معرفی ۸ هوش مصنوعی چهره که شما را شگفت زده خواهند کرد

852
هوش مصنوعی چهره

ابزارهای هوش مصنوعی گوناگونی که طی چند سال اخیر از راه رسیده‌اند را می‌توان از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تکنولوژی‌های مدرن توصیف کرد. این ابزارها آنقدر فراگیر شده‌اند که از یک‌سو بسیاری را به فکر آموزش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی انداخته‌اند و از سوی دیگر، درهایی تازه را به روی برنامه‌نویسان، طراحان و تولیدکنندگان محتوا باز کرده‌اند تا خلاقیت و توانایی خود را به اشکالی تازه به نمایش بگذارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روزها علاوه بر ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی، ابزارهای بالا بردن کیفیت عکس و ابزارهای ساخت NFT با هوش مصنوعی، انبوهی ابزار کارآمد برای ساخت چهره و شخصیت‌های انسانی نیز داریم. با کوئرا بلاگ همراه باشید تا با ۸ هوش مصنوعی چهره که کارکردی معرکه دارند آشنا شویم.

کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی چهره چیست؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی بهترین ابزارها برویم، بد نیست نگاهی به کاربردهای مختلف هوش مصنوعی‌های ساخت چهره بیندازیم.

  • مدیریت کسب‌وکار: از این ابزارها می‌شود در کسب‌وکارهایی استفاده کرد که نیاز به «پرسونا» برای کمپین‌های بازاریابی، عرضه محصول و پایش آنلاین تعامل مشتریان دارند.
  • پژوهش: با توجه به واقع‌گرایی فراوان برخی از ابزارهای ساخت چهره، می‌توان به داده‌های کلانی دست پیدا کرد که برای پژوهش در حوزه تشخیص چهره کاربردی به حساب می‌آیند.
  • بازی‌سازی: تا همین چند سال پیش، طراحی چهره برای کاراکترهای بازی‌های ویدیویی، فرایندی زمان‌بر بود که به صورت دستی طی می‌شد و نتایجی معمولی به همراه می‌آورد. اکنون بازی‌سازان می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت شخصیت‌ها و آواتارهای واقع‌گرایانه‌ای استفاده کنند که تجربه‌ای بهتر برای گیمرها رقم می‌زنند.
هوش مصنوعی چهره
  • آهنگ‌سازی: موزیسین‌ها و تهیه‌کنندگان می‌توانند از ابزارهای ساخت چهره برای تولید موزیک ویدیوها یا کاور برای آلبوم‌های جدید خود استفاده کنند.
  • انیمیشن‌سازی و مدل‌سازی سه‌بعدی: انیماتورها و مدل‌سازان می‌توانند به سرعت به ساخت مدل‌های سه‌بعدی از چهره‌هایی مشغول شوند که دقت و جزییات فراوان را به نمایش خواهند گذاشت.
  • فیلم‌سازی و ویدیوسازی: شرکت‌های فعال در حوزه ساخت ویدیو و فیلم قادر به طراحی چهره‌هایی سفارشی برای انواع آگهی‌ها، جلوه‌های ویژه و هر پروژه دیگری که نیاز به چهره‌های واقع‌گرایانه دارد، خواهند بود.
  • آژانس‌های دولتی: ادارات و آژانس‌های دولتی هم می‌توانند از این ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت اسناد هویتی و یا تعلیم سیستم‌های تشخیص چهره کمک بگیرند.

۱. ابزار Face Generator – بهترین گزینه برای ساخت چهره‌های واقع‌گرایانه

Face Generator که توسط شرکت Generated Photos ساخته شده، ابزاری حرفه‌ای برای ساخت چهره‌های واقع‌گرایانه و رزولوشن‌بالا به حساب می‌آید. این هوش مصنوعی چهره به صورت خاص برای متخصصانی در حوزه‌های بازاریابی و طراحی ساخته شده که اهمیت زیادی به جزییات می‌دهند و می‌خواهند چهره‌هایی متنوع بسازند که بازه‌های سنی، عواطف و ویژگی‌های نژادی مختلف را به نمایش می‌گذارند.

ابزار Face Generatror

نقاط قوت:

  • خروجی‌های با کیفیت: Face Generator چهره‌هایی واقع‌گرایانه و به اصطلاح فتورئالیستیک در اختیارتان می‌گذارد که به سادگی با پروژه‌های شما ادغام می‌شوند.
  • گستره وسیعی از چهره‌ها: با دسترسی به گزینه‌های گوناگون برای تعیین عواطف، بازه سنی، ویژگی‌های نژادی، رنگ پوست و مواردی از این دست، می‌توانید به طراحی چهره‌هایی بسیار متنوع مشغول شوید.

نقاط ضعف:

  • پس‌زمینه‌های محدود: اگرچه چهره‌ها کیفیت و تنوع بی‌نظیری دارند، اما گزینه‌های مربوط به پس‌زمینه‌ها محدود بوده و با نیازهای به‌خصوص در برخی پروژه‌ها سازگار نیستند.
  • کاملا متمرکز بر چهره: تمرکز کامل بر طراحی چهره به این معناست که Face Generator گزینه مناسبی برای پروژه‌هایی نخواهد بود که نیاز به تولید شخصیت‌های کامل (همراه با بدن) دارند.

کاربرد ایده‌آل: ابزار Face Generator یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی، پروژه‌های طراحی و هر پروژه دیگری که نیاز به چهره‌های واقع‌گرایانه دارد به حساب می‌آید.

۲. ابزار This Person Does Not Exist – بهترین گزینه برای ساخت سریع چهره‌

This Person Does Not Exist ابزاری برای تولید سریع چهره است و دقیقا به همین دلیل، بدون گزینه‌های موجود در سایر هوش‌های مصنوعی این فهرست از راه می‌رسد. کار با این ابزار خیلی ساده است، صرفا دکمه Refresh را فشار می‌دهید و چهره‌ای جدید ظاهر می‌شود.

هوش مصنوعی چهره

نقاط قوت:

  • جریانی بی‌پایان از چهره‌ها: بزرگ‌ترین نقطه قوت This Person Does Not Exist این است که جریانی بی‌پایان از چهره‌های منحصر به فرد را در اختیار شما می‌گذارد. این قابلیت زمانی به کار می‌آید که به گستره وسیعی از چهره‌ها نیاز دارید، اما به دنبال ویژگی‌هایی مشخص نمی‌گردید.
  • سهولت استفاده: از آن‌جا که هیچ تنظیمات یا پارامترهای مشخصی وجود ندارد، با ابزاری بسیار کاربرپسند روبه‌رو خواهید بود که با تنها یک کلیک، چهره‌ای جدید در اختیارتان می‌گذارد.

نقاط ضعف:

  • شخصی‌سازی اندک: هنگام کار با این هوش مصنوعی چهره به هیچ شکلی نمی‌توانید روی خروجی‌ها تاثیر بگذارید. بنابراین اگر می‌خواهید چهره‌ای با خصوصیات دقیق داشته باشید، باید به سراغ سایر ابزارها بروید.
  • عدم تکرار چهره‌ها: زمانی که دکمه Refresh را فشار می‌دهید، دیگر به چهره قبلی دسترسی نخواهید داشت.

کاربرد ایده‌آل: This Person Does Not Exist فقط زمانی به کار می‌آید که می‌خواهید چهره‌هایی اتفاقی بسازید و برای مثال از آن‌ها برای پر کردن پس‌زمینه یک رمان تصویری یا الهام گرفتن برای طرحی خلاقانه استفاده کنید.

۳. ابزار Human Generator – بهترین گزینه برای ساخت شخصیت‌های کامل

Human Generator طراحی چهره را به سطحی تازه می‌برد و نه‌تنها چهره‌های با کیفیت در اختیارتان می‌گذارد، بلکه بدنی کامل برای شخصیت‌های مورد نظرتان می‌سازد. این ابزار تماما راجع به ارائه جزییات فراوان است و به شما اجازه می‌دهد به شخصی‌سازی جزییات بدن، لباس‌ها و ژست‌ها مشغول شوید.

ابزار Human Generator

نقاط قوت:

  • شخصی‌سازی گسترده: مهم‌ترین ویژگی‌ Human Generator، ارائه گزینه‌هایی فراوان برای شخصی‌سازی عمیق است. می‌توانید هرچیزی – از شکل و ابعاد بدن گرفته تا استایل لباس‌ها و ژست‌ها – را تغییر دهید و شخصیت‌هایی دقیقا مطابق نیازهای خود بسازید.
  • کاربردهای فراوان: چه در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت باشید، چه انیمیشن‌سازی، بازی‌سازی و یا طراحی، این ابزار خروجی‌هایی کارآمد در اختیارتان خواهد گذاشت.

نقاط ضعف:

  • پیچیدگی برای تازه‌کارها: تنوع و عمق ابزارها به معنی پیچیدگی‌ فراوان است و افراد تازه‌کاری که به دنبال راهکارهای سریع و ساده می‌گردند احتمالا چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارند.
  • پیش‌نیاز سخت‌افزاری: فرایند رندر کردن مدل‌ها نیاز به توان پردازشی زیاد دارد و بنابراین باید به سخت‌افزاری قدرتمند دسترسی داشته باشید.

کاربرد ایده‌آل: Human Generator بهترین انتخاب برای متخصصانی است که نیاز به مدل‌سازی پرجزییات دارند. بنابراین می‌شود از آن در حوزه‌های بازی‌سازی، انیمیشن‌سازی، بازاریابی و هر حوزه مشابه دیگری کمک گرفت.

۴. ابزار NightCafe Creator – بهترین گزینه برای ساخت چهره‌های هنری و انتزاعی

NightCafe Creator’s AI Face Generator تکنولوژی هوش مصنوعی چهره را با خلاقیت هنری ادغام می‌کند. این ابزار صرفا برای ساخت چهره نیست و می‌توانید از آن برای ترکیب کردن چهره‌ها با استایل‌ها و فیلترهای هنری کمک بگیرید. در واقع NightCafe Creator را می‌شود یک زمین بازی بی‌نظیر برای هنرمندان و طراحان توصیف کرد.

هوش مصنوعی چهره

نقاط قوت:

  • آزادی عمل هنری: برجسته‌ترین ویژگی‌ این هوش مصنوعی، گستره وسیع استایل‌ها و فیلترهای هنری آن است. بنابراین می‌توانید چهره‌هایی بسازید که گویی نقاشی یا به صورت دیجیتالی طراحی شده‌اند.
  • اکتشاف خلاقانه: این هوش مصنوعی مثل سرزمینی موعود برای هنرمندان و طراحانی می‌ماند که می‌خواهند از حد و مرزهای پرتره‌سازی سنتی عبور کنند و خلاقیت خود را به اشکال تازه به نمایش بگذارند.

نقاط ضعف:

  • واقع‌گرایی اندک: اگر به دنبال چهره‌های واقع‌گرایانه باشید، این ابزار آنقدرها به دردتان نمی‌خورد. فیلترهای این ابزار عمدتا برای طراحی‌های انتزاعی تدارک دیده شده‌اند.
  • کاربردهای به‌خصوص: NightCafe Creator بیشتر برای پروژه‌هایی مناسب است که بعد هنری در آن‌ها، از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

کاربرد ایده‌آل: هنرمندان، گرافیک دیزاینرها و تولیدکنندگان محتوایی که می‌خواهند چهره‌هایی منحصر به فرد و هنری بسازند، بیشترین نفع را از کار با این ابزار خواهند برد. علاوه بر این، به کمک آن می‌توانید عناصر بصری جذاب برای شبکه‌های اجتماعی، پروژه‌های دیجیتال آرت و کمپین‌های بازاریابی خود بسازید.

۵. ابزار Picsart’s AI Image Generator – بهترین گزینه برای ساخت چهره با فیلترهای خلاقانه

هوش مصنوعی Picsart’s AI Image Generator یکی از کاربرپسندترین ابزارهای تولید چهره جهان به حساب می‌آید. این ابزار برای افرادی طراحی شده که به دنبال سادگی می‌گردند و در عین حال نمی‌خواهند فرصت‌های خلاقانه را فدای همین سادگی کنند. با توجه به انبوه فیلترهای هنری موجود در این هوش مصنوعی، به شکلی سرگرم‌کننده و آسان می‌توانید به ساخت و شخصی‌سازی چهره‌های متنوع مشغول شوید.

ابزار Picsart AI Image Generator

نقاط قوت:

  • سهولت در استفاده: رابط کاربری ساده این ابزار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید و کار را برای افراد تازه‌کار واقعا آسان می‌کند.
  • فیلترهای خلاقانه: تنوع بالای فیلترها به شما اجازه می‌دهد ویژگی‌هایی منحصر به فرد را به هر چهره بیاورید و ساخته‌هایی کاملا متمایز از ساخته‌های دیگران داشته باشید.

نقاط ضعف:

  • کنترل محدود بر جزییات: اگرچه Picsart روی سادگی و خلافیت متمرکز بوده، اما کنترل چندانی بر جزییات به‌خصوص چهره‌ها در اختیارتان نمی‌گذارد.

کاربرد ایده‌آل: هوش مصنوعی چهره Picsart’s AI Image Generator گزینه‌ای ایده‌آل برای اینفلوئنسرها، تولیدکنندگان محتوا و همینطور افرادی است که می‌خواهند صرفا خود را با ساخت چهره‌های منحصر به فرد و زیبا سرگرم کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای پروژه‌هایی از این ابزار استفاده کنید که نیاز به خلاقیت و سادگی دارند، مثلا ساخت عناصر بصری برای بلاگ پست‌ها، پست‌های اینستاگرامی و یا تصویر تامنیل برای یوتیوب.

۶. Perchance AI Character Generator – بهترین گزینه برای ساخت شخصیت‌های الهام‌بخش

Perchance AI Character Generator مسیر خاص خودش را در دنیای ابزارهای ساخت چهره در پیش گرفته و تمرکزی مضاعف روی کاراکترسازی برای روایت داستان دارد. بنابراین موضوع دیگر صرفا راجع به ساخت چهره نیست و در عوض می‌توانید به ساخت شخصیت‌هایی عمیق مشغول شوید.

هوش مصنوعی چهره

نقاط قوت:

  • عمق و غنای شخصیت‌پردازی: علاوه بر طراحی چهره، می‌توانید ویژگی‌ها و پس‌زمینه‌های شخصیتی را هم طراحی کنید تا فرایند خلاقانه‌تری را پشت سر بگذارید.
  • ابزاری مناسب برای الهام‌گیری: Perchance AI Character Generator مثل گنجینه‌ای برای الهام‌گیری خلاقانه می‌ماند، خصوصا برای افرادی مانند نویسندگان و بازی‌سازان که نیاز به ایده‌های جدید برای شخصیت‌پردازی دارند.

نقاط ضعف:

  • شخصی‌سازی بصری محدود: تمرکز بر ویژگی‌های شخصیتی به این معناست که در ابعاد بصری، شاهد جزییاتی به اندازه سایر ابزارهای هوش مصنوعی چهره نخواهید بود.
  • عدم تعادل میان متن و عناصر بصری: با توجه به اینکه ابزار Perchance بیشتر متن‌محور است، احتمالا اولین و بهترین گزینه برای پروژه‌هایی نباشد که نیاز به خروجی‌های بصری پرجزییات دارند.

کاربرد ایده‌آل: هوش مصنوعی Perchance AI Character Generator بهترین گزینه برای نویسندگان، بازی‌سازان و طراحان روایی به حساب می‌آید. این ابزار گزینه‌های فراوان برای ایده‌پردازی راجع به کاراکترها در اختیارتان می‌گذارد و می‌تواند برای عبور از «سد نویسنده» نیز کاربردی باشد. چه در حال نوشتن یک رمان داستانی باشید، چه طراحی شخصیت‌های جدید برای یک بازی «نقش‌آفرینی» و چه الهام‌گیری برای فیلم‌نامه، این هوش مصنوعی می‌تواند فرایندهای خلاقانه را برای شما استارت بزند.

۷. ابزار I Am Fy Studio’s AI Face Generator – بهترین گزینه برای متخصصان مد و فشن

هوش مصنوعی چهره I Am Fy Studio’s AI Face Generator از این جهت متمایز ظاهر می‌شود که تمرکزی دوچندان بر طراحی چهره براساس آخرین ترندها و قواعد صنعت فشن دارد. با این ابزار می‌توانید به سراغ پروژه‌هایی بروید که نیاز به چهره‌ها و ساخته‌هایی همسو با تازه‌ترین ترندهای زیباشناختی دارند.

ابزار I Am Fy AI Face Generator

نقاط قوت:

  • طراحی‌های متمرکز بر فشن: این هوش مصنوعی، چهره‌هایی با ظاهرهای خوش‌استایل و متکی بر آخرین ترندها می‌سازد و بنابراین گزینه‌ای بی نظیر برای پروژه‌های گوناگون در حوزه‌های فشن و سبک زندگی به حساب می‌آید.
  • جذابیت امروزی: این ابزار دائما به‌رزورسانی می‌شود تا آخرین ترندهای زیبایی و استایل را در بر بگیرد. بنابراین خروجی‌ها کاملا با جدیدترین جریان‌ها سازگاری دارند و از لحاظ بصری، بسیار جذاب ظاهر می‌شوند.

نقاط ضعف:

  • تنوع پایین: تمرکز بر ترندها باعث شده که شاهد محدودیت قابل توجهی از نظر تنوع چهره‌ها باشیم. بنابراین اگر تنوع برایتان مهم است، باید به سراغ یکی دیگر از ابزارهای این فهرست بروید.
  • تمرکز بر چند حوزه خاص: این ابزار کارکردهایی به‌خصوص به همراه می‌آورد و برای پروژه‌هایی که نیاز به گستره وسیعی از طراحی‌ها و حالات چهره دارند مناسب نیست.

کاربرد ایده‌آل: ابزار I Am Fy Studio’s AI Face Generator برای طراحان مد، بلاگرهای سبک زندگی و بازاریابان دیجیتال مناسب است. این هوش مصنوعی می‌تواند محتوایی با جذابیت بصری بالا و هم‌سو با ترندهای مدرن حوزه فشن تولید کند و به عنوان مثال برای کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های دیجیتال و یا ویترین‌های مجازی کاربردی محسوب می‌شود.

۸. ابزار VEED.IO’s AI Image Generator – بهترین گزینه برای نمایش عواطف در چهره‌ها

وجه تمایز بزرگ VEED.IO’s AI Image Generator با سایر ابزارهای هوش مصنوعی چهره این فهرست، توانایی آن در نمایش احساسات است. بنابراین داریم راجع به ابزاری ارزشمند برای پروژه‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌خواهند عواطفی به‌خصوص را در مخاطبان برانگیزند. VEED.IO می‌تواند چهره‌هایی با عواطف مختلف نظیر خوشحالی، غم، غافلگیری یا هر احساس دیگری بسازد و بنابراین گزینه‌های فراوان برای پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه شما دارد.

هوش مصنوعی چهره

نقاط قوت:

  • گستره وسیعی از احساسات: به کمک این هوش مصنوعی می‌توانید احساسات بسیار متنوعی را به نمایش بگذارید و در واقع بار احساسی پروژه‌های خود را افزایش دهید.
  • کاربردهای متعدد: با توجه به امکان ساخت چهره‌هایی با عواطف گوناگون، این ابزار برای نیازهای مختلف مانند داستان‌سرایی، بازاریابی و پژوهش‌های روان‌شناسی مناسب تلقی می‌شود.

نقاط ضعف:

  • جزییات محدود: اگرچه این ابزار می‌تواند چهره‌هایی حاوی احساسات متنوع بسازد، اما به گزینه‌های زیادی برای پیاده‌سازی جزییات هرچه بیشتر و نمایش ظریف‌تر احساسات دسترسی ندارید.

کاربرد ایده‌آل: این هوش مصنوعی چهره بهترین گزینه برای تولیدکنندگان محتوا و بازاریابانی به حساب می‌آید که نیاز به ساخت چهره‌هایی هم‌سو با مضامین و داستان‌های پس‌زمینه خود دارند. از سوی دیگر، روان‌شناسان و محققانی که روی حالات عاطفی چهره کار می‌کنند هم می‌توانند به استفاده از آن مشغول شوند. به صورت مشابه، فیلم‌سازان و داستان‌سرایان هم می‌توانند شخصیت‌هایی بسازند که به‌صورت خاص برای داستان‌ها یا صحنه‌های عاطفی مناسب خواهند بود.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون هوش مصنوعی چهره

در حال حاضر که به پایان مقاله رسیده‌ایم، بهترین ابزارهای هوش مصنوعی چهره را می‌شناسید و احتمالا به خوبی درک کرده‌اید که کاربرد چنین ابزارهایی، فراتر از سرگرمی محض است. از این ابزارها می‌توان برای رسیدگی به پروژه‌های گوناگون کمک گرفت، از بازاریابی دیجیتال و مدل‌سازی گرفته تا بازی‌سازی و حتی داستان‌سرایی. این یعنی باید همین حالا استفاده از ابزارهای این فهرست را آغاز کنید تا در پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه خود، دست بالا را نسبت به رقبا داشته باشید.

بزرگ‌ترین مشکل ابزارهای هوش مصنوعی چهره چیست؟

بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی چهره به خاطر سوگیری و ارائه تصاویری که جنسیت‌زده و نژادپرستانه به حساب می‌آیند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. سوگیری چنین ابزارهایی معمولا به این خاطر است که از داده‌هایی محدود برای آموزش دادن هوش مصنوعی استفاده شده. برای مثال ممکن است تصاویر اندکی از زنان یا سیاه‌پوستان در اختیار هوش مصنوعی گرفته باشد و در نتیجه همین موضوع، معمولا در تصویرسازی مردان سفیدپوست موفق‌تر و دقیق‌تر باشد.

هزینه ابزارهای تولید چهره چقدر است؟

هزینه‌ای که باید بابت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی چهره بپردازید به فاکتورهای گوناگون – مانند تعدد قابلیت‌ها و گزینه‌های پیشرفته – بستگی دارد. برای مثال برای تولید مجموعه‌ای از چهره‌ها، برخی ابزارها رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار از شما طلب می‌کنند. برخی دیگر از سازندگان هوش مصنوعی هم به سراغ اشتراک‌های ماهانه رفته‌اند و این یعنی با پرداخت مبالغی بین ۱۰ تا ۵۰ دلار در ماه، می‌توانید چهره‌های دلخواه خود را طراحی و دانلود کنید.

منبع: Icons8 Blog و SlashDot

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments