همانطور که از اسم سؤال پیداست، از شما میخواهیم برنامهای با پایتون ۳ بنویسید که اتفاق عجیبی بیفتد!
نحوه عملکرد برنامه به این صورت است:
نمونه ۱
>>> p = Foo()
>>> print(p.x)
0
>>> p.x = 125
>>> print(p.x)
25
>>> p.x = 15874
>>> print(p.x)
74
>>> p.x = 8
>>> print(p.x)
8
>>> p.x = 13
>>> print(p.x)
13
>>> p.x = -15698
>>> print(p.x)
-1
جزئیات
باید کلاسی به نام Foo
بنویسید که
یک خصوصیت به نام x
داشته باشد که طبق این قواعد مقداردهی میشود:
- مقدار اولیه
x
هنگام ساخته شدن کلاسFoo
صفر است. - هنگام مقداردهی
x
با یک عدد:- اگر عدد نامنفی بود، دو رقم سمت راست آن در
x
ذخیره شود. - اگر عدد منفی بود، مقدار x برابر با
-1
شود.
- اگر عدد نامنفی بود، دو رقم سمت راست آن در
- مقدار ذخیرهشده در
x
باید از نوعint
باشد.
class Foo:
pass
نمونه ۲
>>> p=Foo()
>>> p.x = 1234
>>> p.x == 34
True
>>> type(p.x)
<class 'int'>
نکات
- میتوانید فایل اولیه این سوال را از این لینک دریافت کنید.
- در صورت تمایل، میتوانید علاوهبر کلاسه خواستهشده، کلاسها و تابعهای کمکی دیگری نیز در فایل
source.py
پیادهسازی کنید.
نحوه ارسال
شما باید کلاس Foo
موجود در فایل source.py
را تکمیل و سپس این فایل را ارسال کنید.
ارسال پاسخ برای این سؤال