- محدودیت زمان: ۱ ثانیه
- محدودیت حافظه: ۲۵۶ مگابایت
یک قورباغه در برکهای در حال حرکت است. کمک کنید وضعیت اتفاق افتاده برای قورباغه مشخص شود! برنامهای بنویسید که در خط اول سطر و ستون جدول بازی و در خطوط بعدی به ترتیب نوع هر خانه را سطر به سطر بگیرد. در خطوط بعدی دستورات وارد میشوند. دقت کنید شروع حرکت از خانه صفر و صفر است! یعنی گوشه بالا سمت چپ!
ورودی
انواع دستورات:
دستور | توضیح |
---|---|
بالا | Up |
پایین | Down |
راست | Right |
چپ | Left |
پایان بازی | Finish |
درخواست موقعیت فعلی قورباغه | Location |
خانه های حرکت قورباغه انواع مختلفی دارد:
E():
انرژی به مقدار داخل پرانتز که می تواند مثبت و یا منفی و ضریب 5 باشد، افزایش خواهد یافتN:
خانه نرمالC:
تمساحJ():
جهش به خانه ذکر شده
قوانین بازی:
- با ورود به هر خانه، در صورتی که آن خانه نرمال نباشد یکی از جملههای خروجی مربوطه باید چاپ گردد.
- در صورتی که دستور جهش به خانه بیرون از جدول باشه عبارت "ناممکن" همانند مثال چاپ گردد.
- قورباغه در دو حالت میمیرد: یکی با انرژی صفر و یکی با شکار توسط تمساح!
- با تایپ دستور
Finish
بازی تمام شده و انرژی قورباغه چاپ میشود.
خروجی
انواع جملههای خروجی بدین صورت هستند:
Energy 30!
Location (4,0)
Jump to (3,1)
Impossible place!
Frog hunted by crocodile :-/! Energy 25!
Frog died! Energy -10!
مثال:
ورودی نمونه
5*6
N E(20) J(3,2) N N E(-5)
N N N N N C
C E(10) N N J(0,0) C
N E(5) N N N C
J(2,0) E(-10) N N C N
Right
Right
Left
Left
Left
Up
خروجی نمونه
Energy 20!
Jump to (3,2)
Enegy 25!
Impossible place!
Frog hunted by crocodile :-/! Energy 25!
ارسال پاسخ برای این سؤال