رهنما کالج

750

سلام!

مسابقه‌ی ورودی دوره‌ی کارآموزی رهنما کالج تابستان امسال همین جمعه است؛ اگر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید این‌جا ثبت‌نام کنید!

مسابقه ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۵ تیر شروع می‌شود و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد. این زمان طولانی برای آن است که فرصت داشته باشید روی همه‌ی سوال‌ها وقت بگذارید و مسابقه از حالت رقابت سرعتی خارج شود؛ پس نگران زمان ارسال نباشید و بدانید که هیچ‌وقت برای نمره گرفتن دیر نیست!

این مسابقه از ۱۱ سوال در سبک‌های مختلف تشکیل شده است که توسط تیم طراحی Quera (محمد مهدی شکری، محمد جواد نادری، مصطفی کریمی، امیررضا پوراخوان، محمد صالح ساغرچی، امین انوری، پارسا عبداللهی و میلاد رضایی)، و البته با همراهی شرکت رهنما طراحی و حاضر شده است. این نکات را در هنگام مسابقه مدنظر داشته باشید:

  • پس از مسابقه، کشف تقلب انجام می‌شود. در صورت کشف تقلب با افراد خاطی برخورد می‌شود؛ برخورد از جنس بن کردن اکانت Quera، ارسال لیست متقلبین به شرکت رهنما، و درج سابقه‌ی منفی در رزومه برای استخدام در شرکت‌هایی که از Quera جهت استخدام استفاده می‌کنند.
  • در همه‌ی سوال‌های مسابقه از سیستم داوری Quera برای نمره‌دهی خودکار به ارسال‌های شما استفاده می‌شود؛
  • اگر سوالی در مورد صورت سوال‌های مسابقه و یا نمره‌دهی برای شما پیش آمد، در طول مسابقه می‌توانید در بخش “سوال بپرسید” با پشتیبانی در ارتباط باشید. بدلیل طولانی بودن مسابقه، با عرض پوزش، نمی‌توانیم در کل طول مسابقه در دسترس برای پاسخ سریع به سوال‌های شما باشیم؛ اما در زمان‌های مشخص‌شده‌ی زیر به سوال‌ها پاسخ داده می‌شود:
    • در ساعات ۹ الی ۱۱، ۱۴ الی ۱۶، و ۱۹ الی ۲۱
  • ۱۱ سوال مسابقه در زمینه‌های مختلفی هستند که در هریک از زمینه‌ها که مایل هستید می‌توانید سوال حل کنید و عملکرد مناسب در هر یک از زمینه‌ها باعث می‌شود شانس ورود به دوره‌ی کارآموزی را کسب کنید. پس توجه داشته باشید که نیازی نیست در همه‌ی زمینه‌ها همه‌ی سوال‌ها را حل کنید!
  • سوال‌های مسابقه در ۴ زمینه‌ی الگوریتمی، لینوکس، پایگاه داده، و پروژه‌ای خواهند بود و در هر زمینه سوال‌های با سختی‌های مختلفی مواجه می‌شوید.
  • در سوال‌های الگوریتمی می‌توانید برنامه‌ی خود را به هریک از زبان‌های C++، C، Java، Python 2، Python 3، C#، PHP، Node.JS، Perl، Go، Ruby، Obj-C، Swift، Javascript و Haskell ارسال کنید. در این سوال‌ها برنامه‌ی شما باید با ورودی و خروجی استاندارد (stdin و stdout) در ارتباط باشد. در صورتی که اولین بار است در مسابقات Quera شرکت می‌کنید، توصیه می‌شود بخش کار با Quera را مطالعه کنید تا با نحوه‌ی نوشتن برنامه‌های به این شکل آشنا شوید.
  • در سوال‌های پروژه‌ای، شما یک پروژه‌ی نیمه‌کاره دریافت می‌کنید که باید آن را تکمیل کنید، یا توضیحات پروژه را دریافت می‌کنید و باید آن را پیاده کنید. پروژه‌ها در ۴ زبان C#، Java، Python و ++C پذیرفته می‌شوند.
  • در سوال‌های دیگر هم باید طبق گفته‌ی صورت سوال عمل کنید، دو سوال با دستورات پایگاه داده و دو سوال با دستورهای shell لینوکس.
  • دوباره تأکید می‌شود که اگر حتی در یکی از ۴ زمینه‌ی گفته شده هم عملکرد مناسبی داشته باشید می‌توانید به دوره کارآموزی وارد شوید!
  • تلاش کنید برنامه‌های خود را اصولی بنویسید، برای زود فرستادن عجله نکنید. نحوه‌ی پیاده‌سازی‌ها در ورود به دوره کارآموزی تأثیر خواهد داشت.

موفق باشید!

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

17 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
عرفان
عرفان
5 سال قبل

سلام. قراره کارآموز قبول کنن یا توسعه دهنده ارشد؟ توی توضیحات سایت رهنما گفته بودند حتی اگر برنامه‌نویسی بلد نیستید بازم ممکنه بتونید وارد دوره بشید، اینجوری که اینجا نوشته فقط برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای میتونن وارد شن. من قبلاً آزمون‌های کوئرا رو شرکت کردم، برای توسعه‌دهنده‌ها هم چالش برانگیزه چه برسه به یه داوطلب کارآموزی.

بهروز
بهروز
5 سال قبل
پاسخ به  کوئرا بلاگ

سلام
سوالات برای من نمایش داده نمیشه !

َشمیسا کاس پور
َشمیسا کاس پور
5 سال قبل

امیدوارم مثل دوره های قبلی سوالای قشنگی داشته باشیم و این که تایمش رو به این شکل گداشتین واقعا کار خوبی کردین

علیرضا
5 سال قبل

سوالات برای یک برنامه نویس هم خیلی سخته . چه برسه به یکی که میخواد کار آموز بشه.

محمد مهدی تهرانی
محمد مهدی تهرانی
5 سال قبل

خیلی سخته 🙁

ali
ali
5 سال قبل

سوالا خیلی سخت بود
واقعا این دوره ی #کارآموزیه ؟

مهرداد
مهرداد
5 سال قبل

دوستان کسی کد سوال دو رو داره برای من ایمیل کنه ممنون میشم.
mehrdad.azizi72@gmail.com

محمدرضا
محمدرضا
5 سال قبل

لطفا اگه کسی کد سوال های الگوریتمی رو داره واسه من بفرسته ، واقعا لازمه
perfectcodder@gmail.com

آموزش سئو
5 سال قبل

خیلی عالی بود

serviceloole
5 سال قبل

سلام
مسابقه عالی بود. رقابتش هم واقعا جدی و سخت بود.

amootsms
3 سال قبل

خیلی خوب بود ممنون از به اشتراک گذاشتن

خرید مبل
3 سال قبل

واقعا سخت بود سوالات

مجییی
2 سال قبل

ممنون ، واقعا مسابقه خوبی بود
هیجان انگیز

peykbar.com/
2 سال قبل

ممنون از سایت خوبتون ، خیلی مسابقه با هیجانی بود .

cheraghbargh.shop
2 سال قبل

خیلی سایت خوبی دارین ممنون
https://cheraghbargh.shop/

bitabr
2 سال قبل

سایتتون خیلی کمکم کرد ممنون
https://bitabr.com/