بهترین پروژه‌های متن‌باز Laravel

1194
بهترین پروژه‌های متن‌باز Laravel

فکر می‌کنم همه ما موافقیم که Laravel یکی از بهترین فریم‌ورک‌های PHP در سال‌های اخیر است. Laravel جامعه پشتیبانی بزرگی دارد و تعداد زیادی وب‌سایت و پروژه‌های متن‌باز با استفاده از آن ساخته شده است. در این مقاله لیستی از بهترین پروژه‌های متن‌باز که در توسعه آن‌ها از Laravel استفاده شده است، معرفی خواهد شد. این لیست پروژه‌های متنوعی را شامل می‌شود؛ از سیستم‌های مدیریت محتوا گرفته تا سرورهای پخش مستقیم موسیقی، انجمن‌ها و ابزارهای سریع تولید‌کننده API.

Flarum

Flarum یک برنامه نرم‌افزاری تالار گفتگو کاملاً رایگان و متن‌باز است. Flarum یک اینترفیس دو‌صفحه‌ای (Two-Pane Interface)، اسکرول بی‌نهایت (Infinite Scrolling) و ابزار شناور نوشتن متن دارد. همچنین دارای انیمیشن‌های روان و بهینه‌سازی‌هایی برای صفحات لمسی است و Swipe Gestures در آن بسیار سریع و سبک است.

flarum

Vuedo

Vuedo یک پلتفرم بلاگ متن‌باز است که با Laravel و Vue.js ساخته شده است. این پروژه یک نمونه کامل از نحوه عملکرد همه قسمت‌ها با هم است.

Vudeo

Koel

Koel یک ابزار پخش صوت تحت‌وب است که در سمت کاربر (Client-Side) از Vue.js و در سمت سرور (Server-Side) از Laravel استفاده می‌کند. Koel که توسط توسعه‌دهندگان وب برای توسعه‌دهندگان وب ساخته شده است، از بسیاری از فناوری‌های وب مدرن مانند Flexbox ، Vue ، CSS grid، audio و API drag-and-drop استفاده می‌کند.

Koel

CachetHQ

CachetHQ یک سیستم status page زیبا و متن‌باز است. Cachet ویژگی‌هایی مانند طراحی دلنشین با استفاده از Bootstrap، سیستم ترجمه کاملاً یکپارچه، API JSON، ابزارهای تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده، معیارهای بصری (Visual Metrics) و احراز هویت دو‌مرحله‌ای (Two-factor authentication) دارد.

CachetHQ

Faveo

Faveo یک سیستم پشتیبانی تیکتینگ (Help Desk Ticketing System) تحت‌وب برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط است. برنامه‌ای که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا پایگاه دانش ایجاد کرده و اطلاعات را با کارکنان و مشتریان خود به اشتراک بگذارند. نصب و استفاده از Faveo آسان و بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان آن را تا حد زیادی با توجه به نیازهای تجاری سفارشی کرد.

Faveo

October Cms

October یک پلتفرم مدیریت محتوا (CMS) متن‌باز و self-hosted است که بر اساس زبان برنامه‌نویسی PHP و فریم‌ورک Laravel طراحی شده است. October طیف وسیعی از قابلیت‌ها مانند کاربران، مجوزها، تم‌ها و افزونه‌ها را پوشش می‌دهد و به‌عنوان جایگزین ساده‌تری برای وردپرس در نظر گرفته می‌شود. October از MySQL ،SQLite و PostgreSQL برای پایگاه داده backend و از یک پایگاه داده یک‌سطحی (flat-file database) برای ساختار frontend استفاده می‌کند.

October

Akaunting

Akaunting یک نرم‌افزار حسابداری رایگان، متن‌باز و آنلاین برای مشاغل کوچک و فریلنسرها است. Akaunting تمام ابزارهایی که برای مدیریت پول خود نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کند؛ از صورت‌حساب گرفته تا پیگیری هزینه‌ها و حسابداری. Akaunting به لطف ساختار ماژولارش یک App Store برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

Akaunting

GoodWork

GoodWork یک ابزار ساده مدیریت پروژه متن‌باز و self-hosted برای تیم‌های نرم‌افزاری است. GoodWork به‌جای استفاده از مجموعه‌ای از ابزارها یا خدمات که همه‌چیز را آشفته و پیدا کردن جزئیات مهم را دشوار می‌کند، تمام اجزای مورد‌نیاز برای اجرای صحیح پروژه را در یک مکان فراهم می‌کند؛ جایی که همه افراد در شرکت می‌دانند چه کار کنند و بدون پرس‌و‌جو می‌دانند که هر چیزی در کجا قرار دارد.

GoodWork

Lavalite

Lavalite یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن‌باز است که با فریم‌ورک Laravel توسعه یافته است. Lavalite مجموعه‌ای استاندارد از ابزارها و بسته‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت یک سیستم مدیریت محتوا یا یک برنامه مبتنی بر ابر (cloud-based application) را راه‌اندازی کنید. package builder  و marketplace آن به شما کمک می‌کند تا بسته‌های اضافی مورد‌نیاز برای برنامه خود را پیدا کرده یا خودتان آن‌ها را بسازید.

Lavalite

TimeGrid

TimeGrid یک پلتفرم تعیین وقت ملاقات متن‌باز است که به پیمانکاران و مشتریان کمک می‌کند تا زمان ملاقات مناسب را به‌صورت آنلاین پیدا کنند. این برنامه ساده و انعطاف‌پذیر است و استراتژی‌های رزرو متفاوتی را شامل می‌شود تا بتواند بخش‌ها و موقعیت‌های مختلف صنعت را مدیریت کند.

TimeGrid

Laravel Voyager

Voyager یک پنل ادمین لاراول (Laravel Admin Package) است که شامل عملیات‌های BREAD (CRUD)، یک media manager، منو‌ساز و موارد دیگر است.

Voyager

Invoice Ninja

Invoice Ninja یک پلتفرم متن‌باز برای ایجاد و ارسال فاکتورها، پیگیری پرداخت‌ها و هزینه‌ها برای مشتریان است. با Invoice Ninja، به‌راحتی می‌توانید به‌صورت آنلاین فاکتورهای زیبایی را ساخته و ارسال کنید. مشتریان شما می‌توانند فاکتورهای شما را چاپ کرده، آن‌ها را به‌صورت فایل‌های PDF بارگیری کرده و به‌صورت آنلاین به شما پول پرداخت کنند.

Invoice Ninja

PyroCMS

PyroCMS یک سیستم مدیریت محتوا ساده، قدرتمند، زیبا و مدولار است که با Laravel 5 توسعه یافته است.

PyroCMS

مطلب مشابه: تاریخچه پیدایش لاراول

Laravel Zero

Laravel Zero یک نسخه غیر‌رسمی و سفارشی از Laravel است که برای ایجاد برنامه‌های خط فرمان بهینه شده است.

Laravel Zero

Laravel Boilerplate

Laravel Boilerplate شروع سریع و گسترده‌ای را برای هر برنامه وب‌سایتی فراهم می‌کند. Boilerplate ویژگی‌هایی مانند backend ساخته شده با استفاده از CoreUI به همراه پکیج احراز هویت Spatie/Permission و frontend ساخته شده در Bootstrap 4، احراز هویت دو‌مرحله‌ای، مدیریت User/Role، جداول قابل‌جستجو و ‌مرتب‌سازی، جعل هویت کاربر، پشتیبانی منطقه زمانی، پشتیبانی چند‌زبانه، حالت نسخه نمایشی و موارد دیگر را برای شما فراهم می‌کند.

Laravel Boilerplate

Canvas

Canvas یک پلتفرم انتشار بلاگ کاملاً متن‌باز است که می‌تواند برنامه Laravel شما را گسترش داده و در عرض چند دقیقه یک بلاگ برای شما آماده کند. علاوه بر تجربه نویسندگی بدون حواس‌پرتی، شما می‌توانید روندهای ماهانه محتوای خود، ترافیک خوانندگان و موارد دیگر را پیگیری کنید.

Canvas

Laravel Monica

Monica یک برنامه وب متن‌باز برای سازماندهی و ثبت تعاملات شما با عزیزانتان است. Monica در به خاطر سپردن و همچنین یادآوری همه‌ی چیزهایی که در‌مورد دوستان و خانواده شما اهمیت دارند، کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال به شما کمک‌ می‌کند تا به خاطر آورید که آخرین باری که با کسی تماس گرفتید، درباره چه چیزی صحبت کردید یا به شما کمک می‌کند تا نام و سن فرزندان آن‌ها را به خاطر بسپارید. همچنین می‌تواند به شما یادآوری کند که با فردی تماس بگیرید که مدتی است با او صحبت نکرده‌اید.

Monica

Laravel Generator 

Laravel Generator به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت APIها و پنل مدیریت خود را آماده کنید. شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه CRUD و API‌ها، test case‌ها و مستندات Swagger را همراه با هزاران ویژگی دیگر و سفارشی‌سازی با سه theme مختلف ایجاد کنید.

Laravel Generator

امیدوارم از این مجموعه برنامه‌ها، سایت‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا که با فریم‌ورک محبوب Laravel ساخته شده‌اند، لذت ببرید. شاید شما یکی از این پروژه‌ها را به‌عنوان یک نقطه شروع یا به‌عنوان الهام‌بخش برای پروژه لاراول خود مفید بدانید.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments