13 فیلمی که هر برنامه نویس باید ببیند

6719
فیلم های مناسب برنامه نویسان

خوشبختانه هالیوود از فیلم‌های مبتنی بر کامپیوتر، برنامه‌نویسی و چیزهای فنی گیک کم ندارد؛ فیلم‌هایی که افراد را به دنیای برنامه‌نویسی علاقمند می‌کند و گاهی محرک افراد برای شروع این تخصص می‌شوند. در این لیست از کوئرا بلاگ، فیلم‌ های مناسب برنامه نویسان را معرفی خواهیم کرد که با تماشای آن‌ها بیشتر شیفته این حوزه خواهید شد.

13 فیلم و سریال مناسب برنامه نویسان

فیلم‌های حوزه فناوری بسیار جذاب تدوین شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که گاهی میزان دقت، صحنه‌پردازی و جزئیات تصویر، شما را به خود خیره می‌کند. در ادامه برخی از بهترین فیلم‌هایی که می‌توانید در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتر، فناوری و استارت‌آپ تماشا کنید، آورده شده است.

1. The Imitation Game (2014)

فیلم برنامه نویسی the imitation game
فیلم The Imitation Game

«بازی تقلید» یک فیلم مهیج تاریخی بریتانیایی- آمریکایی محصول سال 2014 است که درباره ریاضی‌دان، منطق‌دان، رمزنگار و دانشمند کامپیوتر پیشگام، آلن تورینگ، یک چهره کلیدی در شکستن رمز انیگما آلمان نازی است که به متفقین کمک کرد تا در جنگ جهانی دوم پیروز شوند؛ اما بعدا به‌دلیل گرایش جنسی خود (همجنس‌گرا) به‌عنوان یک جنایتکار شناخته شد و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ بازی می‌کند و مورتن تیلدام آن را با فیلم‌نامه‌ای از گراهام مور بر اساس بیوگرافی آلن تورینگ کارگردانی می‌کند. 

این فیلم موفقیت‌های تجاری و انتقادی زیادی کسب کرد و با بودجه تولید 14 میلیون دلاری، بیش از 233 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم مستقل سال 2014 تبدیل کرد. بازی تقلید در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار هشت نامزدی دریافت کرد و برای بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برنده شد. پنج نامزدی در هفتاد و دومین جوایز گلدن گلوب و سه نامزدی در بیست و یکمین جوایز انجمن بازیگران سینما از افتخارات این فیلم به‌شمار می‌آیند. 

2. Ex Machina (2014)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: Ex Machina
فیلم Ex Machina

Ex Machina یک فیلم علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ به نویسندگی و کارگردانی الکس گارلند در اولین کارگردانی خود است. در این فیلم Domhnall Gleeson در نقش یک برنامه‌نویس جوان که به منزل مدیرعامل منزوی خود (اسکار آیزاک) دعوت می‌شود تا در یک آزمایش عجیب شرکت کند: ارزیابی ویژگی‌های انسانی یک ربات انسان‌نما (آلیسیا ویکاندر).

این فیلم موفقیت‌های تجاری و انتقادی مطلوبی را کسب و بیش از 36.8 میلیون دلار در سراسر جهان در برابر بودجه 15 میلیون دلاری فروش کرد. Ex Machina تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به‌خاطر جلوه‌های بصری، فیلم‌نامه و اجراهایش مورد تشویق قرار گرفت.

در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، Ex Machina برنده جایزه بهترین جلوه‌های بصری و نامزد بهترین فیلم‌نامه اورجینال شد. همچنین در شصت و نهمین دوره جوایز آکادمی بریتانیا پنج نامزدی دریافت کرد؛ از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ویکاندر و بهترین فیلم‌نامه اورجینال برای گارلند. همچنین ویکاندر نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هفتاد و سومین جوایز گلدن گلوب را کسب کرد.

از زمان اکران، Ex Machina به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال 2010 معرفی شد که موضوعات هوش مصنوعی، آگاهی و انسانیت را بررسی می‌کند.

Ex Machina بهترین انتخاب برای علاقمندان به  فیلم های مناسب برنامه نویسان است که سوالات بزرگ و اساسی آن‌ها را در مورد معنای انسان بودن بررسی می‌کند.

3. The Internship (2013)

فیلم برنامه نویسی the internship
فیلم The Internship

«کارآموزی» یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی شاون لوی با بازی وینس وان و اوون ویلسون در نقش دو فروشنده میانسال است که در گوگل کارآموزی می‌کنند. این فیلم تلاش‌های آن‌ها برای رقابت با کارآموزان جوان‌تر و آگاه‌تر از فناوری برای دریافت شغل دائمی در گوگل را دنبال می‌کند.

کارآموزی با فروش بسیار خود، بیش از 93 میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد. این فیلم نامزد دو جایزه شد: جایزه انتخاب نوجوان برای فیلم تابستانی کمدی و جایزه انجمن سرپرستان موسیقی برای بهترین نظارت موسیقی برای فیلم سینمایی با بودجه بیش از 35 میلیون دلار.

این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد، برخی طنز و بازی‌های آن را تحسین کردند؛ در حالی‌که برخی دیگر انتقادهایی بر طرح و کلیشه‌های آن داشتند. با این حال، کارآموزی عموما موردعلاقه مخاطبان قرار گرفت و به یک انتخاب محبوب برای تماشای چندباره تبدیل شد.

با وجود عدم موفقیت در جوایز، کارآموزی یک فیلم سرگرم‌کننده و دلگرم‌کننده است که قدرت کار گروهی و پشتکار را تجلیل می‌کند. همچنین این فیلم یادآوری این موضوع است که برای یادگیری چیزهای جدید و دنبال کردن رویاهای خود هیچ‌وقت دیر نیست.

4. Jobs (2013)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: jobs
فیلم Jobs

دو فیلم درباره استیو جابز وجود دارد که در دهه گذشته اکران شدند:

  • جابز (2013) با بازی اشتون کوچر در نقش جابز، داستان زندگی او را از سال 1974 تا 2001، با تمرکز بر روزهای اولیه خود در اپل و توسعه مکینتاش، روایت می‌کند.
  •  استیو جابز (2015) با بازی مایکل فاسبندر در نقش جابز که بر سه لحظه کلیدی در حرفه‌اش تمرکز دارد: عرضه مکینتاش در سال 1984، کامپیوتر NeXT در سال 1988 و iMac G3 در سال 1998.

فیلم 2013 از لحاظ تجاری و نقد دچار شکست شد، در حالی‌که فیلم 2015 موفقیت‌های انتقادی و تجاری کسب کرد. جابز (2013) یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای درباره زندگی استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت اپل است. کارگردانی این فیلم بر عهده جاشوا مایکل استرن و نویسندگی مت وایتلی بود. همچنین جاش گاد در نقش استیو وزنیاک، جان گتز در نقش پل جابز و لزلی آن وارن در نقش کلارا جابز بازی می‌کنند.

جابز (2013) نقدهای منفی از سوی منتقدان دریافت کرد و از فیلم‌نامه، کارگردانی و عملکرد کوچر انتقاد شد. این فیلم تنها 42 میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه 15 میلیون دلاری فروش کرد. جابز هیچ نامزدی جوایز مهمی دریافت نکرد. Jobs علیرغم عدم موفقیت، از فیلم های مناسب برنامه نویسان است که نگاهی اجمالی به زندگی و حرفه یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت فناوری دارد. برای طرفداران جابز و اپل و همچنین علاقمندان به تاریخچه کامپیوترهای شخصی، جابز می‌تواند فیلم مناسبی باشد.

5. Her (2013)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: her
فیلم her

Her یک فیلم علمی تخیلی و کمدی- درام آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسپایک جونز است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. واکین فینیکس در این فیلم در نقش تئودور تومبلی، نویسنده‌ای که یک سیستم‌عامل جدید توسعه‌یافته را می‌خرد که برای رفع هر نیاز کاربر طراحی شده است، بازی می‌کند. در کمال تعجب، تئودور رابطه عاشقانه‌ای با سیستم‌عاملش به نام سامانتا (اسکارلت جوهانسون) برقرار می‌سازد. در این فیلم امی آدامز، رونی مارا و اولیویا وایلد نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Her مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت (مخصوصا برای بازی‌های فینیکس و جوهانسون و فیلم‌نامه و کارگردانی جونز) و با بودجه تولید 23 میلیون دلاری بیش از 48 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. این فیلم جوایز و نامزدی بسیاری را دریافت کرد که مهم‌ترین آن‌ها برای فیلم‌نامه جونز بود. در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار، Her پنج نامزدی از جمله بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال را از آن خود کرد. 

6. The Fifth Estate (2013)

فیلم برنامه نویسی The Fifth Estate
فیلم The Fifth Estate

The Fifth Estate یک فیلم زندگی‌نامه‌ای هیجان‌انگیز است که در سال ۲۰۱۳ در مورد وب‌سایت خبری افشاگر ویکی‌لیکس اکران شد. در این فیلم بندیکت کامبربچ به‌عنوان سردبیر و بنیان‌گذار، جولیان آسانژ و دانیل برول در نقش سخنگوی سابق آن، دانیل دامشیت‌برگ بازی می‌کنند. آنتونی مکی، دیوید تیولیس، آلیشیا ویکاندر، استنلی توچی و لورا لینی در نقش‌های فرعی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم با انتشار گزارش جنگ افغانستان در سال 2010 آغاز می‌شود. سپس به سال 2007 باز می‌گردد، جایی که روزنامه‌نگار دانیل دامشیت‌برگ برای اولین بار با جولیان آسانژ روزنامه‌نگار استرالیایی در کنگره ارتباطات آشوب در برلین ملاقات می‌کند. علاقه دنیل به فعالیت‌های آنلاین، او را به سمت آسانژ سوق داده است که از طریق ایمیل با او مکاتبه کرد. آن‌ها شروع به همکاری روی ویکی‌لیکس می‌کنند، وب‌سایتی که به انتشار اطلاعات پنهان‌شده از عموم و در عین حال ناشناس ماندن منابع آن اختصاص دارد. اولین هدف اصلی آن‌ها یک بانک خصوصی سوئیسی به نام جولیوس بائر بود که شعبه آن در جزایر کیمن درگیر فعالیت‌های غیرقانونی بوده است.

با افزایش محبوبیت و نفوذ ویکی‌لیکس، آسانژ و دامشیت‌برگ شروع به درگیری بر سر دیدگاه‌های خود برای وب‌سایت می‌کنند. آسانژ بر انتشار اطلاعات به هر قیمتی تمرکز دارد، در حالی‌که دامشیت‌برگ بیشتر نگران حفاظت از امنیت منابع ویکی لیکس است. این درگیری در نهایت منجر به خروج دامشیت از ویکی‌لیکس می‌شود.

The Fifth Estate فیلمی پیچیده و ظریف است که به بررسی مفاهیم اخلاقی و قانونی کار ویکی‌لیکس می‌پردازد. این فیلم یک داستان هشداردهنده در مورد خطرات قدرت و اهمیت شفافیت است.

The Fifth Estate نامزد دو جایزه شد: جایزه انتخاب مردم برای بهترین فیلم و جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد –فیلم درام برای کامبربچ.

فیلم The Fifth Estate با وجود استقبال متفاوت منتقدان، فیلمی خوش‌ساخت و تامل‌برانگیز است که به هر کسی که به داستان ویکی‌لیکس و آینده روزنامه‌نگاری علاقه دارد، پیشنهاد می‌شود.

7. The Social Network (2010)

فیلم برنامه نویسی The Social Network
فیلم The Social Network

«شبکه اجتماعی» یکی دیگر از فیلم های مناسب برنامه نویسان است. این فیلم، یک درام بیوگرافیک آمریکایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی دیوید فینچر و نویسندگی آرون سورکین است. این فیلم بر اساس کتاب «میلیاردرهای تصادفی» نوشته بن مزریچ در سال 2009 ساخته شده است. The Social Network تاسیس شبکه اجتماعی فیسبوک و شکایت‌های ناشی از آن را به تصویر می‌کشد. جسی آیزنبرگ به‌عنوان بنیان‌گذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، همراه با اندرو گارفیلد و جاستین تیمبرلیک به‌عنوان دیگر مدیرانی که در ایجاد وب‌سایت دخیل بودند، بازی می‌کند.

شبکه اجتماعی یک موفقیت انتقادی و تجاری بود و بیش از 224 میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه 40 میلیون دلاری به دست آورد. این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای آیزنبرگ و برنده سه جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین شد. شبکه اجتماعی را یکی از بهترین فیلم‌های سال 2010 می‌دانند که به‌دلیل دیالوگ‌های واضح، تدوین حرفه‌ای و نمایش واقع‌گرایانه از صنعت فناوری مورد ستایش قرار گرفته است. همچنین این فیلم یک داستان هشداردهنده در مورد خطرات جاه‌طلبی و اهمیت دوستی را روایت می‌کند.

8. Antitrust (2001)

فیلم برنامه نویسی Antitrust
فیلم Antitrust

«ضدانحصار» یک فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز آمریکایی محصول سال 2001 به کارگردانی پیتر هویت و با بازی رایان فیلیپ، تیم رابینز، راشل لی کوک و کلر فورلانی است. این فیلم داستان یک برنامه‌نویس کامپیوتری جوان را روایت می‌کند که متوجه می‌شود کارفرمای جدیدش یک انحصارگر بی‌رحم است که فعالیت‌های غیرقانونی می‌کند.

فیلیپ در نقش میلو هافمن، برنامه‌نویس کامپیوتری درخشان به ایفای نقش پرداخته است که به او یک شغل رویایی در NURV، شرکت نرم‌افزاری قدرتمند پیشنهاد می‌شود. او به سرعت تحت‌ تاثیر مدیرعامل کاریزماتیک شرکت، گری وینستون (رابینز) قرار می‌گیرد و شروع به کار روی پروژه جدیدی می‌کند که می‌تواند شیوه استفاده مردم از رایانه را متحول کند.

با این حال، میلو به‌زودی متوجه می‌شود که NURV آن چیزی نیست که به‌نظر می‌رسد. این شرکت درگیر اقدامات غیرقانونی، مانند سرقت مالکیت معنوی از رقبای خود و استفاده از خشونت برای ساکت کردن منتقدانش است. میلو باید تصمیم بگیرد که آیا امنیت خود را برای افشای جنایات NURV به خطر بیندازد یا چشم خود را ببندد و بخشی از مشکل شود.

آنتی‌تراست به‌دلیل نمایش واقعیت‌های صنعت فناوری، مضامین تفکر برانگیز و اجرای قوی بازیگران و صحنه‌ها مورد تحسین قرار گرفته است. اما این فیلم موفق به دریافت جوایز نامزدی مهمی نشد.

با وجود عدم موفقیت در جوایز، آنتی‌تراست فیلمی خوش‌ساخت و قابل تامل است که ارزش دیدن دارد. 

9. Takedown (2000)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: Takedown
فیلم Takedown

Takedown یک فیلم زندگی‌نامه‌ای جنایی و مهیج است که بر اساس داستان واقعی دستگیری هکر کامپیوتری، کوین میتنیک ساخته شد. در این فیلم کوین بیکن در نقش میتنیک و تسویوشی ایهارا در نقش تسوتومو شیمومورا، هکر ژاپنی که به اف‌بی‌آی کمک کرد تا میتنیک را دستگیر کند، به ایفای نقش می‌پردازند. 

این فیلم روایت‌گر داستان میتنیک است که سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی را هک می‌کند و اطلاعات حساس را می‌دزدد و میلیون‌ها دلار خسارت وارد می‌کند. میتنیک در نهایت توسط شیمومورا و اف‌بی‌آی ردیابی، دستگیر و به پنج سال زندان محکوم می‌شود.

Takedown پس از انتشار دچار شکست‌های انتقادی و تجاری شد، اما از آن زمان طرفداران زیادی پیدا کرد. این فیلم به‌دلیل نمایش واقعیت‌های دنیای هک ستایش می‌شود. Takedown هیچ نامزدی جوایز مهمی دریافت نکرد. این فیلم یک انتخاب عالی برای طرفداران امنیت رایانه‌ای و فیلم‌های هیجانی جنایی است.

10. Pirates of Silicon Valley (1999)

فیلم برنامه نویسی Pirates of Silicon Valley
فیلم Pirates of Silicon Valley

«دزدان دریایی دره سیلیکون» یک فیلم تلویزیونی درام- زندگی‌نامه‌ای آمریکایی محصول سال ۱۹۹۹ به کارگردانی مارتین برک با بازی نوآ وایل در نقش استیو جابز و آنتونی مایکل هال در نقش بیل گیتس است. Pirates of Silicon Valley یکی از بهترین فیلم‌های مربوط به روزهای اولیه صنعت کامپیوترهای شخصی شناخته می‌شود. این فیلم به‌دلیل تصویر واقعی از رقابت بین استیو جابز و بیل گیتس و همچنین بینش آن‌ها در مورد فرآیند خلاقانه و چالش‌های ایجاد یک شرکت فناوری موفق مورد تحسین قرار گرفته است.

این فیلم رابطه جابز با دوست دختر دبیرستانی‌اش و کارمند اولیه اپل، آرلین (نام مستعار کریسان برنان) و مشکلاتی که او در تصدیق حقانیت والدین دخترشان، لیزا داشت را دنبال می‌کند. تقریبا زمانی که دختر استیو جابز به دنیا آمد، جایز از کامپیوتر بعدی خود که نام آن را لیزا گذاشت، رونمایی کرد. داستان فیلم در نهایت با تولد 30 سالگی استیو جابز در سال 1985 به پایان می‌رسد؛ اندکی قبل از اینکه جان اسکالی، مدیر اجرایی، او را از اپل اخراج کند.

دزدان دریایی سیلیکون ولی در سال 1999 نامزد شش جایزه امی پرایم تایم شد، جوایزی برای بهترین فیلم ساخته‌شده برای تلویزیون، بهترین نویسندگی برای مینی سریال و بازیگران برجسته برای یک مینی سریال تلویزیونی. 

 11. Matrix (1999)

فیلم برنامه نویسی Matrix
فیلم Matrix

ماتریکس یک فیلم اکشن علمی تخیلی محصول سال ۱۹۹۹ به نویسندگی و کارگردانی واچوفسکی‌ها است. در این فیلم کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری آن ماس و هوگو ویوینگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم داستان توماس اندرسون، برنامه‌نویس کامپیوتری را روایت می‌کند که می‌فهمد دنیایی که در آن زندگی می‌کند، در واقع شبیه‌سازی کامپیوتری است که توسط ماشین‌ها برای کنترل بشریت ایجاد شده است. او به گروهی از شورشیان می‌پیوندد که برای رهایی بشریت از ماتریکس می‌جنگند.

ماتریکس بیش از 460 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این فیلم نامزد چهار جایزه اسکار شد و هر چهار جایزه را برد: بهترین جلوه‌های بصری، بهترین تدوین فیلم، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین صدا. همچنین این فیلم برنده جوایز متعدد دیگری از جمله جایزه بفتا برای بهترین صدا و جایزه زحل برای بهترین فیلم علمی تخیلی شد.

ماتریکس را یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های قرن بیستم می‌دانند. این فیلم تاثیر ماندگاری بر فرهنگ عامه داشته است و همچنان بینندگان در هر سنی از آن لذت می‌برند.

علاوه بر جوایز ذکرشده، ماتریکس توسط موسسه فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از 100 فیلم برتر آمریکایی در تمام دوران شناخته شده است. همچنین در سال 2005 توسط موسسه فیلم بریتانیا به عنوان پنجاه و نهمین فیلم برتر علمی تخیلی تمام دوران شناخته شد.

12. Hackers (1995)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: Hackers
فیلم Hackers

فیلم آمریکایی هکرها محصول 1995 درباره گروهی از هکرهای کامپیوتری جوان است که به‌خاطر جنایتی که مرتکب نشده‌اند تحت تعقیب قرار می‌گیرند. در این فیلم بازیگرانی معروفی همچون جانی لی میلر، آنجلینا جولی، جسی بردفورد، متیو لیلارد و فیشر استیونز به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان فیلم در اوایل دهه 1990 در شهر نیویورک می‌گذرد و گروهی از هکرها را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند نام خود را پاک و هویت مجرمان واقعی را افشا کنند. در طول فیلم، آن‌ها با چالش‌های بزرگ شدن و پیمایش در دنیای پیچیده هک کامپیوتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این فیلم به‌خاطر تصویر واقع‌گرایانه‌اش از فرهنگ هکرهای آن زمان، جلوه‌های بصری شیک و شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش ستایش می‌شود.

هکرها هیچ نامزدی جوایز مهمی دریافت نکرد، اما توسط هیئت ملی بازبینی به‌عنوان یکی از ده فیلم برتر سال شناخته شد.

این فیلم یکی از فیلم‌های مهم در تاریخ سینمای سایبرپانک که برای هر شخصی که از جنگ افراد زیردست علیه سیستم لذت می‌برد، دیدنی است.

13. Tron (1982)

فیلم های مناسب برنامه نویسان: Tron
فیلم Tron

ترون یک فیلم اکشن علمی- تخیلی آمریکایی محصول سال ۱۹۸۲ به نویسندگی و کارگردانی استیون لیزبرگر بر اساس داستانی از لیزبرگر و بانی مک‌برد است. در این فیلم جف بریجز در نقش کوین فلین، برنامه‌نویس کامپیوتر و توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی بازی می‌کند که به داخل دنیای نرم‌افزار یک کامپیوتر مرکزی منتقل می‌شود، جایی که برای فرار تلاش دارد با برنامه‌ها تعامل موثر ایجاد کند. بروس باکسلیتنر، دیوید وارنر، سیندی مورگان و بارنارد هیوز نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ترون، همراه با The Last Starfighter، این وجه تمایز را دارند که یکی از اولین فیلم‌های سینما هستند که از تصاویر گسترده کامپیوتری (CGI) استفاده می‌کنند.

این فیلم در پنجاه و پنجمین دوره جوایز اسکار دو نامزدی دریافت کرد: بهترین طراحی صحنه و لباس و بهترین صدا. 

ترون علاوه بر نامزدی دو جایزه اسکار، جوایز متعدد دیگری را نیز از سازمان‌های مختلف دریافت کرده است؛ از جمله جایزه زحل برای بهترین لباس و جایزه هوگو برای بهترین نمایش دراماتیک.

ترون دنباله‌ای به نام Tron: Legacy را تولید کرد که در سال 2010 منتشر شد. این دنباله موفقیت‌های تجاری و انتقادی داشت و جوایز متعددی را برای جلوه‌های بصری و موسیقی متن دریافت کرد.

آنچه در فیلم هایی که هر برنامه نویس باید ببیند خواندیم

فیلم‌های دیگری همچون لیستی که در ادامه می‌آیند، به برنامه‌نویسان و علاقمندان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

این فیلم‌ها علاقه برنامه‌نویسان را به این حوزه افزایش داده و دید وسیع‌تری به آن‌ها می‌بخشد. فیلم‌های یادشده می‌توانند چیزهای جدید را به روشی جالب بیاموزند و به علاقمندان برنامه‌نویسی کمک کنند تا اتفاقات را از منظری متفاوت ببینند و درس بگیرند.

در این مقاله تلاش کردیم که به محبوب‌ترین فیلم های مناسب برنامه نویسان بپردازیم. شما چه فیلم‌هایی با مضمون برنامه نویسی و تکنولوژی دیده‌اید؟ حتما نام آن‌ها را در بخش نظرات بنویسید.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
نگین فاتحی

نزدیک به سه سالی هست که مشغول گشت‌وگذار در دنیای کلمات هستم. از خوندن و نوشتن لذت زیادی می‌برم و تلاش می‌کنم جوری بنویسم که خواننده‌ها محتوام رو به‌خوبی متوجه بشن.

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
DAMOON
DAMOON
6 ماه قبل

عالی بود من بازی تقلید یکی از فیلم های مورد علاقم هست

محمدمهدی
محمدمهدی
5 ماه قبل

به نظرم West World هم میتونه برای کسانی که به کامپیوتر و هوش مصنوعی و برنامه نویسی علاقه دارن جالب باشه
درسته که مستقیما این جور مسائل هیچ کدام داخل سریال نیستن اما با این حال بازم جذاب و مرتبطه و سطح جذابی از پیشرفت علوم کامپیوتر رو داخل سریال به نمایش گذاشته که حداقل برای آینده نزدیک و سال‌های پیش رو شدنی به نظر نمیرسه

محمدرضا
محمدرضا
16 روز قبل

سلام ممنون از مطالب خوبتون
ای کاش اسم سریال هایی نظیر مستر ربات و مظنون رو توی لیست میزاشتید

reyhaneh karami
ادمین
12 روز قبل
پاسخ به  محمدرضا

ممنون از نظرتون.
مستر ربات رو توی یکی دیگه از بلاگ پست‌ها معرفی کردیم که لینکشو براتون میذارم.
فیلم‌های حوزه هک و امنیت