مسابقات دوره تابستانی المپیاد کامپیوتر در Quera

523

سلام!

همانطور که میدانید، سوال‌های دوره‌های تابستانی المپیاد کامپیوتر سال‌های اخیر در بخش سوال‌های المپیاد روی Quera قرار گرفته که هم‌اکنون شامل سوال‌های امتحان‌های عملی دوره تابستانی سال ۹۳ و ۹۴ میشود و به زودی سوال‌های دوره‌های قدیمی‌تر نیز به آنجا اضافه خواهد شد.

دوره تابستانی المپیاد کامپیوتر سال ۹۵ نیز هم اکنون درحال برگزاری است. خبری خوب برای افرادی که در دوره تابستانی شرکت نمی‌کنند و علاقه مندان به سوال‌های الگوریتمی و المپیادی: امسال قرار است با همکاری کمیته ملی المپیاد کامپیوتر، برای شما امتحان‌های عملی دوره تابستان با کمی تاخیر روی Quera نیز برگزار شوند!

برای شروع، هفته‌ی گذشته دو آزمون عملی در دوره تابستان برگزار شد. (آزمون‌های برش برنز)

آزمون عملی اول جمعه ۵ شهریور ماه ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد. برای ثبت نام به صفحه مسابقات مراجعه کنید.

قوانین و توضیحات مسابقات المپیادی

مسابقات المپیاد کامپیوتر، معمولاً ۵ ساعته هستند و از ۳ سوال الگوریتمی برنامه نویسی تشکیل شده‌اند. نمره‌ی همه‌ی سوال‌ها از ۱۰۰ است. هر سوال از تعدادی زیرمسئله‌ی ساده‌تر تشکیل شده است که محدودیت‌هایشان با یکدیگر متفاوت است. هر زیرمسئله نمره‌ی خودش را دارد و در مجموع نمره‌ی آن‌ها برابر ۱۰۰ می‌شود.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید سوال‌های آزمون عملی اول دوره تابستانی ۹۴ را در اینجا مشاهده کنید.

نمره‌ی هر زیرمسئله بصورت صفر و یکی حساب می‌شود؛ یعنی کد ارسالی شما یا نمره‌ی کامل یک زیرمسئله را میگیرد و یا نمره‌ی آن زیرمسئله برای شما صفر در نظر گرفته میشود.

رتبه بندی نهایی بر حسب نمره‌ی افراد صورت می‌گیرد و زمان ارسال‌ها و تعداد ارسال‌ها در آن تاثیری نخواهد داشت. در حین مسابقه در جدول امتیازات و رتبه بندی مسابقه، تنها می‌توانید نمره‌ی خود را مشاهده کنید. بلافاصله پس از اتمام مسابقه رتبه‌بندی کامل خواهد شد.

امتحان عملی اول دوره تابستانی ۹۵ که این هفته در Quera برگزار خواهد شد نیز همین‌گونه است. هریک از زیرمسئله‌ها به شکل یک سوال در آزمون موجود خواهد بود و شما برای گرفتن نمره‌ی هریک از آن‌ها باید کدتان را برای آن ارسال کنید تا داوری شود.

افرادی که از پیش سوال‌ها را دیده‌اند، لطفاً در مسابقه شرکت نکنند.

پس از مسابقه سوال‌های آن به بخش سوال‌های المپیاد اضافه خواهد شد.

موفق باشید!

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ناشناس
ناشناس
7 سال قبل

احسنت به آی شکری!

trackback

[…] و قوانین و نحوه‌ی برگزاری‌شان را می‌توانید در اینجا مطالعه […]

trackback

[…] و قوانین و نحوه‌ی برگزاری‌شان را می‌توانید در اینجا مطالعه […]

trackback

[…] و قوانین و نحوه‌ی برگزاری‌شان را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید. سیستم زیر‌مسئله‌ای نیز در این مسابقه […]

trackback

[…] از این‌جا بخونید. توضیحات این نوع مسابقات هم از این‌جا قابل […]

trackback

[…] از این‌جا بخونید. توضیحات این نوع مسابقات هم از این‌جا قابل […]

trackback

[…] پنج‌شنبه و جمعه‌ی این هفته دو آزمون اول از سه آزمون نهایی عملی پارسال (۹۵) برای تمرین المپیادی‌ها و به‌عنوان چالشی برای افراد علاقه‌مند برگزار می‌شه. زمان شروع آزمون‌ها ساعت ۹ صبحه. طبق معمول آزمون‌های نهایی عملی، آزمون ۳ سوال ساب‌تسک‌دار داره و ۵ ساعت برای حل کردن اونا زمان دارین (قوانین و توضیحات مسابقات المپیادی). […]

trackback

[…] پنج‌شنبه سومین آزمون نهایی عملی پارسال (۹۵) برای تمرین المپیادی‌ها و به‌عنوان چالشی برای افراد علاقه‌مند برگزار می‌شه. زمان شروع آزمون ساعت ۹ صبحه. طبق معمول آزمون‌های نهایی عملی، آزمون ۳ سوال ساب‌تسک‌دار داره و ۵ ساعت برای حل کردن اونا زمان دارین (قوانین و توضیحات مسابقات المپیادی). […]