+ محدودیت زمان: ۱ ثانیه
+ محدودیت حافظه: ۲۵۶ مگابایت
----------
در این بخش میخواهیم بازی را برای چهار بازیکن پیادهسازی کنیم.
مهرههای بازیکن «قرمز» `R1`، `R2`، `R3` و `R4` هستند که در ابتدا به ترتیب در خانههای $41$، $42$، $43$ و $44$ قرار دارند. خانهی شروع برای «قرمز» $1$ است. هدف بازیکن قرمز این است که این ۴ مهره را (به هر ترتیبی) بهخانههای $45$، $46$، $47$ و $48$ ببرد.
مهرههای بازیکن «آبی» `B1`، `B2`، `B3` و `B4` هستند که در ابتدا به ترتیب در خانههای $49$، $50$، $51$ و $52$ قرار دارند. خانهی شروع برای «آبی» $11$ است. هدف بازیکن قرمز این است که این ۴ مهره را (به هر ترتیبی) بهخانههای $53$، $54$، $55$ و $56$ ببرد.
مهرههای بازیکن «سبز» `G1`، `G2`، `G3` و `G4` هستند که در ابتدا به ترتیب در خانههای $57$، $58$، $59$ و $60$ قرار دارند. خانهی شروع برای «سبز» $21$ است. هدف بازیکن قرمز این است که این ۴ مهره را (به هر ترتیبی) بهخانههای $61$، $62$، $63$ و $64$ ببرد.
مهرههای بازیکن «زرد» `Y1`، `Y2`، `Y3` و `Y4` هستند که در ابتدا به ترتیب در خانههای $65$، $66$، $67$ و $68$ قرار دارند. خانهی شروع برای «قرمز» $31$ است. هدف بازیکن قرمز این است که این ۴ مهره را (به هر ترتیبی) بهخانههای $69$، $70$، $71$ و $72$ ببرد.
نکاتی که باید در این حالت در نظر بگیریم.
## قوانین نوبت
نوبتها به ترتیب برای رنگهای «قرمز»، «آبی»، «سبز» و «زرد» است و بعد از یک دور گردش نوبتها، مجدداً به همین ترتیب نوبت آنها میشود. این روند تا آخر ادامه دارد.
هر بازیکن در نوبت خودش، باید یکبار تاس را با موفقیت بریزد. (توجه کنید اگر ۶ ظاهر شود بهصورت خودکار باید روند تاس ریختن ادامه یابد.)
سپس باید با سه درخواست «ورود مهره»، «حرکت مهره» و «رها کردن» **همهی حرکات** تاسی که انداخته را تمام کند.
توجه کنید زمانی که کار با ارسال پیام تمام شود، یعنی عملیات با موفقیت انجام نشده، پس نوبتها نیز تغییری نمیکنند.
اگر نوبت یک رنگ باشد هر درخواستی که بخواهد باعث تغییر در وضعیت مهرههای دیگر ایجاد کند باید با پیام `it is not your turn` را چاپ کنید.
## قوانین حذف
اکنون که چند مهره وجود دارد، ممکن است حرکت یک مهره به خانهای باشد که مهرهای از **رنگ دیگر** وجود دارد. در این صورت شما باید مهرهای که در آن خانه قرار دارد را از آن نقطه بردارید و به اولین (کم شماره ترین) خانهی گوشهای مربوط به آن رنگ ببرید.
## درخواستها
در خواستها همان حالتهای بخش قبلی را دارند ولی حالتهای مهره ($m$) میتواند هر کدام از ۱۶ رشتهی بالا باشد.
# ورودی
در سطر اول ورودی، بهترتیب سه عدد اول $A$، $B$ و $m$ داده میشود.
$$2 \leq A, B < m \leq 997$$
در سطر دوم ورودی، عدد صحیح و مثبت $q$ داده میشود.
$$1 \leq q \leq 1000$$
در $q$ سطر بعدی، در هر سطر، یکی از چهار درخواست که توضیح آن در متن سوال آمده میآید.
# خروجی
خروجی متناسب با هر درخواست را در یک سطر جداگانه چاپ کنید.
# مثال
## ورودی نمونه ۱
```
41 41 997
7
dice
enter R2
move R2 6
move R2 2
dice
enter B1
move B1 3
```
## خروجی نمونه ۱
```
6 6 2
1
7
9
6 3
11
14
```
ارسال پاسخ برای این سؤال
در حال حاضر شما دسترسی ندارید.