تابستان امسال با سامرکمپ ۱۴۰۱ دیوار

1032

سامرکمپ، فرصتیه برای یادگیری، کسب تجربه و فعالیت در یک محیط کار حرفه‌ای. تابستون امسال دومین دوره از سامرکمپ دیوار، در حوزه‌های مهندسی نرم‌افزار و فرانت‌اند برگزار می‌شه.

افرادی که در این دوره شرکت می‌کنن، تکنولوژی‌های مورد استفاده در دیوار رو یاد می‌گیرن، با ساختار تیم‌ها و فرایندهای کاری‌ آشنا می‌شن، تیم تشکیل می‌دن و پروژه‌های مختلفی رو در قالب این تیم‌ها اجرا می‌کنن. علاوه بر این حقوق هم دریافت می‌کنن. در نهایت هم یه تعدادی از شرکت‌کنندگان به صورت رسمی به تیم دیوار اضافه می‌شن!

آزمون اولیهٔ ورود به این دوره، در تاریخ ۲۰ خرداد برگزار می‌شه و بعد از ارزیابی‌های اولیه و انجام مصاحبه، شرکت‌کنندگان نهایی در ابتدای تیرماه مشخص می‌شن. این دورهٔ آموزشی از اول مردادماه شروع می‌شه و تا پایان شهریور ادامه داره. دوره به‌صورت حضوری و در شرکت دیوار برگزار می‌شه.

سامرکمپ امسال شامل ۴ مرحله است:

  • مرحلهٔ اول: در این مرحله، آموزش‌های مقدماتی تکنولوژی‌های مورد‌نیازمون، با همکاری تیم آموزشی رهنما کالج انجام می‌شه.
  • مرحلهٔ دوم: در این مرحله، درست مثل فضای کار واقعی دیوار، تیم‌هایی تشکیل می‌شه و هر تیم هم یک تیم‌لیدر از بچه‌های دیوار داره. به هر تیم پروژه‌هایی از جنس پروژه‌هایی که در دیوار انجام می‌شه تخصیص داده شده و افراد تیم با همکاری هم و با راهنمایی تیم‌لیدرشون، اون پروژه‌ها رو انجام میدن.
  • مرحلهٔ سوم: در هفتهٔ آخر دورهٔ سامرکمپ، هر تیم پروژه‌هایی رو که انجام دادن رو در قالب گزارشی به‌صورت دمو ارائه می‌ده.
  • مرحلهٔ چهارم: با توجه به عملکرد بچه‌ها در طول دورهٔ سامرکمپ، به نفراتی که مهارت‌های مورد‌نیاز برای کار در دیوار رو کسب کردن، پیشنهاد همکاری با دیوار داده میشه.

تکنولوژی‌ها

سؤالات قسمت مشترک اولیه، شامل پیاده‌سازی چند مسئلهٔ پایه‌ای الگوریتمیه که با زبان‌های Python ،C# ،C++ ،Java و JS می‌تونین حلشون کنین. همچنین به دانش پایه‌ای از SQL و Bash برای حلشون نیاز دارین. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که لازمه داشته باشین، توانایی درست و اصولی سرچ کردنه.

تو قسمت دوم برای آزمون مهندسی نرم‌افزار، یه پروژه براتون تعریف شده که قراره قسمت‌های مختلفش رو پیاده‌سازی کنین. می‌تونین با زبان‌های C# ،C++ ،Python و Java این کار رو انجام بدین. در این قسمت مدل کردن مسئله، الگوریتم، کد تمیز و تسلط به زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده‌تون مهمه.

تو قسمت دوم برای آزمون فرانت‌اند، یه پروژه براتون تعریف شده که قراره قسمت‌های مختلفش رو پیاده‌سازی کنین. باید با استفاده از JS ،HTML و CSS این پروژه رو پیاده‌سازی کنین (اگر ابزارهای پیشرفته‌تری مثل انگولار یا ری‌اکت بلد باشین و از اون‌ها استفاده کنین هم مشکلی نداره). حواستون باشه که توی این پروژه نیاز به استفاده از Web API هم دارین. در این قسمت مدل کردن مسئله، کد تمیز و تسلط به موارد گفته شده مهمه.

برای اینکه درمورد دیوار و سامرکمپ امسال بیشتر بدونید، به صفحه‌ی رویداد سامرکمپ ۱۴۰۱ دیوار سر بزنید.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

7 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیرحسین بلوک اصلی
امیرحسین بلوک اصلی
1 سال قبل

اسم بخش امتحانی مربوط به مهندسی نرم‌افزار توی سایت Back-end گذاشته شده ولی توی توضیحات اینجا حرفی از Back-end زده نشده. میخواستم بپرسم که چرا این شکلیه؟ آیا قراره در سوال‌ها صرفا مدل کردن و الگوریتم اولویت باشه یا به وب هم ربط داره؟ ممنونم.

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
مهندسی نرم افزار یعنی چی؟ برنامه نویسی اندرویدهم شاملش میشه؟
واینکه چرا حضوری؟ چرا ریموت برگزار نمیشه که بچه های غیرتهران هم بتونن شرکت کنن
چرا همیشه بین تهران و شهرهای دیگه فرق گذاشته میشه

zoh11
zoh11
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر
برای شرکت در کارآموزی باید ساکن تهران باشیم؟

SoD
SoD
1 سال قبل
پاسخ به  zoh11

طبیعتا لازم نیست ساکن تهران باشین برای شرکت تو مسابقه
ولی خب دو ماهی که این دوره توی ساختمان دیوار برگزار میشه رو باید برین تهران