌دهنده

پیاده‌سازی الگوریتم k-NN با پایتون

در این تمرین، می‌خواهیم به پیاده‌سازی الگوریتمی به نام «k نزدیک ترین همسایه» یا k-NN بپردازیم که از الگوریتم‌های رایج…

زمان مطالعه: 3 دقیقه 283
توسعه‌دهنده

الگوی طراحی Repository

همان طور که می‌دانید، الگوها راه‌حل‌هایی برای مشکلات رایج در طراحی شیءگرا هستند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی…

زمان مطالعه: 3 دقیقه 137
توسعه‌دهنده

راهنمای جامع استخدام برنامه نویس فرانت اند

بالا بودن تقاضا برای استخدام برنامه نویس فرانت اند، بسیاری از افراد را با پرسش‌های مختلفی مواجه می‌کند. یک توسعه‌دهنده‌ی…

زمان مطالعه: 9 دقیقه 67
توسعه‌دهنده

مصورسازی تعاملی با پلاتلی (Plotly)

مصورسازی یکی از کارهای اساسی در علوم داده و هوش مصنوعی است. در تحلیل داده به‌عنوان نخستین گام به مصورسازی…

زمان مطالعه: 8 دقیقه 146
توسعه‌دهنده

الگوی طراحی Factory

همان‌طور که می‌دانید، الگوها راه‌حل‌هایی برای مشکلات رایج در طراحی شیءگرا هستند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی الگوی…

زمان مطالعه: 3 دقیقه 164
توسعه‌دهنده

خاصیت Float در CSS

معمولا از خاصیت Float در CSS برای تعیین مکان یک المان استفاده می‌کنیم. این ویژگی باعث می‌شود المان‌ها به سمت…

زمان مطالعه: 7 دقیقه 71
توسعه‌دهنده

پشته فراخوانی

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که تابع بازگشتی (یا حتی به‌طور کلی تابع) در یک زبان برنامه‌نویسی…

زمان مطالعه: 2 دقیقه 47
توسعه‌دهنده

MRO در پایتون

شیءگرایی یکی از مفاهیمی است که در اکثر زبان‌های سطح بالا وجود دارد. پایتون نیز همانند سایر زبان‌های سطح بالا،‌…

زمان مطالعه: 4 دقیقه 66
توسعه‌دهنده

OAuth 2.0 به زبان ساده

احتمالاً تاکنون OAuth 2.0 به گوشتان خورده است یا حتی اگر دوره‌های آموزش PHP، آموزش لاراول و… را در کوئرا…

زمان مطالعه: 3 دقیقه 41