مسابقه‌ی Nimbo

345

سلام!

عیدتان مبارک 🙂

به مسابقه‌ی Nimbo نزدیک می‌شویم. این مسابقه برای ورود به دوره کارآموزی شرکت سحاب‌پرداز است؛ اگر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید این‌جا ثبت‌نام کنید!

مسابقه ساعت ۱۵ امروز (جمعه ۲۵ خرداد) شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت ادامه دارد. این زمان طولانی برای آن است که فرصت داشته باشید روی همه‌ی سوال‌ها وقت بگذارید و مسابقه از حالت رقابت سرعتی خارج شود؛ پس نگران زمان ارسال نباشید و بدانید که هیچ‌وقت برای نمره گرفتن دیر نیست!

این مسابقه از ۹ سوال در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تشکیل شده است که توسط تیم طراحی Quera (محمد مهدی شکری، محمد جواد نادری، امیررضا پوراخوان، امین انوری، سید حسین موسوی، و مصطفی کریمی)، انجمن جاواکاپ، و البته با همراهی شرکت سحاب‌پرداز طراحی شده است. این نکات را در هنگام مسابقه مدنظر داشته باشید:

  • پس از مسابقه، کشف تقلب انجام می‌شود. در صورت کشف تقلب با افراد خاطی برخورد می‌شود؛ برخورد از جنس بن کردن اکانت Quera، ارسال لیست متقلبین به شرکت سحاب، و درج سابقه‌ی منفی در رزومه برای استخدام در شرکت‌هایی که از Quera جهت استخدام استفاده می‌کنند.
  • سوال‌های مسابقه در ۳ نوبت به مسابقه اضافه می‌شوند: ابتدا ۴ سوال در مسابقه وجود دارد. سپس در ساعت ۱۸، ۳ سوال اضافه می‌شود، و در نهایت ساعت ۲۱، ۲ سوال دیگر نیز اضافه می‌شود.
  • اگر سوالی در مورد صورت سوال‌های مسابقه و یا نمره‌دهی برای شما پیش آمد، در طول مسابقه می‌توانید در بخش “سوال بپرسید” با پشتیبانی در ارتباط باشید. بدلیل طولانی بودن مسابقه، با عرض پوزش، نمی‌توانیم در کل طول مسابقه در دسترس برای پاسخ سریع به سوال‌های شما باشیم؛ اما در زمان‌های مشخص‌شده‌ی زیر به سوال‌ها پاسخ داده می‌شود:
    • در ساعات ۱۵ الی ۱۷، ۱۸ الی ۱۹:۳۰، ۲۱ الی ۲۲:۳۰، و فردا ساعت ۱۰ الی ۱۲، و ۱۳:۳۰ الی ۱۵
  • از ۹ سوال مسابقه، ۴ سوال بصورت ۰ و ۱ی نمره‌دهی می‌شوند؛ یعنی اگر کد شما حتی در یکی از تست‌های سوال درست کار نکند نمره‌ی آن سوال برای شما ۰ در نظر گرفته می‌شود. در باقی سوالات هرچه برنامه‌ی شما بهینه‌تر و درست‌تر باشد نمره‌ی بیشتری دریافت می‌کنید. سوال‌های زیر ۲۰۰ نمره همه ۰ و ۱ی هستند و سوال‌های حداقل ۲۰۰ نمره غیر ۰ و ۱ی تصحیح می‌شوند. در سوال‌های ۰ و ۱ی ارسال غلط روی رتبه‌بندی تأثیر دارد و به زمان ارسال ۲۰ دقیقه اضافه می‌کند.
  • بجز در ۲ سوال مسابقه، در دیگر سوال‌ها می‌توانید از هر زبانی که مایلید بین ۱۵ زبان پشتیبانی شده در Quera برای پاسخ‌دهی استفاده کنید. در ۲ سوال باید طبق گفته‌ی صورت سوال عمل کنید، یکی با زبان جاوا و یکی با دستورهای ترمینال لینوکس.
  • بجز دو سوال خاص، در باقی سوال‌ها برنامه‌ی شما باید با ورودی و خروجی استاندارد (stdin و stdout) در ارتباط باشد. در صورتی که اولین بار است در مسابقات Quera شرکت می‌کنید، توصیه می‌شود بخش کار با Quera را مطالعه کنید تا با نحوه‌ی نوشتن برنامه‌های به این شکل آشنا شوید.
  • هر سوالی در مسابقه نمره‌ای دارد و رتبه‌بندی با توجه به نمرات و زمان برخی ارسال‌های شما انجام می‌شود. در نهایت برای ورود به دوره‌ی کارآموزی عملکرد شما در همه‌ی سوال‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ پس در هر سوالی که مایل هستید می‌توانید وقت بیشتری بگذارید و تلاش کنید در همه‌ی سوال‌ها نمره‌ای کسب کنید.
  • تلاش کنید برنامه‌های خود را اصولی بنویسید، برای زود فرستادن عجله نکنید. نحوه‌ی پیاده‌سازی‌ها در ورود به دوره کارآموزی تأثیر خواهد داشت.

موفق باشید!

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
کوئرا بلاگ

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Æ
Æ
5 سال قبل

مسابقه rated هست آیا؟

سروش هاشمی فر
سروش هاشمی فر
5 سال قبل

سلام من الا داشتم کد رو سابمیت میکردم که کوئرا ارور 502 Bad Gateway داد 😐

مهران
مهران
5 سال قبل

سلام، ارور 502 میده سایت!

مهدی مالوردی
مهدی مالوردی
5 سال قبل

سلام نتایج تا کی معلوم میشه ؟