۹ هوش مصنوعی ساخت لوگو رایگان و پولی برتر که باید بشناسید

417
هوش مصنوعی ساخت لوگو

اگر نیاز به لوگویی حرفه‌ای برای کسب‌وکار فیزیکی یا دیجیتالی خود دارید اما قادر به پرداخت هزینه‌های استخدام طراح گرافیکی نیستید، خبر خوب اینکه در دورانی بی‌نظیر زندگی می‌کنید. این روزها بی‌شمار ابزار هوش مصنوعی مختلف داریم که انواع تصاویر و عناصر گرافیکی را در اختیار شما می‌گذارند. برخی از این ابزارها کاملا رایگان هستند و برخی دیگر هم در ازای ارائه بالاترین کیفیت ممکن، از شما انتظار پرداخت هزینه ماهانه یا یک‌مرتبه‌ای دارند. در این مطلب ۹ هوش مصنوعی ساخت لوگو رایگان و پولی را بررسی می‌کنیم که بهترین نتیجه را در میان تمام ابزارهای فعلی به همراه می‌آورند. با کوئرا بلاگ همراه باشید.

تمامی ابزارهای این فهرست با اتکا بر تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساخته شده‌اند. در صورتی که مایل به یادگیری هرچه بیشتر در این زمینه‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم با دوره آموزش یادگیری ماشین و همینطور بوت کمپ هوش مصنوعی کوئرا، دانش فنی و عملی خود را به شکلی چشمگیر افزایش دهید. با این دوره‌ها، برای پروژه‌سازی و ورود به بازار کار نیز آماده می‌شوید.

هوش مصنوعی ساخت لوگو چیست ؟

هوش مصنوعی طراحی لوگو ابزاری آنلاین است که با استفاده از توانایی‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، فرایند طراحی انواع لوگو را با سرعتی بسیار بیشتر از انسان‌ها پیش می‌برد. در صورتی که از این ابزارها استفاده نکنید، لازم است به استخدام طراحان گرافیکی فریلنسر مشغول شوید و یا طراحی لوگو را خودتان برعهده بگیرید که می‌تواند بین چند ساعت تا چند هفته طول بکشد.

هوش مصنوعی ساخت لوگو

ابزارهای هوش مصنوعی اما با دریافت تنها یک فرمان یا به اصطلاح «پرامپت» (Prompt)، فرایند طراحی لوگو را ظرف چند دقیقه به پایان می‌رسانند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند چند متغیر مختلف از لوگویی واحد برایتان بسازد و گاهی تغییرات ضروری را با توجه به بازخورد شما پدید آورد.

هوش مصنوعی‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند، اما اگر به دنبال دانلود مجموعه‌ای از لوگوها یا پرینت گرفتن از طرح‌ها باشید، برخی از آن‌ها از شما می‌خواهند هزینه‌ای یک‌مرتبه‌ای بپردازید یا اشتراک ماهانه را بخرید. در ادامه تمامی این موارد را مشخص کرده‌ایم تا دقیقا بدانید کدام ابزار برای شما مناسب‌تر است.

ابزار Wix

Wix (+) که در اصل یکی از بهترین پلتفرم‌های ساخت وب‌سایت فعلی است، ابزاری رایگان برای ساخت لوگو هم دارد که در کمتر از ۵ دقیقه، طرح‌هایی منحصر‌به‌فرد در اختیارتان می‌گذارد. اما پیش از شروع کار، باید در این سایت ثبت نام کنید و سپس به چند سوال راجع به حس‌وحال و اهداف لوگو مورد نظرتان پاسخ دهید.

ابزار Wix

این روزها انبوهی ابزار رایگان برای ساخت لوگو داریم که عمدتا عملکردی ضعیف به نمایش می‌گذارند. اما هوش مصنوعی Wix طرح‌هایی باکیفیت و خلاقانه در اختیارتان می‌گذارد که کاملا هم‌راستا با فرمان یا پرامپت شما هستند.

بعد از اتمام کار، می‌توانید نسخه‌ای رایگان از لوگو را بدون هیچ‌گونه واترمارک دانلود کنید. اما اگر بخواهید تمام حقوق تجاری لوگو را به دست آورید، لازم است یکی از اشتراک‌های سرویس Wix را بخرید.

ابزار Canva

اگرچه Canva (+) یک هوش مصنوعی به‌خصوص برای ساخت لوگو ندارد که تمام فرایند را اتوماتیک پیش ببرد، قالب‌هایی بی‌نظیر برای لوگو دارد و چند ابزار هوش مصنوعی دیگر که به شما در ادیت گسترده همان قالب‌ها کمک می‌رسانند.

هوش مصنوعی ساخت لوگو

برای مثال ابزار «Magic Write» می‌تواند شعار کسب‌وکار شما را از نو بنویسد و خلاصه کند و از سوی دیگر، به شما در فرایند ایده‌پردازی یاری برساند. ناگفته نماند که می‌توانید با نصب پلاگین ChatGPT کانوا نیز استفاده‌ای موثرتر از هوش مصنوعی در فرایند ساخت و ادیت لوگو داشته باشید.

هوش مصنوعی ساخت لوگو Shopify

Shopify (+) از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ساخت فروشگاه‌های آنلاین است که با ارائه یک ابزار طراحی لوگو اجازه می‌دهد لوگوهایی اصیل و هم‌راستا با عناصر برند خود بسازید.

برای استفاده از هوش مصنوعی ساخت لوگو Shopify حتی نیاز به ساخت اکانت هم ندارید و ‌این ابزار به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته است. با اندکی آزمون‌وخطا با این ابزار متوجه می‌شوید که نتایجی واقعا خوب به همراه می‌آورد.

ابزار Shopify

Shopify ابتدا چند سوال کلیدی از شما می‌پرسد – مانند اینکه می‌خواهید از لوگو در اماکن واقعی استفاده کنید یا سایت‌های اینترنتی – و سپس لوگویی مطابق با نیازهای شما می‌سازد. البته گاهی از اوقات هم هوش مصنوعی برخی بخش‌های پرامپت شما را نادیده می‌گیرد که می‌تواند اندکی آزاردهنده باشد. اما اگر از نتیجه کار کاملا راضی نبودید، می‌توانید تصویر را دانلود و در ابزارهای دلخواه خود ادیت کنید.

ابزار LogoBean

LogoBean (+) یکی از قدرتمندترین ابزارهای این فهرست است که لوگوهایی باکیفیت را ظرف ۱۰ ثانیه در اختیارتان می‌گذارد. برای کار با LogoBean نیازی به ساخت حساب کاربری نیست و رابط کاربری هم به گونه‌ای طراحی شده که آزمون‌وخطا با ایده‌های گوناگون را به فرایندی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند. علاوه بر این قابلیت پیش‌نمایش LogoBean اجازه می‌دهد لوگو خود را روی انواع کالاهای تجاری مانند تی‌شرت‌ها و لوازم‌التحریر مشاهده کنید.

هوش مصنوعی ساخت لوگو

متاسفانه اگر به دنبال دانلود نسخه باکیفیت و رزولوشن بالا لوگوهای خود باشید، باید بابت اشتراک LogoBean پول بپردازید. اما حتی اگر قادر به پرداخت چنین هزینه‌هایی نیستید هم پیشنهاد می‌کنیم اندکی با LogoBean آزمون‌وخطا کنید و از آن الهام بگیرید.

ابزار Looka

اگر به دنبال هوش مصنوعی ساخت لوگویی می‌گردید که بدون ثبت نام و هیچ دردسر مشابهی در دسترس باشد، حتما باید نگاهی به Looka (+) بیندازید. این ابزار می‌تواند با پرسیدن سوالات گوناگون از شما، لوگوهایی عمیقا شخصی‌سازی‌شده بسازد و به شما در انتخاب رنگ‌های مناسب برای آن کمک کند.

اگرچه استفاده از Looka رایگان است، اما درست مانند LogoBean، برای دانلود مجموعه لوگوهای خود باید یکی از اشتراک‌های پولی را بخرید. برای مثال با پرداخت ۲۰ دلار می‌توانید یکی از مجموعه لوگوها را دانلود کنید.

ابزار Looka

در نظر داشته باشید که این مجموعه لوگوها، انبوهی تصویر مختلف با ویژگی‌های گوناگون را در بر می‌گیرند و بسیار حرفه‌ای ظاهر می‌شوند. بنابراین اگر کسب‌وکاری کوچک در اختیار دارید و می‌خواهید با بودجه‌ای نسبتا کم، لوگوهایی آماده برای سایت، سربرگ شرکتی و شبکه‌های اجتماعی به دست آورید، Looka ارزش هزینه کردن را دارد.

ابزار DesignHill

DesignHill (+) مجموعه‌ای غنی از ابزارهای برندسازی دارد که هوش مصنوعی ساخت لوگو تنها یکی از آن‌هاست و به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین وجه تمایز DesignHill با رقبا این است که می‌تواند عملا بی‌نهایت طرح و لوگو مختلف برای شما بسازد. فقط لازم است دکمه «بارگذاری لوگوهای بیشتر» (Load More Logos) را فشار دهید تا در کمتر از دو دقیقه، مجموعه‌ای از طرح‌های هرچه بیشتر ساخته شوند.

ابزار DesignHill

با این حال DesignHill روی سراسر تصاویر شما واترمارک قرار می‌دهد و بنابراین مشاهده جزییات هر لوگو اندکی دشوار می‌شود. اگر هم مایل به دانلود لوگو خود بودید، لازم است ۲۰ دلار برای هر فایل بپردازید که باعث می‌شود بیش از هر چیز برای شرکت‌های بزرگ مناسب باشد. با پرداخت هزینه‌های بیشتر نیز می‌توان لوگوهایی مخصوص کارت ویزیت یا هر فرمت دلخواه دیگری تولید کرد.

ابزار Tailor Brands Logo Maker

Tailor Brands (+) به صورت خاص برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند کسب‌وکار خود را از طریق پلتفرمی واحد و آنلاین مدیریت کنند. این پلتفرم یک هوش مصنوعی ساخت لوگو هم دارد که اگر به سوالات آن راجع به قالب کلی و متون مورد نظرتان پاسخ دقیق بدهید، طرح‌هایی معرکه در اختیارتان خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی ساخت لوگو

اما مثل دو ابزار قبلی، بعد از اتمام فرایند ساخت لوگوها، برای دانلود آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت. خبر خوب اینکه ارزان‌ترین اشتراک این سرویس تنها ۴ دلار در سال (یا ۳۳ سنت در ماه) است که برای تمام کسب‌وکارها و فریلنسرها مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید.

هوش مصنوعی ساخت لوگو DesignEvo

DesignEvo (+) رویکردی متفاوت نسبت به Looka یا DesignHill در پیش می‌گیرد. به جای اینکه بتوانید در لحظه لوگو بسازید، به کتابخانه‌ای شامل هزاران لوگو از پیش طراحی‌شده دسترسی پیدا می‌کنید. سپس می‌توانید گزینه مطلوب خود را بیابید و آن را به میزان دلخواه ادیت کنید.

ابزار DesignEvo

طراحی لوگو در DesignEvo می‌تواند بسیار سریع و حتی در حد ۱۵ ثانیه باشد. فقط باید نام شرکت و شعار آن را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید. اما استفاده از لوگوهای آماده این خطر را به همراه می‌آورد که لوگویی یکسان با کسب‌وکاری دیگر داشته باشید. بنابراین این موضوع را به دقت بررسی کنید.

ارزان‌ترین اشتراک DesignEvo بالغ بر ۲۵ دلار است که گرچه اندکی گران به حساب می‌آید، اما تصاویری رزولوشن بالا، فایل‌های وکتور (Vector) و مالکیت کپی‌رایت لوگو را در اختیارتان می‌گذارد.

ابزار Logo AI

Logo AI (+) هم یک هوش مصنوعی ساخت لوگو دیگر است که لوگوهایی منحصربه‌فرد، رنگارنگ و حتی آینده‌نگرانه در اختیارتان می‌گذارد. در این ابزار می‌توانید از میان ۲۰ صنعت، شش فونت و شش پالت رنگی مختلف، موارد دلخواه را انتخاب کنید و لوگو خاص خود را تحویل بگیرید.

هوش مصنوعی ساخت لوگو

لوگوهای این ابزار معمولا ظاهری حرفه‌ای دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته می‌شوند. علاوه بر این، Logo AI می‌تواند یک کیت برندسازی کامل در اختیارتان بگذارد که حاوی عناصری مانند لوگوهای رزولوشن بالا، وکتور، کارت ویزیت و قالب‌های PowerPoint و Word خواهد بود و حقوق کامل استفاده از آن‌ها را نیز در اختیارتان می‌گذارد. متاسفانه اما خبری از نسخه رایگان نیست و برای کار با Logo AI نیاز به خرید اشتراک ماهانه ۲۹ دلاری خواهید داشت.

آیا می‌توان با ChatGPT لوگو ساخت؟

بله، هوش مصنوعی ChatGPT در حال حاضر به صورت کامل با سیستم ساخت تصویر DALL-E ادغام شده است. این یعنی می‌توانید از ChatGPT بخواهید برایتان لوگو بسازد تا گزینه‌های گوناگون در اختیارتان بگذارد.

ChatGPT

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، طرح‌های ChatGPT کیفیت و جزییات بسیار خوبی دارند،‌ اما معمولا کلمات اشتباه را به نمایش می‌کشند. این ایرادی رایج در هوش مصنوعی ChatGPT است و گاهی حتی در نوشتن کلمات بسیار ساده هم به مشکل می‌خورد. اما این قابلیت تنها در دسترس مشتریانی قرار گرفته که برای دسترسی به هوش مصنوعی، ماهانه ۲۰ دلار می‌پردازند.

آیا هوش مصنوعی گوگل جمینی قادر به ساخت لوگو است؟

گوگل اخیرا هوش مصنوعی Gemini را جایگزین Google Bard کرده است که می‌تواند برای کاربران حاضر در برخی کشورها – مانند آمریکا – تصویرسازی کند. با این حال، توانایی‌های Gemini (حداقل در نسخه رایگان) بسیار محدود است و نمی‌تواند لوگوهایی به اندازه کافی پرجزییات بسازد.

در حال حاضر بهترین کاربردی که می‌توانید برای هوش مصنوعی گوگل Gemini بیابید، کمک به فرایند ایده‌پردازی لوگو است. علاوه بر این می‌توانید از Gemini بخواهید مهم‌ترین نکات در طراحی لوگوهای موثر و به‌یادماندنی را به شما آموزش دهد.

منبع: Tech.co و Techopedia

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments