مسابقه شماره ۳ Quera

532

سلام.

مسابقه شماره ۳ Quera، روز جمعه ۴ تیر ۹۵ ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ. برگزار خواهد شد.

این مسابقه شامل ۵ یا ۶ سؤال برنامه‌نویسی است و شما ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برای حل کردن آن ها فرصت دارید. سؤال‌ها تلاش شده که به ترتیب از ساده به سخت مرتب شده باشند و امتیاز همه‌ی سؤال‌ها برابر است. رتبه‌بندی نهایی بر حسب تعداد سؤال حل‌شده خواهد بود و افرادی که تعداد سؤال حل‌شده برای آن‌ها یکسان است، بر حسب مجموع زمان کدهای فرستاده شده‌شان رتبه‌بندی خواهند شد. برای ثبت نام در این مسابقه تا ۲ ساعت بعد از شروع مسابقه فرصت دارید.

اتفاقات جدیدی در بخش مسابقات هفتگی افتاده است و این نوید را می‌دهیم که بخش مسابقات در گذر زمان با گرفتن بازخوردها قوی‌تر شود.

یکی از اتفاقات مهم، اضافه شدن رتبه‌بندی کلی مسابقات است که در ستون سمت چپ صفحه مسابقات دیده می‌شود. تا کنون، نتایج مسابقات شماره ۱ و ۲ Quera و مسابقه PyCon 2016 در رتبه‌بندی مسابقات اعمال شده است. الگوریتم مورد استفاده برای رتبه‌بندی، همان الگوریتم مسابقات CodeForces است. در آینده امکان مشاهده نمودار پیشرفت در مسابقات برای هر کاربر افزوده خواهد شد.

Screenshot from 2016-06-22 20-03-39

اتفاق دوم، اضافه شدن سؤال‌های مسابقات به بخش آرشیو سؤالات مسابقات است، تا امکان ارسال راه حل ها بعد از پایان مسابقه نیز وجود داشته باشد. سؤالات مسابقات اول و دوم به آرشیو اضافه شده است و از این به بعد، با پایان هر مسابقه، سؤالات مسابقه به آرشیو سؤالات اضافه خواهد شد.

اتفاق سوم که بسیار مهم و تأثیرگذار است، انتشار راه حل های سؤالات و کدهای صحیح پس از پایان مسابقه است. در حال حاضر، راه حل سؤالات مسابقه شماره ۱ به همراه کدهای صحیح در این پست قرار گرفته است. سعی داریم در مسابقات بعدی نیز راه حل ها را منتشر کنیم و شما در صورت حل کردن سؤالات، می‌توانید در نوشتن توضیح راه حل ها به ما کمک کنید. راه حل یا کد صحیح شما، به نام شما منتشر می‌شود. در صورت تمایل به همکاری، ایمیلی به آدرس contest@quera.ir ارسال کنید.

با آرزوی موفقیت شما در مسابقه شماره ۳ Quera

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

ممکن است علاقه‌مند باشید
راه‌حل‌های مسابقه انتخابی ۴ کدکاپ ۸
راه‌حل‌های مسابقه انتخابی ۳ کدکاپ ۸
راه‌یافتگان به مرحله نهایی کدکاپ ۸
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
m:r
m:r
7 سال قبل

با سلام
بی زحمت راه حل های مسابقه سوم را در وبلاگ قرار بدین
با تشکر

محمد مهدی
7 سال قبل

خیلی خوبه!!

فرهاد
فرهاد
7 سال قبل

سلام
بعضی از کدها با زبان جاوا نمره کامل رو نمیگیره بخاطر زمان (در واقع هیچ نمره ای نمیگیره بخاطر نوع مسابقه) ولی همون الگوریتم رو که با c++ مینویسم نمره کامل میگیره
لطفا برای زمانبندی دقت بیشتری شود
با تشکر