مزایای استفاده از آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین برای استخدام بهترین برنامه‌نویسان

916

بررسی، انتخاب و ارزیابی متقاضیان شغلی به‌ویژه برای موقعیت‌های شغلی برنامه‌نویسی، فرایندی پرچالش و زمان‌بر است. لینکدین در یک مطالعه در سال 2021 بررسی کرد که در میان 15 صنعت مختلف، کدام مشاغل طولانی‌ترین زمان صرف‌شده را برای استخدام دارند. در این مطالعه، صنعت IT با میانگین ۴۴ روز برای پرکردن موقعیت‌های شغلی یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها برای استخدام بود.

انجام مصاحبه‌های فنی نیز یکی از مهم‌ترین و البته چالشی‌ترین مراحل در فرایند استخدام نیروهای برنامه‌نویس در صنعت IT است. بنابراین استفاده از استراتژی‌هایی که بر روی بهینه‌سازی و تسهیل فرایند مصاحبه‌های فنی تمرکز دارند، هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از مؤثرترینِ این استراتژی‌ها استفاده از آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین برای ارزیابی مهارت‌های کارجویان است. در ادامه به توضیح مزایایی که آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین و به‌طور خاص پلتفرم مهارت‌سنجی کوئرا در فرایند ارزیابی و استخدام کارجویان ایجاد می‌کنند پرداخته‌ایم.

تسهیل فرایند استخدام

مصاحبه‌های فنی برای شرکت‌ها اغلب بسیار زمان‌بر و پر‌هزینه هستند و دلیل این مسئله معمولاً در استراتژی‌های سنتی و ناکارآمدی است که از آن‌ها برای ارزیابی مهارت‌های فنی برنامه‌نویسان استفاده می‌شود. اجرای یک آزمون استخدامی معتبر در مرحله‌ی اولیه‌ی گزینش متقاضیان، می‌تواند هزینه و زمان صرف‌شده برای بررسی رزومه یا مصاحبه را به‌شدت کاهش دهد، بنابراین مدیران استخدام این فرصت را دارند تا بر سرعت بخشیدن به مراحل بعدی در فرایند استخدام تمرکز کنند.

علاوه بر این در آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. این ویژگی یک مزیت رقابتی را برای شرکت‌ شما به ارمغان می‌آورد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی نیروهای دورکار را گزینش کنید.

همچنین در بسیاری از آزمون‌های مهارت‌سنجی، بررسی و ارزیابی نتایج درلحظه و به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین نیازی نیست که تیم فنی خود را درگیر بررسی کدها کنید و یا اینکه حتی دانش فنی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متناسب با موقعیت شغلی موردنظرتان یک آزمون ایجاد کنید و آن را برای صد‌ها متقاضی ارسال کنید.

پیشی‌گرفتن از سایر شرکت‌‌ها در استخدام مستعد‌ترین برنامه‌نویسان

نابرابری عرضه و تقاضا، استخدام برنامه‌نویسان مستعد را به یکی از بزرگترین چالش‌های استخدامی امروز تبدیل کرده و شرکت‌ها برای به دست آوردن بهترین برنامه‌نویسان با یکدیگر در رقابت هستند. بنابراین فرایندهای طولانی و زمان‌برِ بررسی و ارزیابی متقاضیان به‌صورت سنتی، باعث می‌شود تا برنامه‌نویسان با‌استعداد را در رقابت با سایر شرکت‌ها از دست بدهید.

استفاده از آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین به‌طور قابل‌توجهی زمان ارزیابی متقاضیان را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در جذب استعدادهای برتر برنامه‌نویسی به‌صورت مؤثری از رقبای خود پیشی بگیرید.

استخدام مناسب‌ترین فرد

استخدام فرد نامناسب هزینه‌های زیاد و اثرات تضعیف‌کننده‌ای برای شرکت‌ها و کارکنان و همچنین فرد استخدام‌شده به همراه دارد. ممکن است شما برای ارزیابی مهارت‌های برنامه‌نویسی، دانش فنی چندانی نداشته باشید که در این صورت استخدام فرد نامناسب بسیار محتمل است. پلتفرم‌های مهارت‌سنجی آنلاینی که به شما امکان درخواست طراحی سؤالات استاندارد توسط کارشناسان و یا استفاده از بانک سؤالات استاندارد و ازپیش‌طرح‌شده را فراهم می‌کنند، این امکان را ایجاد می‌کنند تا بررسی دقیق‌تری بر روی توانمندی‌های کارجویان داشته باشید.

عدالت و بی‌طرفی در فرایند استخدام

روش‌های سنتیِ آشنایی با متقاضیان شغلی، مانند بررسی رزومه و مصاحبه‌های بدون ساختار، در بهترین حالت برداشت‌ها و پیش‌بینی‌های سطحی و در بدترین حالت به‌صورت ناخودآگاه جانبدارانه هستند. رزومه‌ها معمولاً حاوی اظهارات گمراه‌کننده و توصیفات نادرست از تجربیات متقاضیان هستند و مصاحبه‌های بدون ساختار نیز به‌طور واضحی سلیقه‌ای و مستعد سوگیری هستند.

آزمون‌های مهارت‌سنجی آنلاین به شما این امکان را می‌دهند تا به‌جای اینکه مهارت‌های رزومه‌نویسی و مذاکره‌ی افراد را بررسی کنید، مهارت‌های برنامه‌نویسی آن‌ها را بسنجید. از طرف دیگر، آزمون‌های مهارت‌سنجیِ همسان‌سازی‌شده با ارائه‌ی نتایج عادلانه، به همه‌ی متقاضیان فرصت یکسانی برای موفقیت می‌دهند.

پلتفرم مهارت‌سنجی کوئرا

پلتفرم مهارت‌سنجی کوئرا به شرکت شما کمک می‌کند تا در زمان کم و با هزینه‌ی پایین، مهارت برنامه‌نویسی همه‌ی کارجویان را در یک شرایط عادلانه بسنجید. شما می‌توانید به‌راحتی و برای همه‌ی تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی، آزمون مهارت‌سنجی ایجاد کنید. همچنین امکان استفاده از بانک سؤالات الگوریتمی و تکنولوژی کوئرا و یا درخواست طراحی آزمون توسط کارشناسان کوئرا فراهم شده است. داوری کدها در آزمون مهارت‌سنجی، در لحظه و به‌صورت آنلاین توسط سیستم داوری خودکار کوئرا انجام می‌شود و در پایان آزمون، با استفاده از جدول امتیازات به‌راحتی می‌توانید مهارت فنی کارجویان را ارزیابی و مقایسه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به صفحه‌ی پلتفرم مهارت‌سنجی کوئرا مراجعه کنید.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

ممکن است علاقه‌مند باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments