بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی – فهرست ۷ ابزار کاربردی

4317
تغییرصدا با هوش مصنوعی

ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی را می‌توان اپلیکیشن‌هایی توصیف کرد که به کاربران اجازه می‌دهند صدای خود را در لحظه – و یا صدایی که پیش‌تر ضبط شده است را – تغییر دهند. این برنامه‌ها معمولا از افکت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کنند که به شما اجازه می‌دهند زیر و بم و یا سرعت صدای خود را تغییر دهید و در نتیجه، صدایی شبیه به شخصی دیگر پیدا کنید، مثلا یک سلبریتی معروف، یک شخصیت کارتونی، یک ربات و یا حتی جنسیت مخالف. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چه برای تولید محتوا و چه سرگرمی به دنبال بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی می‌گردید، به جای درستی آمده‌اید. در ادامه با کوئرا بلاگ همراه باشید تا با ۷ مورد از بهترین برنامه‌ها آشنا شویم.

۱. برنامه Hitpaw Voice Changer

Hitpaw Voice Changer نه‌تنها طراحی بسیار کاربرپسندی دارد، بلکه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کنونی میان گیمرها، استریمرها و یوتیوبرها به حساب می‌آید. به عنوان مثال اگر استریمری در حوزه گیمینگ باشید، به کمک این ابزار می‌توانید صدای خود را شبیه به یکی از شخصیت‌های مورد علاقه خود در بازی‌های ویدیویی کنید و محتوایی سرگرم‌کننده‌تر برای مخاطبان خود بسازید.

بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی

Hitpaw Voice Changer از انبوهی افکت صوتی مختلف پشتیبانی می‌کند و برای مثال می‌توانید صدای خود را به صدای ربات، موجودات شیطانی، مرد، زن، سمورچه و شخصیت‌های انیمه‌ای تغییر دهید. اساسا مهم نیست می‌خواهید صدای خود را به چه شکل و شمایلی در بیاورید، Hitpaw Voice Changer به احتمال فراوان ابزارهای لازم برای رسیدن به صدای دلخواه را در اختیارتان خواهد گذاشت. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت یکپارچه‌سازی با اکثر برنامه‌ها و بازی‌های ویدیویی محبوب
  • قابلیت تنظیم هرچه بیشتر افکت‌های صوتی برای رسیدن به صدای دلخواه
  • امکان حذف نویز پس‌زمینه و پژواک به هنگام تغییر صدا
  • امکان تغییر صدا با فشردن تنها چند دکمه

۲. برنامه Murf

یکی دیگر از ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی امروزی که عملکردی عالی از خود به نمایش می‌گذارد، Murf است. این برنامه علاوه بر تغییر صدا از قابلیت‌هایی مانند «تبدیل نوشتار به گفتار» و «صداگذاری» هم پشتیبانی می‌کند و بنابراین به صورت خاص به درد توسعه‌دهندگان محصول، سازندگان پادکست و همین‌طور سازندگان محتوای آموزشی می‌خورد.

برنامه Murf

Murf در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین انرژی ممکن، اصواتی طبیعی برای شما تولید خواهد کرد که در هر حوزه‌ای کاربردی خواهند بود. در مجموع باید گفت که با آرشیوی شامل بیش از ۱۱۰ صدا به ۱۵ زبان مختلف، Murf گستره وسیعی از نیازها را برطرف خواهد کرد. ویژگی‌های کلیدی Murf را در ادامه آورده‌ایم:

  • آرشیوی غنی از اصوات به زبان‌های گوناگون
  • پشتیبانی از عواطف مختلف به هنگام تولید صدا
  • امکان تنظیم زیر و بم اصوات
  • پشتیبانی از ورودی صوتی و متنی

۳. برنامه Synthesys

Synthesys یک ابزار قدرتمند دیگر برای تغییر و تولید صدا با هوش مصنوعی است که می‌تواند با تنها چند کلیک، صداپیشگی ویدیوهای شما را برعهده بگیرد و حتی به فرایند تدوین ویدیو نیز کمک کند.

بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی

این برنامه در واقع یکی از بهترین الگوریتم‌های کنونی برای تبدیل متن به صدا را در اختیار دارد و می‌توانید از آن در تولید محتوای آماتور یا حرفه‌ای استفاده کنید. در Synthesys دو تکنولوژی «نوشتار به گفتار» (Text-to-Speech | TTS) و «نوشتار به ویدیو» (Text-to-Video | TTV) را پیدا خواهید کرد که می‌توانند اسکریپت‌های شما را به اصوات یا ویدیوهایی بسیار با کیفیت تبدیل کنند. از دیگر ویژگی‌های این هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرشیوی غنی از صداهای گوناگون، حاوی ۳۴ صدای زن و ۳۵ صدای مرد
  • امکان صداپیشگی برای هر ویدیویی با هر موضوعی
  • دسترسی به صداهایی بسیار شبیه به صدای انسان‌های واقعی
  • امکان تاکید بر کلمات مختلف برای نمایش احساساتی مانند خوشحالی، هیجان و ناراحتی
  • امکان افزودن مکث میان جملات برای اینکه انسانی‌تر شوند

۴. برنامه Kits

سازندگان Kits می‌گویند این یکی از بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی است که به شما اجازه می‌دهد هم اصوات سفارشی را با تنها چند کلیک تولید کنید و هم به سراغ آرشیوی غنی از اصوات متعلق به هنرمندان سرشناس بروید.

برنامه Kits.ai

برخلاف آنچه در پلتفرم‌های رقیب پیدا می‌شود، Kits نخستین ابزاری است که به صورت مستقیم با هنرمندان و صداپیشگان همکاری کرده و بنابراین بهترین گزینه ممکن برای افرادی به حساب می‌آید که می‌خواهند محتوای بسیار حرفه‌ای و باکیفیت تولید کنند. روند کار با این ابزار هم بسیار آسان است، فقط کافی‌ست صدای خود را آپلود کنید و اندکی منتظر بمانید تا ورژن دگرگون‌ شده آن در اختیارتان قرار بگیرد. سایر ویژگی‌های مهم Kits را در ادامه آورده‌ایم:

  • امکان استفاده از اصوات حرفه‌ای و دارای لایسنس یا اصوات Royalty-free (که نیازی به پرداخت هزینه به صاحب اثر ندارند)
  • امکان ساخت، تعلیم دادن و اشتراک‌گذاری صداهای سفارشی با تنها یک کلیک
  • تعلیم این هوش مصنوعی بسیار آسان است و فقط باید چند کلیپ صوتی از صدای مورد نظر خود را آپلود کنید

۵. برنامه Voice Over by Speechify

Speechify می‌تواند هر متنی در هر فرمتی را تبدیل به گفتاری با صدای بسیار طبیعی کند. این ابزار تحت وب می‌تواند انواع و اقسام فایل‌های PDF، ایمیل‌ها، اسناد و مقالات را برداشته و تبدیل به صدا کند تا از مطالعه آن‌ها بی‌نیاز شوید. از طرف دیگر، می‌توانید سرعت خواندن متون را تنظیم کنید و به بیش از ۲۰۰ صدای مختلف (که همگی بسیار انسانی هستند) دسترسی یابید.

بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی

نکته مهم راجع به Speechify این است که می‌تواند بیش از ۱۵ زبان مختلف را هنگام پردازش متن شناسایی کند و بنابراین دست تولیدکنندگان محتوا را حسابی باز می‌گذارد. سایر ویژگی‌های این برنامه را در ادامه آورده‌ایم:

  • کاملا تحت وب، همراه با افزونه‌های جداگانه برای دو مرورگر Chrome و Safari
  • دسترسی به بیش از ۲۰۰ صدای مختلف
  • پشتیبانی از بیش از ۲۰ زبان و لهجه مختلف
  • امکان تنظیم زیر و بم، لحن و سرعت گفتار
  • دسترسی به موسیقی‌های متن سفارشی برای پس‌زمینه ویدیوها و پادکست‌ها

۶. برنامه Altered

Aletered برنامه‌ای برای ویرایش اصوات است که انبوهی از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را درون اپلیکیشنی واحد و کاربرپسند پیاده کرده است. این ابزار را هم می‌توانید به صورت کاملا آنلاین به اجرا در بیاورید و هم به سراغ اپلیکیشن آن روی سیستم‌های ویندوز و مک بروید که از منابع سیستمی برای پردازش اصوات کمک می‌گیرد.

برنامه Altered Studio

این ابزار تغییرصدا با هوش مصنوعی علاوه بر اینکه امکان تغییر صدای شما را به هر صدای سفارشی دیگری مهیا می‌کند، قابلیت‌های دیگری مانند تبدیل صوت به متن، صداگذاری روی ویدیوها، تبدیل نوشتار به گفتار و ترجمه متون نیز دارد. سایر ویژگی‌های برجسته Altered را می‌توانید در پایین مطالعه کنید:

  • امکان استفاده از صداهای سفارشی، چه صدای بازیگران مشهور و چه اصواتی که خودتان می‌سازید
  • قابلیت نوشتار به گفتار قدرتمند برای تولید محتوا به ۷۰ زبان مختلف
  • تبدیل گفتار به نوشتار با تنها فشردن یک دکمه
  • امکان یکپارچه‌سازی با Google Drive برای اشتراک‌گذاری آسان فایل‌ها
  • امکان ضبط صدا به صورت مستقیم از درون مرورگر
  • امکان ایمپورت و اکسپورت فایل‌ها با انواع فرمت‌های Lossless و Raw
  • قابلیت تحلیل دقیق فرکانس اصوات با تنها یک کلیک

۷. برنامه Lovo.ai

Lovo.ai ابزاری برای تغییرصدا با هوش مصنوعی و همینطور تبدیل نوشتار به گفتار است که به خاطر عملکرد بی‌نظیرش، تاکنون برنده چندین جایزه شده است. داریم راجع به یکی از قدرتمندترین و کاربرپسندترین پلتفرم‌های امروزی صحبت می‌کنیم که صداهایی بسیار شبیه به صدای انسان‌های واقعی در اختیارتان می‌گذارد.

تنوع اصوات موجود در Lovo.ai آنقدر زیاد است که می‌توانید از آن‌ها در انبوهی از صنایع مختلف کمک بگیرید، از حوزه سرگرمی و بانکداری و آموزش گرفته تا گیمینگ، تهیه اسناد و محتوای خبری. سازندگان Lovo.ai دائما الگوریتم‌ها و صداهای موجود در این پلتفرم را به‌روزرسانی می‌کنند و به همین خاطر هم این ابزار، به انتخاب اول بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و یوتیوبرها تبدیل شده است.

بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی

ناگفته نماند که شرکت Lovo اخیرا تکنولوژی دیگری به نام Genny نیز توسعه داده که بیش از ۵۰۰ صدای مبتنی بر هوش مصنوعی دارد و از ۲۰ احساس و عواطف انسانی و همینطور ۱۵۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. تمامی صداهای موجود در این پلتفرم عملکردی در سطح حرفه‌ای و بسیار واقع‌گرایانه دارند و حتی می‌توانید تلفظ کلمات، تاکید بر کلمات، سرعت صحبت و همینطور زیر و بم آن را به صورت دستی تغییر دهید. برجسته‌ترین ویژگی‌های Lovo.ai و Genny به شرح زیر است:

  • بزرگ‌ترین آرشیو اصوات در میان تمام رقبا با بیش از ۵۰۰ صدای مبتنی بر هوش مصنوعی
  • کنترل کامل بر مواردی مانند تلفظ کلمات، تاکید بر کلمات و همینطور زیر و بم صدا
  • پشتیبانی از قابلیت‌های مربوط به ویرایش ویدیو برای ادیت همزمان چندین ویدیو و صداگذاری روی آن‌ها
  • دسترسی به آرشیوی غنی از افکت‌های صوتی، موسیقی‌های بدون کپی‌رایت و تصاویر و ویدیوهای استوک (Stock).

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی

در نهایت باید گفت که طی چند سال اخیر شاهد عرضه چند ده ابزار مختلف برای تغییر صدا با هوش مصنوعی بوده‌ایم که در این مقاله با برخی از بهترین موارد آشنا شدید. ابزارهایی که در این مقاله معرفی کردیم، همگی عملکردی بسیار عالی از خود به نمایش می‌گذارند و می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا یا سرگرمی محض کمک بگیرید.

ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی چطور کار می‌کنند؟

چنین ابزارهایی از الگوریتم‌هایی پیچیده کمک می‌گیرند که می‌توانند از گفتگوی انسانی تقلید و لحن‌های مختلف را به زبان‌های گوناگون پیاده‌سازی کنند. از این ابزارها معمولا در ساخت دستیارهای دیجیتال، چت‌بات‌ها، پادکست‌ها، محتوای یوتیوبی و هر کار مشابه دیگری استفاده می‌شود.

برخی از کاربردهای ابزارهای تغییر صدا با هوش مصنوعی چیست؟

به کمک این برنامه‌ها و ابزارها می‌توانید دست به فعالیت‌های گوناگون بزنید. برای مثال می‌توانید با صدای شخصی معروف وارد بازی‌های آنلاین شوید، سر به سر سایر بازیکنان بگذارید و به تولید محتوای سرگرم‌کننده بپردازید. از طرف دیگر، برخی از این ابزارها می‌توانند کیفیت صدای شما را افزایش دهند و می‌توانید از آن‌ها در محتویاتی نظیر پادکست‌ها کمک بگیرید. اساسا پتانسیل‌های ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی بی‌شمار است و همه‌چیز بستگی به اهدافی دارد که دنبال می‌کنید.

منبع: Unite.ai

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments