۱۵ نرم‌افزار، اپلیکیشن و هوش مصنوعی برتر برای بالا بردن کیفیت فیلم

5229
بالا بردن کیفیت فیلم

چه ادیتوری باشید که بخواهید ویدیوهایی باکیفیت‌تر و بهتر از همیشه بسازید و چه کاربری عادی که می‌خواهد دستی به سر و روی آرشیو ویدیوهای خانوادگی بکشد، این روزها انبوهی ابزار و هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت فیلم داریم که ظرف چند ثانیه، ویدیوهایی بی‌نظیر در اختیارتان می‌گذارند و شما را از دردسرهای فنی بی‌نیاز می‌کنند. خبر خوب اینکه برای کار با این ابزارها لزوما نیازی به پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی مختلف مانند دوره یادگیری ماشین یا بوت کمپ هوش مصنوعی نخواهید داشت و حتی با کمترین دانش فنی ممکن هم می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. در ادامه با کوئرا بلاگ همراه باشید تا با ۱۵ نرم‌افزار، اپلیکیشن موبایل و ابزار هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت فیلم آشنا شوید.

چطور بهترین ابزار بالا بردن کیفیت فیلم را پیدا کنیم؟

هنگام انتخاب ابزار مورد نیاز خود لازم است به چند فاکتور مختلف توجه نشان دهید. در ادامه مهم‌ترین موارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا به سادگی، آنچه به دنبالش می‌گردید را شناسایی کنید و به کار ببندید:

  • قیمت‌گذاری: اگر به دنبال ابزارهایی واقعا کارآمد و موثر باشید، گاهی از اوقات مجبور به صرف هزینه خواهید شد. در این مطلب، مجموعه‌ای از ابزارهای گوناگون با قیمت‌گذاری‌های متنوع را بررسی کرده‌ایم.
  • سهولت استفاده: مثل ابزارهای هر حوزه دیگری، ابزارهای ادیت و بهبود فیلم هم ممکن است برای افرادی با سطوح مهارت و دانش فنی مختلف طراحی شده باشند. در این مطلب، انواع ابزارها را معرفی می‌کنیم که برخی برای افراد کاملا تازه‌کار مناسب هستند و برخی دیگر برای حرفه‌ای‌ها. در ابزارهای ساده‌تر، اکثر نیازها با فشردن تنها یک کلیک برآورده می‌شوند، اما در ابزارهای پیشرفته‌تر باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید تا به بهترین نتایج برسید.
  • تعدد قابلیت‌ها: برخی از ابزارهای این فهرست را می‌توان ابزارهایی کامل برای ادیت ویدیو توصیف کرد، برخی دیگر صرفا ابزارهای بنیادین را در اختیارتان می‌گذارند و برخی هم صرفا برای افزایش مقیاس ویدیو و بالا بردن کیفیت فیلم طراحی شده‌اند. اگر اینفلوئنسر، تولیدکننده محتوا و یا فیلم‌ساز هستید، باید ابزارهای کامل‌تر و مجهز به قابلیت‌های هرچه بیشتر را انتخاب کنید.

بهترین پلتفرم‌های آنلاین بهبود کیفیت فیلم

پیش از هر چیز، کار را با ۵ مورد از بهترین ابزارهایی شروع می‌کنیم که به صورت تحت‌ وب در دسترس هستند. برای کار با این ابزارها نیاز به دانلود هیچ فایلی نخواهید داشت و می‌توانید در هر زمان و از هر جایی به ادیت فیلم‌ها مشغول شوید.

ابزار Cutout Pro

Cutout Pro یکی از بهترین ابزارهای بالا بردن کیفیت فیلم است که می‌توانید از آن روی هر پلتفرمی کمک بگیرید. این سرویس امکان آپلود ویدیو با فرمت‌هایی مانند MP4 ،WEBM ،MOV و حتی GIF را فراهم کرده و اجازه می‌دهد کیفیت آن‌ها را تا رزولوشن 4K بالا ببرید.

Cutout از الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که ویدیوهای بی‌کیفیت را برداشته و با برطرف کردن مشکلاتی مانند لرزش صفحه، سوژه‌های متحرک و مواردی از این دست، ویدیوهایی رزولوشن‌بالا تحویل می‌دهد.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • Cutout Pro با برطرف‌سازی خودکار مشکلات ویدیوها، نتایجی معرکه در اختیارتان می‌گذارد.
  • هوش مصنوعی Cutout Pro می‌تواند براساس تصاویری که در اختیارش می‌گذارید، ویدیوهای آنی بسازد و تحویل دهد.
  • کار با Cutout Pro فوق‌العاده آسان است و برهه استفاده آزمایشی آن برای آشنایی با ابزارهای در دسترس کفایت می‌کند.

معایب:

  • نسخه رایگان اپلیکیشن قابلیت‌هایی محدود (مانند ویرایش ویدیوهای صرفا ۵ ثانیه‌ای) دارد.
  • شیوه قیمت‌گذاری اپلیکیشن احتمالا بهترین رویکرد ممکن برای ادیت گسترده ویدیوها نباشد.

قیمت: نسخه آزمایشی رایگان، پرداخت به ازای استفاده (۰.۳۱ دلار به ازای هر ثانیه)

ابزار TensorPix AI

TensorPix AI یک ابزار دیگر برای بالا بردن کیفیت فیلم است که برخی از کاربرپسندترین قابلیت‌های ممکن را در اختیارتان می‌گذارد. برای کار با این ابزار صرفا باید به پلتفرم آنلاین بروید، ویدیوی خود را آپلود کنید و سپس فیلتری که می‌خواهید با هوش مصنوعی روی ویدیو اعمال شود را برگزینید.

بعد از این، TensorPix AI فورا مقیاس ویدیوها را افزایش می‌دهد و به رزولوشن 2K یا 4K می‌رساند. علاوه بر این، امکان افزودن افکت «اسلو موشن» (Slow-Motion) و احیای جزییات در ویدیوهای قدیمی هم وجود دارد.

ابزار تنسورپیکس

مزایا:

  • رابط کاربری TensorPix AI بسیار خوش‌ساخت است و به سادگی به قابلیت‌های مختلف دسترسی دارید.
  • هوش مصنوع TensorPix می‌تواند به سرعت مشکلاتی مانند رزولوشن پایین، تاری جزییات و موارد مشابه را برطرف کند.
  • امکان شروع به کار به صورت رایگان (و استفاده از حداکثر ۲ فیلتر هوش مصنوعی)

معایب:

  • قابلیت‌های محدود برای ادیت ویدیو در قیاس با سایر ابزارها
  • عدم پشتیبانی از ادیت گروهی ویدیوها

قیمت: رایگان و پولی (حداقل ۱۲ دلار در ماه)

ابزار VMake AI Video Enhancer

اگر به دنبال ابزاری نیمه رایگان برای بالا بردن کیفیت فیلم می‌گردید، باید حتما نگاهی به VMake بیندازید. این ابزار آنلاین به شکلی آنی کیفیت ویدیوها را به رزولوشن 4K می‌رساند و اجازه می‌دهد سه ویدیوی مختلف را به صورت همزمان آپلود و ادیت کنید.

VMake AI Video Enhancer ضمنا می‌تواند خیلی سریع تاری ویدیوها را برطرف کند، رزولوشن را بهبود ببخشد و ایرادات جزیی را از چشم پنهان کند، اما قابلیت‌های رایج در قدرتمندترین ابزارهای ادیت ویدیو را در آن پیدا نمی‌کنید.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:‌

  • VMake عملکردی بسیار سریع و آسان دارد و ویدیوهای ادیت‌شده را فورا تحویل می‌دهد.
  • هر کاربر در ابتدا به ۵ «اعتبار» (Credit) رایگان برای خروجی گرفتن از ویدیوها دسترسی دارد.

معایب:

  • قابلیت‌های محدود برای ادیت ویدیو
  • نیاز به خرید نسخه پریمیوم برای خروجی گرفتن از ویدیوهای HD

قیمت: رایگان (۵ اعتبار) و بعد ۰.۲۰ دلار به ازای هر اعتبار

ابزار Media.io Video Enhancer

ابزار Video Enhancer شرکت Media.io، ابزاری آنلاین است که به شکلی آنی ابعاد ویدیوها را افزایش می‌دهد و ایرادات بالقوه را برطرف می‌کند. برای استفاده از این ابزار آنلاین صرفا باید ویدیوی خود را آپلود کنید، به انتخاب فیلترهای دلخواه مشغول شوید و سپس ویدیویی که تحویل می‌گیرید را دانلود کنید.

Media.io Video Enhancer اجازه می‌دهد رزولوشن ویدیوها را به 4K برسانید و از قابلیت «حذف نویز» (Denoise) نیز برای برطرف‌سازی ایرادات جزیی کمک بگیرید. علاوه بر این شاهد انبوهی فیلتر گوناگون هستیم که می‌توانند حس و حال «انیمه»، «فیلم‌» و یا «نوستالژی» به ویدیوهای شما بدهند.

ابزار Media.io Video Enhancer

مزایا:

  • ارائه بهترین نتایج و بالاترین کیفیت بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش فنی
  • امکان افزایش کیفیت و رزولوشن ویدیوها تا ۲ برابر در نسخه رایگان

معایب:

  • گران‌قیمت (در قیاس با سایر ابزارها)
  • عدم پشتیبانی از ویرایش گروهی فایل‌های ویدیویی

قیمت: رایگان (تا سقف ۱۰ ویدیو) و بعد ۱.۹۸ دلار به ازای هر دقیقه

ابزار Pixop Video Enhancer

ابزار بالا بردن کیفیت فیلم Pixop Video Enhancer اجازه می‌دهد بدون از دست دادن کیفیت، رزولوشن ویدیوها را تا ۴ برابر بیشتر افزایش دهید. این ابزار از الگوریتم‌های پیشرفته و مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می‌گیرد و می‌تواند ویدیوهایی با حداکثر رزولوشن 8K UHD در اختیارتان بگذارد.

گذشته از این، امکان ریسمتر کردن ویدیوها از طریق ابزارهای ویرایش ویدیوی Pixop نیز وجود دارد. در واقع انبوهی تنظیمات از پیش آماده برای کاهش نویز، گره‌زدایی و احیای عمیق تصویر از طریق هوش مصنوعی پیدا خواهید کرد که قطعا به دردتان خواهند خورد.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • دسترسی به انبوهی قابلیت مختلف برای بهبود ویدیو از طریق هوش مصنوعی
  • پشتیبانی از حداکثر رزولوشن 8K UHD

معایب:

  • قیمت‌گذاری برای هر یک از وظایف متفاوت است.
  • اگر در اعمال وظایف و فیلترها زیاده‌روی کنید، هزینه قابل توجهی متحمل خواهید شد.

قیمت: متغیر براساس هر قابلیت و مدت‌زمان ویدیو (برای مثال بهبود رزولوشن ویدیویی ۱۰ دقیقه‌ای حدودا ۹ دلار تمام می‌شود).

بهترین نرم‌افزارهای بالا بردن کیفیت فیلم برای ویندوز و Mac

اگرچه ابزارهای آنلاین می‌توانند نیازهای بنیادین را برطرف کنند، اما گاهی از اوقات نیاز به نرم‌افزارهایی داریم که با استفاده حداکثری از توان پردازشی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها، امکان ساخت ویدیوهای حرفه‌ای را مهیا کنند. در ادامه با بهترین نرم‌افزارهای کامپیوتری برای بالا بردن کیفیت فیلم با هوش مصنوعی یا به صورت دستی آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار PowerDirector

اولین و احتمالا بهترین ابزار بالا بردن کیفیت فیلم برای ویندوز و مک، PowerDirector است. مهم نیست چه ویدیوهایی ادیت می‌کنید و چه هدفی دارید، این برنامه قطعا کیفیت و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌دهد. PowerDirector گستره وسیعی از ابزارهای دستی – مانند اصلاح رنگی و ادیت صدا – و همینطور ابزارهای هوش مصنوعی – مانند ابزار احیای تصویر – را در اختیارتان می‌گذارد و بنابراین کنترلی کامل بر تجربه صوتی و بصری ویدیو دارید.

شمار زیادی از قابلیت‌های رایج برنامه‌های ادیت ویدیو در PowerDirector پیدا می‌شوند و مثلا می‌توانید به تنظیم نور، تنظیم رنگ، حذف نویز و همینطور تنظیم بالانس رنگ سفید شوید. از سوی دیگر امکان تنظیم خودکار رنگ‌ها براساس شات‌ها و استفاده از افکت‌های HDR (برای نمایش جزییات‌ بیشتر) هم وجود دارد.

ابزار پاور دایرکتور

مزایا:

  • پشتیبانی از انبوهی از ابزارهای ضروری برای حرفه‌ای‌ها
  • رابط کاربری نوآورانه که کار را برای تازه‌واردان آسان می‌کند
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌ها، حتی ویدیوهای ۳۶۰ درجه و 3D

معایب:

  • برخی ابزارها فقط در نسخه ویندوز پیدا می‌شوند

قیمت: برهه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان، سپس ۴.۵۸ دلار در ماه

نرم‌افزار Topaz Video Enhance AI

Topaz Video Enhance AI یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای موجود در بازار برای ادیت فیلم با هوش مصنوعی به حساب می‌آید. این ابزار که هم روی ویندوز و هم سیستم‌های مک در دسترس است، نه‌تنها تنظیمات متعدد در اختیارتان می‌گذارد، بلکه وضوح ویدیوها را تا رزولوشن 4K بالا می‌برد.

الگوریتم هوش مصنوعی این برنامه تمام نویزها را از ویدیو حذف و در عین حال، جزییات تصویر را حفظ می‌کند. نکته جالب اینکه فقط به فایل‌های ویدیویی محدود نشده‌اید و می‌توانید فایل‌های صوتی خود را نیز دستخوش تغییر کنید. در مجموع Topaz Video Enhance AI مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد و از بهترین انتخاب‌های فعلی به حساب می‌آید.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • کار با Topaz Video Enhance AI بسیار آسان است و انبوهی قابلیت متکی بر هوش مصنوعی در آن خواهید یافت.
  • امکان پایین آوردن سرعت ویدیوها تا ۲۰۰۰ درصد
  • پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند لرزشگیری ویدیو، اعمال افکت‌های کارتونی و حذف نویز

معایب:

  • محدود بودن ابزارهای در دسترس در قیاس با سایر برنامه‌های مشابه

قیمت: ۲۹۹ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر

نرم‌افزار AVCLabs Video Enhance AI

اگر ویدیویی بی‌کیفیت دارید و می‌خواهید فورا وضوح آن را بالا ببرید، بد نیست که ابزار AVCLabs Video Enhancer AI را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن دسکتاپ که روی ویندوز و مک اجرا می‌شود،‌ وضوح ویدیوهای شما را تا رزولوشن 8K بالا می‌برد.

علاوه بر این، گستره وسیعی از قابلیت‌ها را در AVCLabs Video Enhancer AI خواهید یافت، از جمله افزایش ابعاد ویدیو، تنظیم رنگی، تنظیم قاب و مواردی از این دست که بخش اعظمی از آن‌ها با هوش مصنوعی پیش می‌روند. این نرم‌افزار ضمنا قابلیتی برای تشخیص چهره دارد که به کمک آن می‌توانید وضوح و جزییات چهره افراد داخل عکس را بهبود دهید.

ابزار AVCLabs

مزایا:

  • رابط کاربری AVCLabs بسیار شسته‌رفته و کاربرپسند است.
  • کاربران می‌توانند ادیت‌هایی کوچک را به صورت دستی روی ویدیو اعمال کنند.

معایب:

  • نیازمند به توان پردازشی قابل قبول و مصرف بالای حافظه رم
  • گاهی از اوقات هوش مصنوعی تصاویری مصنوعی تحویل می‌دهد

قیمت: ۳۹.۹۵ دلار در ماه یا ۲۹۹.۹۰ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر

نرم‌افزار Hitpaw Video Enhancer

Hitpaw هم یکی دیگر از ابزارهای محبوب دسکتاپ است که می‌توانید از آن برای بالا بردن کیفیت فیلم کمک بگیرید. این برنامه با سیستم عامل‌های ویندوز و مک سازگار است و به شما اجازه می‌دهد در چند گام کوتاه، فرایند بهبود ویدیوها را آغاز کنید.

Hitpaw هفت مدل هوش مصنوعی دارد که با یک کلیک، کارهایی مانند حذف نویز، اصلاح رنگی، بهبود جزییات چهره و احیای تصویر را پیش می‌برند. از سوی دیگر، Hitpaw احتمالا بهترین گزینه برای بهبود چهره‌ها به حساب آید، چرا که جزییات چهره را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد تک‌تک مژ‌ه‌ها و تارهای مو دیده شوند. این برنامه ضمنا ویدیوهای بی‌کیفیت را به رزولوشن 1080p و 4K می‌رساند و در سناریوهای ایده‌آل، ویدیوهایی تا ۸ برابر واضح‌تر در اختیارتان می‌گذارد.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • بهبود ویدیو با تنها چند کلیک
  • پشتیبانی از مدل‌های هوش مصنوعی مختلف برای بهبود چهره و ابعاد مختلف ویدیو

معایب:

  • عدم امکان ادیت دستی و استفاده از چند مدل هوش مصنوعی به صورت همزمان
  • قیمت بالا در قیاس با سایر ابزارهای این فهرست

قیمت: ۴۲.۹۹ دلار در ماه، ۹۹.۹۹ دلار در سال یا ۳۴۹.۹۹ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر

نرم‌افزار Wondershare Filmora

Wondershare Filmora ابزاری تمام و کمال برای ادیت ویدیو است که قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی نیز برای بهبود فیلم‌های شما دارد. برای مثال می‌توانید تنظیم رنگ، تبدیل رنگ‌ها به سیاه و سفید و همینطور افزایش رزولوشن ویدیو به 4K را به هوش مصنوعی بسپارید.

البته قابلیت‌های Filmora همین‌جا به پایان نمی‌رسد و اگر به دنبال تنظیمات هرچه بیشتر باشید، به گزینه‌هایی مانند بالانس رنگ سفید، تنظیم خودکار و حذف نویز نیز دسترسی خواهید داشت. ضمنا انبوهی فیلتر واقعیت افزوده (Augmented Reality) نیز در Wondershare Filmora پیدا خواهید کرد که به شکلی آنی روی ویدیوها قرار می‌گیرند.

نرم‌افزار فیلمورا

مزایا:

  • Filmora مجموعه‌ای از غنی از ابزارهای بهبود و ادیت ویدیو را در جایی واحد در اختیارتان می‌گذارد.
  • گذشته از ویدیوها، امکان ادیت فایل‌های صوتی هم وجود دارد.

معایب:

  • فرایند یادگیری کار با نرم‌افزار اندکی دشوار است.
  • برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، نیاز به پرداخت هزینه اضافه خواهید داشت.

قیمت: ۴۹.۹۹ دلار در سال یا ۷۹.۹۹ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر

بهترین اپلیکیشن‌های بالا بردن کیفیت فیلم برای اندروید و iOS

حالا که با بهترین ابزارهای موجود در فضای آنلاین و همینطور کامپیوترهای شخصی آشنا شدیم، بد نیست که بهترین اپلیکیشن‌های بالا بردن کیفیت فیلم برای دو سیستم عامل اندروید و iOS را نیز بشناسیم.

اپلیکیشن PowerDirector Video Editor

PowerDirector که پیش‌تر راجع به نسخه کامپیوتر آن صحبت کردیم، اپلیکیشنی برای موبایل نیز دارد و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ادیت فیلم به حساب می‌آید. این اپلیکیشن روی موبایل‌ها و تبلت‌های اندروید و iOS اجرا می‌شود و قابلیت‌های متعدد برای بهبود کیفیت ویدیوها – چه به صورت دستی و چه به کمک هوش مصنوعی – در اختیارتان می‌گذارد.

این اپلیکیشن قادر به تشخیص بدن و چهره افراد است و سپس به شما اجازه می‌دهد با چند گزینه ساده، وضوح سوژه‌های انسانی را بالا ببرید. به صورت مشابه، شاهد مجموعه‌ای از فیتلرهای واقعیت افزوده باکیفیت نیز هستیم که ویدیوهای شما را جالب‌تر می‌کنند.

اپلیکیشن پاور دایرکتور

مزایا:

  • دسترسی به گستره وسیعی از ابزارهای ادیت و بهبود ویدیو
  • پشتیبانی از قابلیت‌های کراس‌پلتفرم برای پیش‌برد فرایند ادیت روی نسخه دسکتاپ

معایب:

  • فرایند نسبتا دشوار یادگیری کار با اپلیکیشن
  • عدم وجود نسخه رایگان

قیمت: ۵.۹۹ دلار در ماه

اپلیکیشن Videoshop Video Editor

Videoshop هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های بالا بردن کیفیت فیلم است که می‌توانید همین حالا آن را روی دستگاه اندروید یا iOS خود نصب کنید. این ابزار نه‌تنها ویرایش‌های دستی و ساده را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه به کمک هوش مصنوعی، ویدیوهای شما را بهبود چشمگیر می‌دهد.

در Videoshop می‌توانید به ویدیوهای خود موسیقی اضافه کنید، به ادغام آن‌ها مشغول شوید، فیلم‌ها را برش بزنید و هر نیاز دیگری را پیش ببرید. اگر هم احساس کردید که به زمان یا انرژی لازم برای ادیت فیلم دسترسی ندارید، می‌توانید از فیلترهای هوش مصنوعی متنوعی کمک بگیرید که کیفیت ویدیو را به شکلی آنی افزایش می‌دهند.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • دسترسی به نسخه رایگان همراه با ابزارهای ساده (اما با واترمارک)

معایب:

  • اگرچه گزینه‌های مختلف برای ویرایش دستی وجود دارد، گزینه‌های متکی بر هوش مصنوعی اندکی محدود ظاهر می‌شوند.

قیمت: رایگان و پولی (۳.۹۹ دلار در ماه یا ۹۹.۹۹ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر)

اپلیکیشن InShot Video Editor

InShot ابزاری بسیار سبک‌وزن برای ادیت فیلم روی گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند است. برای بالا بردن کیفیت فیلم با این ابزار، صرفا باید ویدیوی خود را درون اپلیکیشن بارگذاری کنید و سپس به سراغ ویژگی‌ Upscale بروید که از هوش مصنوعی برای افزایش رزولوشن کمک می‌گیرد.

فرایند ادیت ویدیو در InShot از طریق تایم‌لاینی پیش می‌رود که بی‌شباهت به ابزارهای پیشرفته‌تر (مانند ادوبی پریمیر) نیست و به شما اجازه می‌دهد ویدیوها را هرطور که دوست دارید برش بزنید و یا ادغام و ادیت کنید. ضمنا امکان استفاده از انبوهی تم، فیلتر و افکت ترنزیشن متکی بر هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

ابزار اینشات

مزایا:

  • سهولت در استفاده
  • سبک و کاربرپسند

معایب:

  • عدم دسترسی به نسخه رایگان اپلیکیشن
  • محدودیت‌های قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی

اپلیکیشن Magisto Video Editor

Magisto که تاکنون توسط بیش از ۱۲۰ میلیون نفر دانلود و نصب شده، ابزاری سبک‌وزن برای ادیت ویدیو است که علاوه بر عرضه روی پلتفرم‌های موبایل، به صورت تحت وب هم در دسترس قرار گرفته. با توجه به اینکه Magisto روی پلتفرم‌های گوناگون به اجرا در می‌آید، می‌توانید پروژه‌های خود را ذخیره کنید و سپس روی پلتفرمی دیگر پیش ببرید.

این اپلیکیشن گزینه‌های متعدد برای افزودن افکت‌های ترنزیشن، افکت‌های هوش مصنوعی، استیکرهای واقعیت افزوده و مواردی از این دست در اختیارتان می‌گذارد و از سوی دیگر، ابزاری متکی بر هوش مصنوعی دارد که می‌تواند تصاویر آپلودی شما را تبدیل به ویدیوهای متحرک کند.

بالا بردن کیفیت فیلم

مزایا:

  • قابلیت‌های کراس‌پلتفرم بین موبایل و وب
  • سهولت فراوان در استفاده

معایب:

  • نتایج کار گاهی از اوقات تعریفی ندارند
  • فرایند پردازش ویدیوها اندکی کند پیش می‌رود

اپلیکیشن CapCut Video Editor

و بالاخره به آخرین اپلیکیشن بالا بردن کیفیت فیلم می‌رسیم که CapCut نام دارد و روی دیوایس‌های اندروید و iOS در دسترس است. این اپلیکیشن توسط شرت Bytedance ساخته شده که سابقه طراحی پلتفرم TikTok را دارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که سازندگان اپلیکیشن، دانش و مهارت کافی برای ارائه ابزاری قابل اتکا را دارند.

در این برنامه مجموعه‌ای از قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی را پیدا خواهید کرد که به شما در ویرایش، افزایش رزولوشن و تنظیم رنگی ویدیوها کمک می‌رسانند. علاوه بر این می‌توانید به سراغ کالکشن غنی تم‌ها، استیکرها و افکت‌های ترنزیشن این اپلیکیشن بروید و با افزودن آن‌ها به فیلم خود، ویدیوهایی جالب‌تر بسازید.

ابزار کپ‌کات

مزایا:

  • دسترسی به برهه آزمایشی و رایگان ۷ روزه
  • گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی

معایب:

  • محدودیت برخی قابلیت‌ها (در قیاس با سایر ابزارها)
  • گران‌قیمت

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون ابزارهای بالا بردن کیفیت فیلم

اکنون که به پایان مطلب رسیده‌ایم، با ۱۵ ابزار برتر برای بالا بردن کیفیت فیلم روی مرورگرهای وب، کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند آشنا شده‌اید. این ابزارها به شکل قابل توجهی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند و برخی هم به صورت رایگان به دست‌تان می‌رسند. بنابراین همین حالا دست به کار شوید و بهترین ابزار را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

بالا بردن کیفیت فیلم
چطور می‌توان کیفیت یک ویدیو را بالا برد؟

روش‌های مختلفی برای بالا بردن کیفیت ویدیوها وجود دارد، از جمله:
۱-ضبط ویدیو با رزولوشنی بالاتر تا جزییات بیشتری به ثبت برسند
۲-بهینه‌سازی شرایط نوری برای جلوگیری از پدید آمدن نقاط تاریک و از دست رفتن جزییات
۳-استفاده از پایه دوربین یا تجهیزات لرزشگیر برای خنثی کردن لرزش‌های دست هنگام فیلم‌برداری
۴-استفاده از تنظیمات صحیح دوربین مانند نوردهی، بالانس رنگ سفید و فوکوس برای حصول اطمینان از دستیابی به رنگ‌‌های دقیق و روشنایی و وضوح بالا.
۵-استفاده از ابزارهای ادیت فیلم هم به شما اجازه می‌دهد تصویر و ویدیو را بعد از ضبط بازبینی کنید و با اصلاح رنگی و اعمال تنظیمات گوناگون، کیفیت‌شان را چند درجه بالاتر ببرید.

عوامل موثر بر پایین آمدن کیفیت ویدیوها چیست؟

فاکتورهای گوناگون می‌توانند به پایین آمدن کیفیت ویدیوها دامن بزنند. برخی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:
۱-رزولوشن پایین ویدیو و ثبت جزییات اندک در تصویر
۲-فشرده‌سازی بیش از اندازه و از دست رفتن جزییات و کیفیت کلی
۳-شرایط نوری ضعیف که نویز ویدیو را بالا می‌برد
۴لرزش دست فیلم‌بردار که منجر به تاری ویدیو می‌شود
۵-تنظیمات اشتباه دوربین مانند نوردهی نامناسب و یا تنظیمات فوکوس اشتباه

منبع: iFoto و Zight

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments