بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین – معرفی ۱۱ سایت رایگان و پولی

5340
بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

انتخاب فونت، تصمیمی بسیار مهم است. فونت‌ها نقش بزرگی در برندینگ یک کسب‌وکار ایفا می‌کنند و حاوی پیام‌هایی هستند که بر ذهن ناخودآگاه بیننده اثر می‌گذارند. دقیقا به همین خاطر، بسیاری از مردم تصمیم به خرید فونت‌های گوناگون می‌گیرند تا تصویر بهتری از برند خود ترسیم کنند. اما این‌طور نیست که تمام فونت‌های معرکه، پولی و گران‌قیمت باشند و بخش اعظمی از فونت‌ها کاملا رایگان به دست‌تان می‌رسند. در ادامه این مقاله با کوئرا بلاگ همراه باشید تا به معرفی ۱۱ سایت برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین بپردازیم. این سایت‌ها، هم انبوهی گزینه پولی در اختیارتان می‌گذارند و هم انبوهی فونت رایگان.

وب‌سایت Lost Type (رایگان و پولی)

وب‌سایت Lost Types گستره وسیعی از فونت‌های جذاب را در اختیارتان می‌گذارد و انواع و اقسام فونت‌های رایگان یا پولی را در آن پیدا خواهید کرد. سازندگان این سایت تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا هم کالکشن‌هایی از فونت‌های پر زرق و برق داشته باشند و هم فونت‌هایی که به چشم عموم مردم آشنا هستند و عمدتا در امور ویراستاری یا طراحی رابط کاربری استفاده می‌شوند.

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

از جمله فونت‌های محبوب در این سایت می‌شود به Mission Gothic و Klinik Slap اشاره کرد که به خاطر ظاهر مینیمال و انعطاف‌پذیری فراوان، کاربرد زیادی برای طراحان گرافیک دارند.

وب‌سایت Fontfabric (رایگان و پولی)

Fontfabric کالکشنی قابل توجه از فونت‌های رایگان دارد که بیش از هر چیز برای طرح‌های بزرگ و جسورانه به کار می‌آیند. ضمنا بخش اعظمی از این فونت‌ها یک ورژن Cyrilic نیز دارند که به فونت‌های مورد استفاده در روسیه و برخی دیگر از زبان‌های اوراسیا گفته می‌شود.

سایت FontFabric

اگرچه این سایت بهترین گزینه ممکن برای دریافت فونت‌های انعطاف‌پذیر و عمومی به حساب نمی‌آید، اما پیشنهاد می‌کنیم آن را در مرورگر خود بوکمارک کنید و هر زمان که نیاز به فونت‌هایی تاثیرگذار و بازیگوشانه داشتید، نگاهی به آن بیندازید.

وب‌سایت The League of Moveable Type (رایگان)

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و درجه یک – مانند کانال دیسکاوری، DC Comics، اینستاگرام و سازمان بهداشت جهانی – از فونت‌هایی که در سایت The League of Moveable Type ارائه شده‌اند استفاده می‌کنند. این سایت دانلود فونت انگلیسی آنلاین از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد، یعنی همان زمانی که مرورگرهای وب هم توانایی نمایش فونت‌های پیچیده‌تر را به دست آوردند.

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

The League of Moveable Type در نگاه نخست مثل کالکشنی ساده از فونت‌های کلاسیک به نظر می‌رسد، اما با اندکی گشت‌وگذار انبوهی فونت مدرن رایگان نیز در آن پیدا خواهید کرد. ناگفته نماند که سازندگان این وب‌سایت، هر از گاهی فونت‌هایی اختصاصی هم منتشر می‌کنند و فونت‌هایی مانند League Gothic و Raleway از محبوب‌ترین ساخته‌های آن‌ها به حساب می‌آیند.

 وب‌سایت Font Squirrel (رایگان)

اگر به دنبال مرجعی تمام‌وکمال برای فونت‌های رایگان می‌گردید، بدون هیچ تردید باید نگاهی به Font Squirrel بیندازید. این وب‌سایت هزاران فونت زیبا و رایگان را در خود جای داده که با استفاده از اکثر آن‌ها برای مصارف تجاری، با هیچ‌گونه مشکل قانونی روبه‌رو نخواهید شد. علاوه بر این Font Squirrel سیستمی پیشرفته برای جستجو براساس فیلترها، تگ‌ها و دسته‌بندی‌های گوناگون دارد تا دقیقا همان چیزی که برای پروژه خود به دنبالش می‌گردید را بیابید.

سایت Font Squirrel

نکته جالب اینکه حتی اگر فونتی به‌خصوص در ذهن دارید که نمی‌توانید نام آن را پیدا کنید، ابزار Matcherator در این سایت، فونت‌ها را از روی تصاویر شناسایی می‌کند.

وب‌سایت Creative Market (رایگان و پولی)

Creative Market میزبان برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین عناصر طراحی – از جمله انواع فونت‌ها – است. اگرچه برخی محصولات این سایت قیمت واقعا بالایی دارند، اما به صورت هفتگی شاهد عرضه ۴ عنصر گرافیکی رایگان در آن هستیم که عمدتا شامل یک فونت جدید نیز می‌شوند.

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

اگر فونت‌های پولی موجود در این سایت چشم‌تان را گرفتند، خبر خوب اینکه Creative Market اشتراکی ماهانه (با کمینه قیمت ۹.۹۵ دلار) دارد که با تهیه آن، می‌توانید ۱۰۰ فونت مختلف را دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

وب‌سایت Behance

پلتفرم Behance ساز و کاری مشابه به شبکه‌های اجتماعی دارد و به طراحان اجازه می‌دهد آثار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، انبوهی فونت رایگان و معرکه در این سایت پیدا می‌کنید و برای دسترسی به آن‌ها، کافی‌ست عبارت «Free Font» را در بخش «Projects» جستجو کنید.

سایت Behance

سایت‌های کمی را پیدا می‌کنید که به اندازه Behance فونت‌هایی منحصر به فرد و متفاوت داشته باشد. جالب‌تر اینکه Behance به شما اجازه می‌دهد به فایل‌های سورس پروژه‌های گوناگون دسترسی یابید و (بعد از دریافت جواز لازم از سازندگان پروژه‌ها)، آن‌ها را ویرایش و بازنشر کنید. برای مثال اگر طراح وب باشید و از رنگ‌ها و لایه‌های یک طرح به‌خصوص لذت ببرید اما چندان از فونت آن راضی نباشید، می‌توانید خیلی ساده به سراغ فایل سورس رفته و فونت را به هرچیزی که دوست‌ دارید، تغییر دهید.

وب‌سایت MyFonts (پولی)

MyFonts منبعی ارزشمند برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین است که قیمت‌گذاری‌های نسبتا بالایی هم دارد. اما اگر به جای خرید یک‌به‌یک فونت‌ها به سراغ اشتراک ماهانه آن بروید، به کتابخانه‌ای غنی از فونت‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کنید که چه برای مصرف شخصی و چه استفاده تجاری، مناسب تلقی می‌شوند.

سایت MyFonts

ناگفته نماند که شرکت‌های سازنده فونت‌های گوناگون، گاهی از اوقات و به مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌هایی قابل توجه روی محصولات خود اعمال می‌کنند. بنابراین اگر MyFonts را بوکمارک کنید و هر از گاهی به آن سر بزنید، احتمالا بتوانید فونت دلخواه خود را با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی بخرید.

وب‌سایت DaFont (رایگان و پولی)

DaFont وب‌سایتی بی‌نظیر برای پیدا کردن فونت‌های باکیفیتی است که خیلی از آن‌ها در صورت استفاده شخصی، رایگان خواهند بود. از فونت‌های استاندارد که بگذریم، آنچه کالکشن فونت‌های DaFont را واقعا استثنایی می‌کند، مواردی است که با الهام از تم‌ها و جهان‌های گوناگون ساخته شده‌اند.

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

برای مثال می‌توانید فونت‌هایی را در DaFont بیابید که مفاهیم مختلفی مانند قرون وسطی، زبان بیگانگان، زبان الف‌ها و زبان سلتیک را در ذهن تداعی می‌کنند. این فونت‌ها ضمنا در دسته‌بندی‌هایی بسیار کاربردی قرار گرفته‌اند تا با صرف کمترین انرژی و وقت، دقیقا همان‌چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید.

وب‌سایت Adobe Fonts (رایگان و پولی)

با توجه به اینکه نمی‌توان فونت‌های موجود در Adobe Fonts را هیچ‌جای دیگر پیدا کرد، نیاز به یک حسابAdobe Creative Cloud دارید تا به فونت‌های رایگان و باکیفیت ادوبی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را در برنامه‌های این شرکت مورد استفاده قرار دهید. در واقع نکته مهم اینکه فونت‌های این سایت فقط درون برنامه‌های ادوبی (مانند فتوشاپ و ایلاستریتور) کار می‌کنند.

سایت Adobe Fonts

اشتراک رایگان ادوبی بیش از ۱۰۰۰ فونت رایگان در اختیارتان می‌گذارد. اما اگر به دنبال گزینه‌های هرچه بیشتر می‌گردید، می‌توانید اشتراک ماهانه یا سالانه را بخرید که دسترسی به بیش از ۲۰ هزار فونت مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. ضمنا زمانی که اشتراک ادوبی را می‌خرید، جواز استفاده شخصی یا تجاری از فونت‌ها را هم به دست می‌آورید، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافه باشد.

وب‌سایت Google Fonts (رایگان)

Google Fonts از نظر بسیاری از طراحان، بهترین سایت‌های دانلود فونت انگلیسی آنلاین به حساب می‌آید. در این سایت نه‌تنها می‌توانید به بررسی و آزمودن فونت‌های گوناگون به ۱۳۵ زبان مختلف مشغول شوید، بلکه به صدها فونت دسترسی خواهید یافت که تک‌تک آن‌ها رایگان هستند.

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

جالب‌تر اینکه می‌توانید راجع به سازندگان هر فونت اطلاعات کسب کنید و الگوهای مصرف هرکدام را ببینید. گوگل ضمنا به تیم‌های مختلف اجازه می‌دهد کالکشنی از فونت‌های مورد نظر خود بسازند، آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و پروژه‌های مختلف را به صورت همزمان و موازی پیش ببرند.

وب‌سایت FontStruct (رایگان)

و در نهایت به سایت FontStruct می‌رسیم که برخلاف موارد قبلی، به جای دانلود صرف فونت، امکان ساخت فونت را به شما می‌دهد. ابزار FontStructor این سایت مجموعه‌ای غنی از اشکال هندسی مختلف را در اختیار شما می‌گذارد که با چیدن آن‌ها کنار یکدیگر می‌توانید فونت‌های سفارشی خود را بسازید.

سایت FontStruct

بعد از اتمام فرایند ساخت، فونت سفارشی شما فورا برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرد و مهم‌تر اینکه با هر نرم‌افزاری سازگاری خواهد داشت. ناگفته نماند که حتی می‌توانید فونت‌های ساخته شده به دست دیگران را هم دریافت کنید یا به دستکاری آن‌ها مشغول شوید.

۱۱ فونت انگلیسی آنلاین برای تمام نیازها

حالا که با بهترین سایت‌های دانلود فونت انگلیسی آنلاین آشنا شده‌اید، احتمالا دلتان بخواهد که برخی از محبوب‌ترین فونت‌های زبان انگلیسی را نیز بشناسید. در ادامه، ۱۱ فونت بسیار محبوب را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد و می‌توانید آن‌ها را از هر یک از سایت‌های معرفی‌شده در این مقاله، دانلود کنید.


فونت Helvetica

بهترین سایت‌ها برای دانلود فونت انگلیسی آنلاین

فونت Roboto

Roboto Font

فونت Times New Roman

دانلود فونت انگلیسی آنلاین

فونت Georgia

Georgia Font

فونت Comic Sans

دانلود فونت انگلیسی آنلاین

فونت Verdana

Verdana Font

فونت Arial

دانلود فونت انگلیسی آنلاین

فونت Garamond

Garamond Font

فونت Baskerville

دانلود فونت انگلیسی آنلاین

فونت Futura

Futura Font

فونت Bodoni

Bodoni Font

منبع: WebFlow و UXCel

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments