ساخت NFT با هوش مصنوعی

998
ساخت nft با هوش مصنوعی

NFT یا Non-Fungible Tokens که در فارسی آن را با نام «توکن‌های غیرقابل تعویض» می‌شناسیم، حق مالکیت افراد را نسبت به آثارشان در دنیای دیجیتال نشان می‌دهد. درواقع NFT کارت شناسایی آثار دیجیتال و بیانگر مالکیت افراد نسبت به دارایی‌هایشان در اینترنت است. دارایی‌های دیجیتال می‌توانند آثار هنری، موسیقی و حتی املاک مجازی باشند. یکی از هیجان‌انگیزترین تحولات در فضای NFT، امکان تولید آن با کمک هوش مصنوعی است. ساخت NFT با هوش مصنوعی اکنون در دسته اقدامات نوآورانه و پیشگامانه جا می‌گیرد و مرزهای آنچه در دنیای هنر دیجیتال ممکن است را جابه‌جا می‌کند. NFTهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌توانند سورئال (Surreal)، انتزاعی (Abstract) و حتی فراواقعی (Hyperrealistic) باشند و بُعد جدیدی از خلاقیت را نشان دهند.

در این مقاله از کوئرا بلاگ ساخت NFT با هوش مصنوعی‌های معروف و کاربردی را بررسی خواهیم کرد تا شما هم بتوانید سهمی در این بازار پررونق و روبه‌توسعه داشته باشید. 

اگر علاقه‌مند به حوزه دیتا و هوش‌مصنوعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به دوره یادگیری ماشین کوئرا کالج بیندازید.

NFTهای هوش مصنوعی

پیش از تشریح نحوه ساخت NFT با هوش مصنوعی، مایلیم جزئیات اندکی را راجع‌به این تکنولوژی با شما در میان بگذاریم تا با شناخت بهتری اقدام به ساخت این توکن‌ها کنید.

NFTها ماهیت منحصربه‌فردی دارند و ارزش برخی از آن‌ها به چندین میلیون‌ دلار هم می‌رسد. نمونه بارز این موضوع اولین توییت جک دورسی، مدیرعامل توییتر است که با قیمت 2.9 میلیون دلار به فروش رسید و سروصدای زیادی به‌پا کرد. همین موضوع باعث توجه کاربران بیشتری به NFT و تلاش برای خلق آثار جدید شد. 

خلق توکن‌های بی‌همتا توسط هوش مصنوعی در سال 2023 رواج یافت که برخی از کارشناسان آن را به‌عنوان نسل دوم NFT می‌شناسند. ساخت NFT با هوش مصنوعی در حال حاضر بدین شکل است که شما با بیان توضیحاتی مختصر در قالب متن (که با نام پرامپت- Prompt- شناخته می‌شود)، تصاویر بی‌نظیری را می‌سازید. به‌اصطلاح این تکنولوژی را Text-to-Image می‌نامند که متن را به تصویر تبدیل می‌کند. توسط این ابزارها امکان اعمال سبک‌های مختلف هنری مانند Pixel Art، Digital Art، Anime، Lyra و… را روی آثار هنری خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 15 ابزار هوش مصنوعی که کیفیت عکس را بالا می‌برند

نحوه ساخت NFT با هوش مصنوعی به‌صورت گام‌به‌گام

پرسش «چطور با هوش مصنوعی NFT بسازیم؟» توسط کاربران زیادی از ما پرسیده شد که در این بخش به آن پاسخ خواهیم داد. ساخت NFT با چهار هوش مصنوعی StarryAI، DALL-E 3، Fotor و Nightcafe که رایگان و ساده هستند در ادامه بررسی خواهد شد. دقت داشته باشید که هرچه دقیق‌تر و همراه با جزئیات بیشتری تصویر مدنظرتان را توصیف کنید، خروجی باکیفیت‌تر و موردانتظارتری را تحویل خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد از هوش مصنوعی – ۱۴ راه برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها

ساخت NFT با هوش مصنوعی DALL-E 3

موتور جست‌وجو بینگ که از هوش مصنوعی DALL-E 3 قدرت گرفته، قادر به خلق تصاویر NFT است. برای استفاده از آن کافیست به آدرس Bing Image Creator مراجعه کنید. حال در کادر پیش‌رو تصویری که مایل به خلق آن هستید را توصیف کنید. برای ادامه فرآیند نیاز است با اکانت ماکروسافت خود لاگین کنید. این هوش مصنوعی ساخت NFT انواع سبک‌های هنری را درک می‌کند و می‌توانید از او بخواهید که به سبک سورئال یا Pixel Art و غیره تصاویر را بسازد. استفاده از آن در حال حاضر کاملا رایگان و امکان دانلود تصاویر هم فراهم است. این AI پس از ساخت تصاویر، چهار خروجی به شما ارائه می‌دهد که با کلیک روی هرکدام می‌توانید آن را به‌اشتراک بگذارید، در اکانت خود ذخیره یا آن را به‌صورت مستقیم روی کامپیوترتان دانلود کنید. 

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این هوش مصنوعی قدرتمند، امکان بازطراحی تصاویر است که توسط Microsoft Designer، ابزار طراحی ماکروسافت مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. این ابزار به کاربران امکان ساخت تصاویر گرافیکی، فایل‌های ارائه، اسناد و غیره را تنها با چند توضیح ساده متنی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای تغییرصدا با هوش مصنوعی – فهرست ۷ ابزار کاربردی

نمایی از Microsoft Designer

ویژگی جالب‌توجه دیگر بینگ امکان ساخت پرامپت‌های تصادفی توسط این موتور جست‌وجو است. برای استفاده از این قابلیت کافیست روی دکمه Surprise Me کلیک کنید.

سه نمونه دستور (پرامپت) Bing Create به‌همراه خروجی آن‌ها را در ادامه خواهید دید.

abstract surrealism minimal felt cloth sewn art, 3d animated, colorful, octane render abstract, ecuador, a theatre backdrop

ساخت NFT با هوش مصنوعی DALL-E 3

a scuba diver standing in the middle of a coast, photography

ساخت NFT با هوش مصنوعی DALL-E 3

a beautiful night and moonlight in Norway in Van Gogh painting

ساخت NFT با هوش مصنوعی DALL-E 3

ساخت NFT با هوش مصنوعی StarryAI

StarryAI تصاویر NFT خارق‌العاده‌ای را می‌سازد که جزئیات، رنگ‌ها و صحنه‌سازی آن‌ها بی‌نظیر است. توسط این ابزار می‌توانید NFTهای دلخواهتان را طراحی یا از نمونه‌های موجود ایده بگیرید. برای استفاده از آن روی لینک StarryAI کلیک کنید و دکمه Start Creating را بفشارید. حال باید با حساب جیمیل، اپل یا ایمیل دیگری وارد شوید. پس از ورود با انتخاب گزینه Creation در پنل سمت چپ می‌توانید NFT جدید بسازید و درصورتی‌که مایل به مشاهده آثار ساخته‌شده هستید، گزینه Explore را انتخاب کنید. در ادامه سه دستور به‌همراه خروجی آن‌ها را به نمایش می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: تفاوت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیست؟

A portrait of ((Super Mario)), dramatic lighting, emotional intensity, tenebrism, soft edges, oil on canvas, romanticism, realism, chiaroscuro, by Annie Leibovitz

ساخت NFT با هوش مصنوعی starryai

Omg chillies of death, fantasy art, concept art, hyper detailed, seb mckinnon, hyperrealism, trending on artstation

ساخت NFT با هوش مصنوعی starryai

one beautiful clear floating! marble with frozen pink flowers, perfect sphere, ethereal, mesmerizing, clear focus, solid black background, concentric circles, (half split reflection), wooden stand, white square, symmetry, stained glass, gold, neon, dull, oval shaped, ugly, text, logo, signature

ساخت NFT با هوش مصنوعی starryai

ساخت NFT با هوش مصنوعی Fotor

Fotor یکی از بهترین هوش مصنوعی‌های ساخت NFT است که با گذشت زمان بهبود نسبی را تجربه کرد. استفاده از آن به‌مدت سه روز رایگان است و پس از این زمان باید اشتراک Pro یا Pro+ آن را بخرید. 

برای استفاده از این هوش مصنوعی کافیست به آدرس Fotor AI Image Generator مراجعه و روی گزینه Sign In کلیک کنید. امکان ورود با اکانت‌های فعلی‌تان و همچنین ساخت اکانت جدید در این مرحله فراهم است. پس از ورود به سایت دسترسی شما باز شده و می‌توانید با دستورات متنی، تصویر موردنظرتان را تحویل بگیرید.

این هوش مصنوعی بسیاری از سبک‌ها از جمله Photography، Psychedelic، Pixel Art، Art Oils، Digital Art و سبک‌های پرطرفدار دیگری را شامل می‌شود. امکان تولید NFT با این هوش مصنوعی در مقیاس‌های مختلفی همچون 1:1، 4:3، 3:4، 16:9 و 9:16 فراهم است. همچنین می‌توانید NFT جدیدی بسازید یا از تصاویر خودتان یک نمونه ایجاد کنید. سه نمونه دستور متنی به‌همراه خروجی آن‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری هوش مصنوعی – در سال ۲۰۲۳ و برای مبتدیان

A close-up of a red maple leaf with veins and spots, detaching from a branch with other green and yellow leaves, against a blurred background of a forest in autumn, nature photography

ساخت NFT با هوش مصنوعی fotor

abstract surrealism minimal felt cloth sewn art, 3d animated, colorful, octane render abstract, ecuador, a theatre backdrop new year holiday scene, ecuadorian puppets in foreground, Ecuador Año Viejo holiday celebration, family around a holiday fire outside with Ecuadorian puppets capturing the magic of childhood, Latin American art, fine art

ساخت NFT با هوش مصنوعی fotor

a 3d cube shaped hamburger, digital art

ساخت NFT با هوش مصنوعی fotor

ساخت NFT با هوش مصنوعی Nightcafe

یکی دیگر از مشهورترین هوش مصنوعی‌های ساخت NFT، Nightcafe است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و درعین‌حال با سرعت بالایی تصاویر را تولید می‌کند. برای استفاده از این AI به آدرس Nightcafe مراجعه کنید و  دکمه Log in to Create را بفشارید. حال با اکانت خود وارد شوید یا یک اکانت جدید بسازید. پس از ورود به سیستم، دسترسی به پنل ساخت تصویر اعطا می‌شود و با فشردن دکمه Create امکان ساخت تصاویر را خواهید داشت. کافیست دستورات متنی خود را در کادر Text Prompt بنویسید و روی دکمه Create کلیک کنید تا NFT شما ساخته شود. مزیت Nightcafe نسبت به دیگر AIهای ساخت NFT امکان آموزش مدل است؛ بدین‌معناکه می‌توانید هوش مصنوعی را آموزش دهید تا کاراکتر یا چهره خاصی را در تمام تصاویر تولیدی خود درنظر بگیرد. آموزش مدل طبق ادعای این سایت بین 10 دقیقه تا 1 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد برد که این موضوع وابسته به ورودی‌ها است. در نسخه رایگان تنها یک مدل را می‌توانید آموزش دهید؛ اما آموزش چندین مدل نیازمند نسخه Pro خواهد بود. در ادامه سه نمونه دستور به‌همراه تصاویر خروجی این هوش مصنوعی را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

seasonal watercolor, fall, big tree stands in the left side, a road with crosswalk lines, a man walking on the road

ساخت NFT با هوش مصنوعی nightcafe

Hyperrealistic, splash art, concept art, mid shot, intricately detailed, color depth, dramatic, 2/3 face angle, side light, colorful background

ساخت NFT با هوش مصنوعی nightcafe

bright eye makeup looks, black woman, purple braids

ساخت NFT با هوش مصنوعی nightcafe

کاربرد ساخت NFT با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌سرعت حوزه NFTها را متحول و راه‌های جدیدی برای خلاقیت، نوآوری و کاربردهای تجاری باز کرد. در ادامه به کاربرد ساخت NFT با هوش مصنوعی اشاره می‌کنیم.

  • تولید آثار هنری منحصربه‌فرد و متنوع در کوتاه‌ترین زمان
  • ایجاد مجموعه‌هایی با نسخه‌های محدود 
  • خودکارسازی فرآیند ایجاد و مدیریت NFT
  • تامین و حفاظت از مالکیت معنوی آثار
  • ایجاد فضایی امن برای همکاری با سایر کاربران، طراحان و هنرمندان
  • امکان ایجاد اشکال جدید تحت مالکیت دیجیتال
  • تسهیل استخراج اطلاعات و ترندهای مبتنی‌بر داده

مزایای ساخت NFT با هوش مصنوعی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی با توانایی تولید، تجزیه‌وتحلیل و تفسیر داده‌ها به سازندگان، هنرمندان و کارآفرینان قدرت می‌دهند تا پتانسیل ساخت NFT و بهره‌مندی از آن را به حداکثر میزان خود برسانند. مزایای ساخت NFT با هوش مصنوعی قابل‌توجه و کارآمد است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • سفارشی‌سازی (Customization) آثار به‌صورت هوشمند
  • حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید زباله
  • تسریع طراحی و نمونه‌سازی
  • افزایش تجربه و تعامل کاربر
  • امنیت پیشرفته و امکان تاییدیه گرفتن (Verification) پیش از استفاده از آثار
  • ایجاد روش‌های نوآورانه در همکاری با سایر افراد
  • دسترسی ساده به بازارهای داخلی و بین‌المللی
  • امکان ایجاد آثار ارزنده توسط افراد غیرهنرمند

آنچه در ساخت NFT با هوش مصنوعی آموختیم

همانطور که دیدیم هنر و تولید آثار هنری وارد مرحله جدیدی از خلاقیت شده است و امروزه همه افراد امکان ساخت NFT با هوش مصنوعی را تنها با چند کلیک دارند. این موضوع به‌معنی انقراض آثار فیزیکی نیست؛ زیرا هر دو نوع هنر امکان کمک گرفتن از هوش مصنوعی را دارند. هنرمندان می‌توانند از AI برای تولید مجموعه عظیمی از آثار و همچنین ایجاد تغییرات جزئی در کارهای خود استفاده کنند. اکنون به‌لطف NFT، اثبات مالکیت و فروش آثار هنری آسان‌تر از همیشه است و می‌توان خلق هنر از طریق هوش مصنوعی را آینده مدرن این حوزه نامید.

سوالات متداول

آیا امکان فروش NFTهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی وجود دارد؟

بله. توسط برخی پلتفرم‌های خریدوفروش NFT مانند Rarible، SuperRare و Foundation می‌توانید NFTهای خود را بفروشید.

بهترین پلتفرم ساخت NFT با هوش مصنوعی کدام است؟

بهترین هوش مصنوعی ساخت تصاویر NFT، Bing Image Creator و StarryAI است.

آیا میدجرنی بهترین هوش مصنوعی ساخت NFT است؟

میدجرنی جزو اولین AIهای ساخت تصویر بود که محبوبیت زیادی داشت؛ اما به‌دلیل پیچیدگی رابط کاربری و همچنین اجبار به خرید اشتراک، ترجیح ما استفاده از ابزارهای رایگان و کارآمد نظیر DALL-E 3 است.

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
نگین فاتحی

از اسفند 99 مشغول گشت‌وگذار در دنیای کلمات هستم؛ با این هدف که خوب بنویسم و این چشم‌انداز که کمک‌های موثری کنم. بعداز گذشت سه‌ سال و مطالعه زیاد در زمینه‌های گوناگون بازاریابی ازجمله رفتارشناسی مخاطب آنلاین، حالا تلاش می‌کنم محتوایی بنویسم که شما بخونی، لُب‌کلام رو متوجه بشی، لذت ببری و با دست پر صفحه رو ترک کنی؛ شایدم بقیه نوشته‌هام رو بخونی :)

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
shayan
shayan
4 ماه قبل

خیلی جالب بود
تشکر

امیر همتی
امیر همتی
3 ماه قبل

سلام میشه داخل open sea به فروش رسوند nft