8 ابزار عالی برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی که باید در 2024 امتحان کنید

348

با روی کار آمدن AI و افزایش محبوبیت آموزش‌ یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، تقاضا برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی بسیار زیاد شد. این ابزارها در سال 2024، به یکی از ضروری‌ترین امکانات برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده‌اند که مزایایی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان را شامل می‌شوند. 

نیاز شما در هر زمینه‌ای که باشد – اعم از نوشتن مقاله برای وب‌سایت، کپشن پست‌ برای شبکه‌های اجتماعی یا متن تبلیغات – هوش مصنوعی قدرت تولید انواع محتوا را تنها در چند دقیقه خواهد داشت.

در این مقاله از کوئرا بلاگ، 8 ابزار عالی برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد و قیمت، نقاط قوت و نقاط ضعف هریک را بررسی می‌کنیم. 

8 ابزار عالی برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی در سال 2024

در این بخش 8 هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله را تشریح خواهیم کرد. اما برای تمایز بهترین ابزارها با نسخه‌های نه‌چندان قوی، در بخش بعد به بررسی مبحث مهم «پنج فاکتور مهم برای انتخاب بهترین هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله» خواهیم پرداخت.

1. Jasper.ai

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی jasper

هوش مصنوعی Jasper (که پیش‌تر Jarvis AI نامیده می‌شد) به‌دلایل خوبی یک محتوانویس محبوب است.

دستور (Prompt) شما می‌تواند کلمات ساده‌ای مانند “write” یا “summarize” باشد. سپس جزئیاتی درباره مخاطبان و هدف مقاله اضافه می‌کنید و هوش مصنوعی مقاله را متناسب با ویژگی‌های مدنظر شما می‌نویسد.

کار کردن با این هوش مصنوعی محتوانویس تنها به دستورات «بنویس» و «خلاصه کن» محدود نمی‌شود. اگر اطلاعات دیگری مانند لحن برند و پرسونا مخاطب را ارائه دهید، پاسخ دقیق‌تری خواهید گرفت. دراصل شما می‌توانید به Jasper یاد بدهید که در نوشتن مقاله با هوش مصنوعی، مانند شما فکر کند و بنویسد.

این AI دارای ویژگی چت است که به شما کمک می‌کند تا قبل از نوشتن محتوا، درمورد موضوع و جزئیات مقاله طوفان فکری راه بیندازید و تحقیق کنید. همچنین این قابلیت امکان تصویرسازی آواتار مشتری و تعیین خواسته او را فراهم می‌سازد.

چیزی‌که جاسپر را به یک ستاره درخشان در میان دیگر هوش مصنوعی‌ها تبدیل می‌کند، تفکر بازاریابی آن است. این قابلیت ویژگی‌هایی مانند گردش کار (Workflow) کمپین برای ایمیل مارکتینگ، نحوه ایجاد تبلیغات موثر و تعامل‌سازی در پست‌های رسانه‌های را ارائه می‌‌دهد.

هر ویژگی در این AI به‌شکلی ساده و کاربرپسند طراحی شده است. یادگیری کار با این ابزار پیچیدگی خاصی ندارد و می‌توانید به‌سرعت و بدون دانش قبلی، به تولید محتوا بپردازید.

جاسپر قابلیت تصویرسازی هنری برای محتواهای شما را هم دارد؛ اما درحال‌حاضر این تصاویر با واقعیت اختلاف زیادی دارند.

اکستنشن جاسپر با نام Jasper Everywhere شامل APIها و افزونه‌هایی است که امکان نوشتن را به هر قسمت از گردش کار محتوا می‌افزاید. هنگام کار در وردپرس، جیمیل، یوتیوب، Salesforce و سایر پلتفرم‌ها می‌توانید از هوش مصنوعی Jasper نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید: با کمک هوش مصنوعی، یادگیری برنامه نویسی برای مبتدیان از همیشه آسان‌تر است

قیمت

نسخه رایگان تنها برای هفت روز امکان استفاده از امکانات را به شما می‌دهد و حتما باید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی اقدام به استفاده کنید. پس از این زمان، باید در میان قیمت‌های متنوع، طرح مناسب خود را انتخاب کنید. حداقل قیمت این ابزار 49 دلار در ماه است.

برای تیم‌ها و آژانس‌های بازاریابی، بهترین طرح از 125 دلار در ماه شروع می‌شود.

نقاط قوت

  • طراحی ویژه برای بازاریابان و نویسندگان
  • امکانات نسبتا کامل مانند چت پاسخگو و ایده‌پردازی برای ارائه جزئیات بیشتر 
  • یادگیری آسان و به‌دور از پیچیدگی

نقاط ضعف

  • طرح‌های گران و عدم توجیه منطقی برای کاربران معمولی
  • فاقد ابزار تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی خروجی

2. Writesonic

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی writesonic

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Writesonic جذابیت بسیاری دارد؛ زیرا این ابزار برپایه ChatGPT ساخته شده است. Writesonic به‌طورخاص برای نوشتن محتوای متنی، بهینه‌سازی متن برای سئو و استفاده از طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌های موثر کپی‌‌رایتینگ آموزش دیده است. این هوش مصنوعی مجموعه‌ای از ابزارهای دیگر از جمله Botsonic (ساخت ربات هوش مصنوعی بدون کدنویسی)، Photosonic (ابزاری برای تبدیل متن به تصویر)، Chatsonic (ارائه اطلاعات به‌روز و دقیق با کمک گرفتن از موتور جست‌وجو گوگل) است.

با کمک این AI می‌توانید تنها با ارائه موارد زیر، یک مقاله نسبتا خوب و باکیفیت تحویل بگیرید:

  • موضوع 
  • بیش‌از سه URL از صفحات موردنظر 
  • نقل‌قول 
  • کلمات کلیدی مهم برای مقاله

این هوش مصنوعی امکان جالبی را در اختیار نویسندگان محتوا قرار می‌دهد: شروع به نوشتن از یک صفحه سفید. شما با ایجاد یک صفحه خالی از محتوا، می‌توانید Writesonic را همراه خود کنید تا در حین نگارش، پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت محتوا، ارتقا لحن برند و تصحیح ایرادات ارائه دهد.

قابلیت Text Extender این هوش مصنوعی، محتوای کوتاه را طولانی می‌کند؛ بدون آن‌که از لغات نامربوط یا جملات نامفهوم (مانند سایر ابزارهای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی) استفاده کند.

دیگر امکان جالب ارائه‌شده توسط Writesonic، دریافت سند هویت برند و تطبیق محتوا با آن است. اگر نمونه صفحه وب‌سایت یا آدرس خاصی را مدنظر داشته باشید، می‌توانید URL آن را در اختیار Writesonic قرار دهید. علاوه‌بر این، امکان آپلود سند هویت برند و تنظیم لحن برند محتوا فراهم است. در این حالت اطلاعات کافی را در اختیار این هوش مصنوعی بگذارید و از او بخواهید که متناسب با شرایط صفحه یا سند، محتوا را بنویسد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۸ هوش مصنوعی چهره که شما را شگفت زده خواهند کرد

قیمت

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Writesonic شامل چهار طرح قیمتی مختلف می‌شود:

  1. نسخه آزمایشی رایگان که محدودیت زمانی ندارد. در این حالت تنها نیاز به رعایت محدودیت تعداد کلمات تولیدشده توسط AI را دارید؛
  2. اشتراک Chatsonic برای افرادی که نیاز به چت‌باتی مشابه‌با ChatGPT دارند با هزینه 15 دلار در ماه؛
  3. اشتراک Individual با 20 دلار هزینه ماهانه که بهترین انتخاب برای فریلنسرها و محتوانویس‌ها است؛
  4. نسخه Teams که برای آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های مرتبط بهترین گزینه است. قیمت این طرح برای هر ماه، 30 دلار است.

نقاط قوت

  • قدرت بیشتر در نوشتن مقاله نسبت‌به ابزارهای مشابه
  • امکان تولید مقاله‌های بلند و افزودن بیش‌از 10 هزار کاراکتر
  • ابزار اختصاصی برای لندینگ‌نویسی
  • امکان آپلود فایل سند هویت برند و تنظیم محتوا با شرایط موردنظر
  • یافتن کلمات کلیدی جدید توسط Writesonic برای افزایش شانس رتبه گرفتن محتوا

نقاط ضعف

  • دشواری در یادگیری و استفاده
  • پیچیدگی در استفاده از امکانات و قابلیت‌ها
  • عدم یک‌پارچگی با سایر ابزارهای ضروری مانند Sonic Editor

3. Scalenut

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی scalenut

Scalenut پلتفرم اختصاصی خود را ساخته تا مشتریانش را در فرآیند ایجاد پرامپت برای هوش مصنوعی همراهی کند. او این قابلیت را Cruise Mode می‌نامد.

برای شروع نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Scalenut، ابتدا مجموعه کلمات کلیدی خود را در قالب لیست درج کنید. این کلمات حین محتوانویسی، توسط Scalenut استفاده خواهند شد.

این هوش مصنوعی قادر به ارائه گزارش کلمات کلیدی است تا بدانید کدام‌یک رقبای بیشتری دارند.

سپس یک تیتر (Headline) مرتبط با موضوع موردنظرتان که اهداف محتوا و مخاطب هدف را مشخص می‌کند، ارائه دهید.

مراحل بعدی در محتوانویسی توسط هوش مصنوعی Scalenut روی طرح کلی متمرکز هستند. پس باید زیرتیترهایی مانند H2 و H3 و همچنین موارد مهم را در این مرحله قید کنید.

محتوانویسی توسط این AI حدود پنج دقیقه طول می‌کشد. پس از ارائه خروجی، مقاله نوشته‌شده توسط Scalenut یک امتیاز اولیه SEO را دریافت می‌کند. این امتیاز چراغ راه شما برای بازنویسی، کوتاه کردن یا طولانی کردن متن خواهد بود؛ زیرا این هوش مصنوعی پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت محتوا و امتیاز سئو ارائه می‌دهد.

اگر از پیش‌نویس اول راضی باشید، می‌توانید آن را به ویرایشگر متن ارسال کنید. جایی‌که بهینه‌سازی اصولی و مطابق با سئو محتوا انجام می‌شود. 

Scalenut بیش‌از 50 قالب محتوایی دارد که به شما کمک می‌کند همه نوع محتوایی را بنویسید؛ از توضیحات محصول گرفته تا اسکریپت‌های ویدئویی و کپشن پست لینکدین.

بیشتر بخوانید: فریلنسر کیست و فریلنسری چیست؟ – معرفی 12 سایت فریلنسری ایرانی و خارجی

قیمت

نسخه آزمایشی هفت روزه برای شروع در دسترس همگان است و برای استفاده نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ندارید. با این نسخه می‌توانید دو مقاله سئوشده ایجاد کنید و به تمام قالب‌های موجود هم دسترسی داشته باشید.

در پایان دوره آزمایشی باید اشتراک ماهانه بخرید که حداقل‌ترین آن، طرح پایه با قیمت 39 دلار است. سطح بعدی محتوای باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد که هزینه 79 دلاری در ماه را شامل می‌شود. با این طرح می‌توانید 30 مقاله و 25 خوشه کلمات کلیدی ایجاد کنید و با یک کلیک در وردپرس انتشار دهید.

نقاط قوت

  • حالت کروز  و هوشمند برای نوشتن مقاله‌های سئوشده
  • خوشه‌بندی کلمات کلیدی برای ایجاد یک استراتژی محتوای هدفمند
  • قالب‌های منحصربه‌فرد محتوایی

نقاط ضعف

  • کمتر از سایر ابزارهای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

4. GrowthBar

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی growthbar

GrowthBar یک افزونه سئو در مرورگر کروم بود و در طول سه سال، به ابزار نوشتن مقاله با هوش مصنوعی تبدیل شد. 

توسط این هوش مصنوعی می‌توانید انواع محتوای متنی زیر را بنویسید:

  • خبرنامه‌های ایمیل
  • بیانیه‌های مطبوعاتی
  • توضیحات محصول
  • متن ایمیل‌های فروش
  • ایده‌پردازی

ویژگی خاص GrowthBar، ابزار Outline محتوا است که آن را در میان سایر رقبا برجسته می‌سازد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بر کلمات کلیدی و زیرتیترهای محتوا، یک طرح کلی از محتوای مدنظرتان بسازید.

دلیل برجستگی GrowthBar با این قابلیت، اهمیت بسیار زیاد کلمات کلیدی در محتوا است. اگر کلمات کلیدی مناسب در بخش‌های اصلی مقاله (عنوان، تیتر و زیرتیترها) به‌کار روند، پیدا کردن محتوا برای خزنده‌های وب و موتورهای جست‌وجو راحت‌تر خواهد بود. درنتیجه رتبه‌ خوبی هم دریافت خواهید کرد.

با نوشتن تیترها، این ابزار برای هر پاراگراف یک علامت‌ (Bullet Point) ایجاد می‌کند. با کمک لیست نشانه‌دار، می‌توانید هر پاراگراف را پیش‌از ارسال به هوش مصنوعی و شروع فرآیند نوشتن، ویرایش کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی‌های کنونی (Generative AI) زمانی بهترین عملکرد را دارند که شما بهترین دستورات را به او بدهید. به‌همین‌دلیل نسخه Outline مقاله بهترین دستور برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی است.

پیش‌نویس محتوا توسط این ابزار امتیاز سئو می‌گیرد و می‌توانید با خیال راحت آن را منتشر کنید. 

این هوش مصنوعی با ارائه افزونه وردپرس توانست خود را از رقبا متمایز کند. این ابزار امکان تحلیل وضعیت سئو در وردپرس و نتایج گوگل را می‌دهد. به‌طور مثال، در صفحه نتایج گوگل آمارهای مربوط به دشواری کلمه کلیدی و اعتبار دامنه را نشان خواهد داد.

امکان دیگری که این هوش مصنوعی فراهم می‌کند، تعیین لحن برند تنها با آپلود کردن نمونه محتوا و تشریح جزئیات موردنظر است.

بیشتر بخوانید: 10 عادت ساده که به تقویت حافظه کمک می‌کنند

قیمت

نسخه رایگان این ابزار نوشتن مقاله با هوش مصنوعی، به‌مدت 14 روز دردسترس است. با این طرح می‌توانید دو Outline و 15 پاراگراف را ایجاد کنید.

برای ارتقای امکانات، طرح‌های مختلفی وجود دارد که نسخه پایه آن از 48 دلار در ماه شروع می‌شود. با این اشتراک می‌توانید 25 Outline در ماه و 500 پاراگراف با GrowthBar بسازید.

نقاط قوت

  • بینش قوی ابزار در زمینه سئو و امکان نوشتن محتوای سئوشده
  • ترسیم Outline مقاله برای تفکیک تیترها از بدنه محتوا
  • سادگی و سهولت در استفاده

نقاط ضعف

  • عدم ارائه پیشنهاد برای بهبود مقاله
  • تمرکز زیای روی بهبود رتبه سئو به‌جای بهبود محتوا و متن
  • کمی گران‌تر از سایر ابزارها
  • کیفیت پایین خروجی نسبت‌به ابزارهای مشابه و هم‌رده 

5. Semrush AI Writing Assistant

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی semrush ai writing assistant

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Semrush AI Writing Assistant حوزه‌های گوناگونی را دربرمی‌گیرد که لیست آن‌ها به‌شکل زیر است:

  • متن ایمیل
  • مقاله برای وبلاگ‌ها
  • متن CTA جذاب و تعاملی
  • محتوای صفحات سایت (مانند لندینگ و Home Page)
  •  پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • متن تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی
  • اسکریپت‌های ویدیویی
  • توضیحات محصول
  • میکروکپی‌های سایت و دکمه‌ها

توسط این ابزار و تنها با ارائه عنوان اصلی، عنوان‌های فرعی و کلمات کلیدی، می‌توانید یک مقاله کامل را در زمانی بسیار کوتاه – کمتر از یک دقیقه – تحویل بگیرید. علاوه‌بر این، امکان دریافت امتیاز SEO محتوا و پیشنهادهای AI برای بهبود این امتیاز را خواهید داشت.

قیمت

این ابزار نوشتن مقاله با هوش مصنوعی به‌مدت هفت روز و به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد. پس از آن می‌توانید با صرف مبلغ 25 دلار، به‌صورت نامحدود از ابزار تولید محتوای آن استفاده کنید.

نقاط قوت

  • نگارش انواع محتوای متنی به 25 زبان مختلف
  • دارای بیش‌از 75 نوع از انواع محتوای متنی
  • تولید مقاله در زمان بسیار کوتاه 
  • تولید ایده‌های مختلف محتوایی 

نقاط ضعف

  • رخ دادن اشتباهات نگارشی، گرامری و دستور زبانی در برخی از مقالات
  • عدم استفاده از کلمات کلیدی تعیین‌شده در تعدادی از نوشته‌ها

6. SERP Gap Analyzer

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی SERP gap analyzer

SERP Gap Analyzer ابزار دیگری برای کارشناسان سئو و طرح‌ریزی یک برنامه سئویی، یکی از بهترین هوش‌ مصنوعی‌ها برای محتوانویسی است.

روش‌های مختلفی برای استفاده از این ابزار وجود دارد از جمله:

  • تولید خلاصه محتوا (Content Brief)
  • نوشتن عنوان مقاله
  • تشریح توضیحات مقاله 
  • تولید یک مقاله کامل

در تب «ابزارهای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی» این وب‌سایت، می‌توانید انواع محتوای مدنظر خود را تولید کنید.

Brief محتوا برای آن دسته از شرکت‌ها و تیم‌هایی که با افراد فریلنسر یا دورکار همکاری دارند، سند بسیار مهمی است. این فایل بخش‌های مهم یک محتوا، بدنه و مخاطب هدف را مشخص می‌کند تا هر محتوانویس بداند با چه اهدافی، ویژگی‌ها، قابلیت‌های محصول و خدمات را به‌نمایش بگذارد.

SERP Gap Analyzer خروجی‌ای را تحویل می‌دهد که می‌توانید از آن در سایر پلتفرم‌های هوش مصنوعی هم استفاده کنید. مقاله‌های تولیدشده معمولا ساختاریافته و متمرکز بر پوشش کامل موضوع هستند.

ویژگی جالب و قابل‌توجه این هوش مصنوعی، اخطاری است که پس از تولید کامل مقاله می‌دهد. این هشدار به شما یادآوری می‌کند که هرگز نباید مقاله تولیدشده توسط AI را کلمه‌به‌کلمه در سایت‌ خود منتشر کنید. درعوض، باید به‌عنوان یک پیش‌نویس (Draft) به آن بنگرید و  با ارائه مثال‌های واقعی، نوشتن تجربه‌های شخصی و افزودن صدای برندتان، پیش‌نویس را به بهترین و کارآمدترین نسخه تبدیل کنید.

قیمت

طرح رایگان این ابزار به‌مدت هفت روز در اختیارتان است. پس از آن باید اقدام به خرید طرح پایه و  قیمت حداقلی 79 دلار در ماه کنید.

نقاط قوت

  • چندین ابزار در یک ابزار
  • تمرکز بر فرآیند نوشتن محتوای مناسب و سئوشده
  • تولید Brief محتوایی با جزئیات دقیق و کارآمد

نقاط ضعف

  • تمرکز زیاد و بیش‌از حد روی سئو
  • قدرت پایین در تولید محتوای خلاقانه برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی یا کپشن رسانه‌های اجتماعی

7. Lately

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی lately

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی Lately بیشتر روی محتوای شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد و این کار را با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌دهد.

امکانات کاربردی از جمله اتصال اکانت شبکه‌های اجتماعی به پلتفرم، رسانه موردنظر و زمان انتشار هر پست تنها برخی از قابلیت‌های این AI هستند. همچنین امکان اتصال این هوش مصنوعی به Hootsuite، HubSpot و Sprinklr هم وجود دارد که کار شما و مدیریت محتوای رسانه‌های اجتماعی را بیش‌ازپیش ساده خواهد کرد.

امکان نوشتن انواع مقالات از جمله مقالات طولانی برای وبلاگ، سناریو ویدیوها، محتوای فایل ارائه برای وبینارها و مقالات Whitepaper توسط این هوش مصنوعی فراهم است.

امکان دیگر این AI، انتخاب از میان پست‌های قبلی وبلاگ و ویدیو است تا این ابزار به شما بگوید کدام‌یک برای ایجاد تعامل با مخاطبان و دریافت بازخورد بهینه‌تر، مناسب خواهد بود. هوش مصنوعی Lately درک درستی از لحن برند شما به‌دست خواهد آورد؛ بنابراین نیازی به آپلود فایل یا پرامپت‌نویسی را در این زمینه نخواهید داشت.

یک قابلیت دیگر در Lately، آن را به بهترین ابزار برای نوشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند: AI Train-o-meter. اخیرا این هوش مصنوعی به درک زیادی رسیده است و می‌داند که اولین پیش‌نویس تولیدشده معمولا نیاز به بازبینی و ویرایش دارد. بنابراین با این درک، خود را آموزش داده و در پیش‌نویس‌های بعدی، خطاهای کمتری را در نوشتن مرتکب می‌شود. همچنین این ویژگی پیشنهادهایی برای بهبود محتوا در اینستاگرام ارائه می‌دهد؛ از جمله استفاده از هشتگ، ایموجی، منشن و تصویر مناسب.

ادغام این ابزار با Grammarly باعث شده تا محتوای شما از اشتباهات تایپی و گرامری در امان بماند.

درحین آپلود ویدیو، Lately بخش‌هایی از ویدیو اصلی را به‌عنوان پستی مفید برای شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌دهد و زیرنویس ویدیوها را به‌صورت همزمان تولید می‌کند.

اشتراک سازمانی این ابزار قابلیت‌های بیشتری مانند تحلیل آمارها و کتاب‌خانه‌ مدیریت اکانت‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

قیمت

نسخه آزمایشی طرح استاندارد بوده و به‌مدت هفت روز و به‌صورت رایگان در اختیار تمام افراد است. در این طرح محدود به تعداد پست‌های ایجادشده نیستید؛ بلکه اتصال حساب‌های اجتماعی با محدودیت تعداد مواجه خواهد بود. البته این اشتراک را تنها در صورت ثبت‌نام با ایمیل و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی می‌توانید در اختیار داشته باشید.

اشتراک‌های پولی این ابزار گران هستند. طرح Starter 119 دلار در ماه است و فقط می‌توانید یک حساب را به این هوش مصنوعی متصل کنید. سطح بعدی اشتراک Pro با 199 دلار در ماه برای حداکثر 20 حساب است.

برای استفاده از ویژگی تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، باید طرح Enterprise را تهیه کنید. قیمت این طرح تنها درصورت تماس با Lately قابل استعلام است.

نقاط قوت

  • ابزاری تخصصی و بسیار کاربردی برای تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی
  • استفاده از محتوای موجود و به حداکثر رساندن بهره‌وری
  • انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی انتشار پست‌ها

نقاط منفی

  •  اشتراک‌های گران
  • عدم نگارش یا تولید محتوا درصورت آپلود نکردن نمونه پست
  • عدم تناسب با بودجه افراد
  • مناسب فقط برای تیم‌های بزرگ، شرکت‌های پردرآمد و سازمان‌ها (با توجه به قیمت‌های بالا)

8. ContentShake AI

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی contentshake ai

ContentShake AI یک ابزار نوشتن مقاله با هوش مصنوعی است که با کمک گرفتن از قابلیت‌های ChatGPT و داده‌های سئو در ابزارهای Semrush، محتوای خلاقانه و هوشمندانه می‌نویسد.

برای استفاده تنها نیاز به ارائه حوزه تجارت، صنعت یا موضوع موردنظرتان خواهید داشت. سپس این ابزار ایده‌های مبتنی بر داده‌های ارائه‌شده را ایجاد کرده و از هرکدام در تولید محتوا بهره می‌گیرد.

این ایده‌ها را براساس هدف جست‌وجو (Search Intent) طبقه‌بندی می‌کند؛ دسته‌هایی مانند Commercial و Informational و به شما می‌گوید که موضوع چقدر در جذب ترافیک موفق خواهد بود.

پس از انتخاب عنوان مناسب، ContentShake AI مقاله را تنها با یک کلیک تولید می‌کند. توسط این ابزار نوشتن مقاله با هوش مصنوعی، هر محتوا شانس بالایی در کسب رتبه‌های برتر موتورهای جست‌وجو خواهد داشت.

حین نگارش محتوا، ContentShake AI کلمات کلیدی هدف و اطلاعات مرتبط دیگر را در بدنه متن لحاظ می‌کند. پس از اتمام تولید محتوا توسط ابزار، امکان اصلاح، بازنویسی، ایجاد تغییرات و گسترش ایده‌ها را خواهید داشت.

توسط ابزار ContentShake AI نوشتن مقاله با هوش مصنوعی بسیار ساده و کارآمد پیش خواهد رفت؛ به‌طوری‌که می‌توانید خوانایی و لحن برند را افزایش دهید و مقالات را به‌طور مستقیم به وردپرس ارسال کنید.

قیمت

این ابزار برای تیم‌های کوچک و تیم‌های یک‌نفره که به‌دنبال ایجاد ترافیک ارگانیک و سرنخ، بدون دانش کافی در زمینه سئو هستند، عالی است.

طرح رایگان هفت روزه به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد. اما پس از این مدت زمان، باید نسخه پولی را با قیمت 60 دلار در ماه بخرید. توسط این اشتراک قادر به تولید مقالات نامحدود و سئوشده خواهید بود. همچنین امکان استفاده از افزونه ContentShake AI روی مرورگر را خواهید داشت. دریافت ایده‌های جدید برای محتوا به‌صورت هفتگی و پیشنهاد موضوع هم از دیگر امکانات این هوش مصنوعی هستند.

نقاط قوت

  • ایجاد محتوای طولانی با بهره‌گیری از جدیدترین شیوه‌های سئو محتوا
  • شانس بالای کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جست‌وجو
  • تولید ایده، مقاله‌نویسی و بهینه‌سازی نوشته‌ها تنها در یک ابزار
  • امکان انتشار مستقیم مقاله در سایت وردپرس 
  • امکان اندازه‌گیری کارایی، اثربخشی و ساختار محتوا
  • یکی از بهترین تولیدکننده‌های مقاله با هوش مصنوعی

نقاط منفی

  • هزینه بیشتر اشتراک‌های ماهانه نسبت‌به سایر ابزارهای نوشتن
  • محدود به محتوای طولانی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی

آنچه در نوشتن مقاله با هوش مصنوعی خواندیم

امروزه ابزارهای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی محبوبیت بسیاری را کسب کرده‌اند؛ زیرا هزینه نوشتن، استخدام محتوانویس و خرید ابزارهای سئو را به‌حداقل رسانده‌اند. مدیریت هزینه‌های صرف‌شده در هر کسب‌وکار با کمک AI ساده‌تر شده است؛ زیرا در ازای خرید اشتراک یک ماهه، در هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد. موثرترین روش انتخاب بهترین ابزار محتوانویسی با AI، استفاده از اشتراک‌های رایگان است. مدت زمانی که می‌توانید از ابزارهای محتوانویس مبتنی‌بر AI به‌صورت رایگان استفاده کنید، معمولا هفت روز است. کیفیت مقاله تولیدشده، میزان جا دادن کلمات کلیدی توسط ابزار در بخش‌های مهم، تولید ایده‌های جدید و پیشنهادهایی برای بهبود متن، فاکتورهایی هستند که در این هفت روز باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سوالات متداولی که شما می‌پرسید

1. چه نوع محتوایی را می‌توانم با ابزارهای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی تولید کنم؟

تولید طیف وسیعی از انواع محتوای متنی از جمله مقالات، پست‌های وبلاگ، محتوای رسانه‌های اجتماعی و حتی متن‌های تبلیغاتی برای کمپین‌های بازاریابی، جزو امکانات این هوش مصنوعی‌ها هستند.

2. آیا نوشتن مقاله با هوش مصنوعی رایگان است؟

بله. 8 ابزاری که در این مقاله معرفی شدند، امکان آزمایش هفت روزه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

3. هنگام انتخاب ابزارهای AI برای نوشتن چه فاکتورهایی را باید درنظر گرفت؟

ویژگی‌هایی مانند تنوع قالب‌های محتوا، امکان آپلود یا تعیین لحن برند، سئو محتوا و طرح‌های گوناگون قیمت‌گذاری برای تناسب با نیاز شما، از فاکتورهای مهمی هستند که باید مدنظر داشته باشید.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
نگین فاتحی

از اسفند 99 مشغول گشت‌وگذار در دنیای کلمات هستم؛ با این هدف که خوب بنویسم و این چشم‌انداز که کمک‌های موثری کنم. بعداز گذشت سه‌ سال و مطالعه زیاد در زمینه‌های گوناگون بازاریابی آنلاین ازجمله رفتارشناسی مخاطب آنلاین، حالا تلاش می‌کنم محتوایی بنویسم که شما بخونی، لُب‌کلام رو متوجه بشی، لذت ببری و با دست پر صفحه رو ترک کنی؛ شایدم بقیه نوشته‌هام رو بخونی :)

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments