۴۰ ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن قابل اجرا و پول‌ساز در سال ۲۰۲۴

545
ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

خیلی از کدنویسان تازه‌کار که اخیرا آموزش برنامه نویسی یا شاید دوره‌های بوت کمپ برنامه نویسی را به پایان رسانده‌اند، به دنبال ایده‌های درست برای کسب تجربه، رزومه‌سازی یا ورود به بازار کار می‌گردند. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید و می‌خواهید با ایده‌های قابل اجرا و پول‌ساز آشنا شوید یا اینکه خیلی ساده از آن‌ها الهام بگیرید، به جای درستی آمده‌اید. در ادامه با کوئرا بلاگ همراه باشید تا ۴۰ ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن در سال ۲۰۲۴ را با هم مرور کنیم.

فهرست مطالب

اپلیکیشن‌های اجتماعی

همه مردم علایق و سرگرمی‌های خاص خود را دارند و از تعامل با افراد هم‌فکر لذت می‌برند. اگرچه در دنیای اینستاگرام و ایکس و فیسبوک، ساخت اپلیکیشن‌های اجتماعی به نظر غیرممکن می‌رسد، اما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی بسازید که روی علایق بسیار خاص دست می‌گذارند و گروه‌های مختلفی از مردم را گرد هم می‌آورند.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن پیدا کردن هم‌بازی

این روزها خیلی‌ها از تجربه بازی‌های گوناگون لذت می‌برند، چه بازی‌های ویدیویی، چه بازی‌های رومیزی و چه اتاق فرار. شما هم می‌توانید با سرمایه‌گذاری روی این موضوع، اپلیکیشنی بسازید که به کاربران در پیدا کردن هم‌بازی برای بازی‌های آنلاین، بردگیم‌ها و اتاق‌های فرار کمک می‌کند.

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن رزرو گرافیکی رستوران

اپلیکیشن رزرو گرافیکی رستوران، ایده‌ای معرکه برای برنامه نویسی است که از طریق آن، شمایل کلی رستوران‌ها را به صورت گرافیکی و جذاب به مخاطبان نشان می‌دهید. بعد کاربر می‌تواند نقاط مختلف رستوران بررسی کند، به انتخاب صندلی مشغول شود و میز را در ساعت مورد نظرش رزرو کند.

اپلیکیشن رزرو رستوران

اپلیکیشن سفارش آنلاین گل و هدیه

برای اینکه اپلیکیشن‌های موبایل به موفقیت برسند، باید به مسائل متعددی توجه کرد. برای مثال ابتدا باید دید که اپلیکیشن قرار است چند کارکرد داشته باشد و چطور می‌توان بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه کرد. هرچه کارکردها کمتر و متمرکزتر باشد، شانس‌تان برای ساخت اپلیکیشنی باکیفیت بالاتر می‌رود. مثلا اپلیکیشنی که به مشتریان اجازه می‌دهد برای تولد دوستان و اعضای خانواده خود هدیه سفارش دهند و طبق زمان‌بندی مشخصی به دست‌شان برسانند، کارکردی سرراست دارد و در عین حال، جدید و جذاب است.

اپلیکیشن نقد و پیشنهاددهی غذا

اگر به سراغ این ایده برنامه نویسی بروید، می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که به کاربران اجازه پیشنهاددهی و نوشتن نقد راجع به غذاهای رستوران‌های گوناگون می‌دهد و در عین حال، نقدهای حرفه‌ای را هم در برمی‌گیرد تا تمام پیشنهادها قابل اعتماد باشند.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن بی‌صدا کردن گوشی

اگرچه گوشی‌های ما قابلیت‌هایی داخلی برای کنترل صدا و نوتیفیکیشن‌ها دارند، اما می‌توانید به سراغ ایده‌های تازه بروید و نیازهایی متفاوت را برطرف کنید. برای مثال می‌توان اپلیکیشنی برای بی‌صدا کردن گوشی براساس لوکیشن کاربر ساخت و هنگام ورود به مناطق ‌به‌خصوص (محل کار، دانشگاه، منزل و هرجای دیگری) نوتیفیکیشن‌ها را قطع کرد.

اپلیکیشن مدیریت امور مالی

رسیدگی به امور مالی، قبوض، مالیات، اقساط و تمام موارد این چنینی برای بسیاری از مردم دشوار است. بنابراین می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که با مدیریت امور مالی از طریق یک رابط کاربری خوش‌ساخت، زندگی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند. چنین اپلیکیشنی می‌تواند قابلیت‌های متعدد مثل ارسال هشدار سررسید اقساط، تقسیم هزینه میان هم‌خانه‌ها و موارد مشابه داشته باشد.

اپلیکیشن مدیریت امور مالی

اپلیکیشن نظافت منزل

این روزها خیلی از افراد، به‌خصوص آن‌ها که در کار خود متخصص هستند، به زمان کافی برای رسیدگی به امور خانه و نظافت دسترسی ندارند. بنابراین می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که نظافتچی‌ها و افراد نیازمند به خدمات نظافت را به یکدیگر متصل می‌کنند. سعی کنید اپلیکیشن را تا جای ممکن انعطاف‌پذیر بسازید تا کاربران به گزینه‌های متعدد – مثلا انتخاب تعداد اتاق‌ها یا مدت‌زمان نظافت – دسترسی داشته باشند.

ایده برنامه نویسی دستیار رنگ کردن مو

مردم عاشق رنگ کردن موهای خود هستند و معمولی اصلی‌ترین دلیل تعلل‌شان در این کار، نگرانی از ظاهر نهایی خود است. اینجاست که می‌توانید وارد میدان شوید و اپلیکیشنی برای انتخاب رنگ مو و نمایش آن از طریق فیلترهای واقعیت افزوده بسازید.

اپلیکیشن مبادله کالا

این اپلیکیشن‌ها به مردم اجازه می‌دهند با افراد نزدیک به محل زندگی خود تعامل کنند و در صورت تمایل به تبادل کالا مشغول شوند. در واقع با این ایده برنامه نویسی می‌توانید برخی از ابعاد زندگی مدرن را برای کاربران ساده‌تر کنید و آن‌ها را به دورانی کم‌دغدغه‌تر بازگردانید.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای عروسی

عروسی یکی از مهم‌ترین لحظات در زندگی هرکسی به حساب می‌آید، اما برنامه‌ریزی برای آن گاهی از اوقات تبدیل به کابوس می‌شود. با طراحی یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی شاید لزوما از استرس عروس و داماد کم نکنید، اما با قابلیت‌هایی مانند محاسبه خودکار بودجه، دسترسی به دیتابیس ارائه‌دهندگان خدمات عروسی، پایش هدایا و کارت‌های دعوت و انبوهی ویژگی دیگر، تمام فرایند را برای آن‌ها آسان‌تر خواهید کرد.

اپلیکیشن راهنمای هزینه‌کرد

همه ما دوست داریم تا جای ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و به منابع مالی بیشتری برای علایق و سرگرمی‌های خود دسترسی داشته باشیم، اما لزوما در برنامه‌ریزی‌ها موفق نمی‌شویم. برای کمک به حل این مشکل، می‌شود اپلیکیشنی ساخت که مثل دستیار و راهنمای هزینه‌کرد ظاهر می‌شود و روش‌های صحیح صرف هزینه و نگهداری پول در هر ماه‌ را یاد می‌دهد.

اپلیکیشن راهنمای هزینه‌کرد

اپلیکیشن جستجوی محصول با عکس

کم پیش نمی‌آید که با محصولی به‌خصوص در دنیای واقعی روبه‌رو شویم، اما نتوانیم آن را در هیچ فروشگاهی پیدا کنیم. همین مشکل می‌تواند تبدیل به ایده برنامه نویسی اپلیکیشنی شود که محصولات و کالاها را براساس عکس شناسایی و وضعیت موجودی آن را در فروشگاه‌های مختلف بررسی می‌کند. اگر همکاری با خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مختلف امکان‌پذیر باشد نیز می‌توانید سطوح بسیار جذاب‌تری از خدمات را ارائه کنید.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر تقاضا (On-Demand)

اپلیکیشن‌های مبتنی بر تقاضا یا On-Demand حداقل برای یک دهه با استقبال مردم روبه‌رو شده‌اند و بعد از پاندمی کووید-۱۹ هم محبوبیتی دوچندان پیدا کردند. این اپلیکیشن‌ها، یکی از سریع‌ترین راه‌های کسب درآمد برای کارآفرینان نوپا به حساب می‌آیند، زیرا با رسیدگی آنی به نیازهای مشتری، رضایت‌بخش‌ترین خدمات ممکن را ارائه می‌کنند. مهم‌تر از همه اینکه این اپلیکیشن‌ها می‌توانند راجع به هر خدماتی باشند، از سفارش غذا و تاکسی گرفته تا استریم محتوای آنلاین.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن کتاب‌خوانی و کتاب‌یابی

اگرچه جهان مدرن انواع دستگاه‌های کتاب‌خوان، موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها را با خود به همراه آورده که عادات مردم را دگرگون کرده‌اند، اما هنوز هم میلیون‌ها نفر از مطالعه کتاب‌های فیزیکی لذت می‌برند و هیچ علاقه‌ای به دانلود کتاب‌های پی‌دی‌اف نشان نمی‌دهند. با دسترسی به اپلیکیشنی برای کتاب‌یابی، انتخاب کتاب‌های جدید برای این افراد آسان‌ می‌شود و حتی می‌توانید قابلیت‌هایی پیشرفته مانند جستجوی کتاب‌ها براساس جملات داخل آن‌ها را نیز در اختیارشان بگذارید.

ایده برنامه‌ نویسی اپلیکیشن مدیریت وظایف

با تهیه کردن فهرستی از کارهای ضروری و رسیدگی نوبتی به آن‌ها، زندگی برای همه ما آسان‌تر می‌شود. و چه چیزی بهتر از اینکه به تمام برنامه‌ریزی‌های روزانه و وظایف خود در قالب اپلیکیشنی واحد و ساده دسترسی داشته باشیم؟ یک اپلیکیشن مدیریت وظایف خوب اجازه می‌دهد کارها را اولویت‌بندی کنیم، میزان پیشرفت آن‌ها را بسنجیم و موارد مهم را به یاد بیاوریم.

اپلیکیشن مدیریت وظایف

اپلیکیشن پایش وضعیت روان

هنگام کار با اپلیکیشن‌های این‌چنینی، کاربر می‌تواند کارها و رفت‌وآمدهای روزمره خود را پایش کند. سپس اپلیکیشن به بررسی الگوهای مختلف در رفتار کاربر می‌پردازد و بسته به آن‌ها، پیشنهادات مختلفی در اختیارش می‌گذارد که می‌توانند به او در حفظ آرامش و رسیدن به آسودگی روان کمک کنند.

اپلیکیشن جستجوی معلم خصوصی

با پیشرفت تکنولوژی، انبوهی علم و حوزه جدید از راه رسیده‌اند که یادگیری آن‌ها به نظر ضروری می‌رسد. با اپلیکیشن‌های جستجوی معلم خصوصی، می‌توانید دسترسی به این معلمان را از همیشه آسان‌تر کنید و به کاربران اجازه دهید براساس فاکتورهای گوناگون مانند دسته‌بندی موضوعی، سوژه آموزش، هزینه آموزش، لوکیشن و موارد این چنینی، معلمان مناسب خود را بیابند.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن سلامت و مراقبت

این ایده برنامه نویسی راجع به ساخت اپلیکیشنی است که به کاربران بالقوه شما اجازه می‌دهد به شکلی موثرتر از سلامت روان و بدن خود محافظت کنند. برای مثال اپلیکیشن شما می‌تواند نقش پلی را میان کاربران و پزشکان ایفا و یا امکان برگزاری جلسات آنلاین با تراپیست را مهیا کند.

اپلیکیشن دستور پخت غذا

گذشت روزهایی که مردم برای یادگیری دستورهای غذا، باید به آموزه‌های مادربزرگ یا کتاب‌های آشپزی اتکا می‌کردند. این روزها سبک زندگی مردم به‌گونه‌ای شده که غذاهای ساده، سالم و اقتصادی را ترجیح می‌دهند و با یک جستجوی ساده در اینترنت نیز به تمام دستورهای پخت مورد نظر خود می‌رسند. اما برای اینکه همه‌چیز حتی از این هم آسان‌تر شود، می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که دسترسی به هزاران ایده پخت غذا را تنها با یک کلیک امکان‌پذیر می‌کند. چنین اپلیکیشنی شانس فراوان برای موفقیت دارد، اما به این شرط که اطلاعاتی ارزشمند، کامل و رضایت‌بخش در اختیار کاربران بگذارد.

اپلیکیشن دستور پخت غذا

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن مخصوص حیوانات خانگی

خیلی از ما عاشق حیوانات خانگی هستیم و از آن‌ها در منزل خود نگهداری می‌کنیم. اما گاهی از اوقات مشغله‌های زندگی باعث می‌شوند نتوانیم آن‌طور که باید و شاید برای حیوانات خانگی زمان و انرژی بگذاریم. اینجاست که یک اپلیکیشن مخصوص برای حیوانات خانگی، زندگی را آسان‌تر می‌کند. برای مثال با چنین اپلیکیشنی می‌شود دستگاه‌های غذا دادن به گربه‌ها و سگ‌ها را کنترل کرد، ترفندهای تربیت حیوانات را آموخت و اوقات مراجعه به دامپزشکی را پایش کرد.

اپلیکیشن برنامه‌ریزی هزینه‌های خواربار

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که خرید روزانه خواربار و تهیه خوراکی‌های تازه و سالم را ترجیح می‌دهید، احتمالا با این مشکل روبه‌رو شده‌اید که به خرید بدون برنامه‌ریزی می‌پردازید و ناگهان می‌بینید بودجه‌تان به پایان رسیده است. اما با دسترسی به یک اپلیکیشن مخصوص برای برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی هزینه‌ها، می‌توانید پولی که به سختی کسب کرده‌اید را به شکلی هوشمندانه‌تر خرج کنید و ضمنا مطمئن شوید که هیچ محصولی را از قلم نینداخته‌اید.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن ساخت رزومه و CV

با گذشت هر سال، تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سراسر جهان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، کارمندان نیز بیشتر از همیشه به ساخت رزومه‌ها و کاور لترهای باکیفیت نیاز دارند تا بتوانند کارفرمایان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهند. در نتیجه تمام این‌ها، مردم به دنبال ابزارهایی ساده و کاربردی برای ساخت رزومه و CV می‌گردند. شما نیز می‌توانید این ایده برنامه نویسی را به اپلیکیشنی سرراست برای تولید رزومه تبدیل کنید و حتی به کاربران اجازه دهید برای پر کردن کادرهای متنی و انتخاب کلمات صحیح از هوش مصنوعی کمک بگیرند.

اپلیکیشن زمان‌بندی امور برای کسب‌وکارها

اگر کسب‌وکار کوچک یا بزرگ خودتان را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که کارمندان باید بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف تنظیم جلسات و رویدادهای گوناگون کنند. اما با دسترسی به یک اپلیکیشن مخصوص، می‌توان تا حد زیادی در زمان و انرژی آن‌ها صرفه‌جویی کرد. چنین اپلیکیشنی باید ساختار بسیار ساده داشته باشد و به کاربران اجازه دهد به محض باز کردن برنامه، مهم‌ترین جلسات و زمان و مکان هر یک را تنظیم کنند. حتی می‌شود از این همین اپلیکیشن برای برقراری ارتباط با مشتریان کسب‌وکار کمک گرفت و از طریق آن، کد تخفیف و مزایای دیگر در اختیار مشتری قرار داد.

اپلیکیشن زمان‌بندی امور

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن مدیتیشن

این نوع از اپلیکیشن‌ها به کاربر اجازه می‌دهند که براساس وضعیت روحی و نیازهای خود (مثلا نیاز به ریلکس کردن یا افزایش انرژی)، به سراغ تمرین‌های مدیتیشن گوناگون برود. البته این روزها انبوهی اپلیکیشن مشابه داریم، اما اکثر آن‌ها ساختاری نه‌چندان کاربرپسند دارند یا تمرین‌های مدیتیشن را پشت اشتراک‌های پولی ماهانه قرار می‌دهند و بنابراین، انگیزه کار با اپلیکیشن را از مشتریان خود می‌گیرند.

اپلیکیشن کاهش وزن

اپلیکیشن کاهش وزن به کاربران اجازه می‌دهد که ارزش‌های غذایی خوراکی‌های روزانه خود را پایش کنند و برای غذاهایی که به رسیدن به اهداف‌شان کمک کرده‌اند (مثلا کاهش وزن، افزایش عضلات یا هر مورد مشابه دیگری)، نقد بنویسند. اکثر مردم به بودجه کافی برای استخدام مربیان خصوصی و کاهش وزن اصولی دسترسی ندارند و بنابراین روش‌های گوناگونی را تست می‌کنند که نه‌تنها جواب نمی‌دهند، بلکه باعث اتلاف وقت می‌شوند. اپلیکیشن شما می‌تواند تمام این مشکلات را از پیش روی آن‌ها بردارد.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن یادگیری زبان‌های خارجی

یک ایده برنامه نویسی خلاقانه دیگر برای سال ۲۰۲۴، طراحی اپلیکیشنی است که از طریق دوره‌های آموزشی ساده، زبان‌های خارجی را به کاربران می‌آموزد. این نرم‌افزار می‌تواند با سطوح گوناگونی از دشواری از راه برسد. برای مثال در پایین‌ترین سطح دشواری، کاربران با الفبا و حروف در هر زبان آشنا می‌شوند و در سطوح بالاتر، نحوه برقراری مکالمات کامل را می‌آموزند. ضمنا بد نیست که این اپلیکیشن از قابلیت‌های صوتی هم پشتیبانی کند و تلفظ دقیق کلمات را به کاربر بیاموزد.

اپلیکیشن مدیریت و پیشنهاددهی هدایا

انتخاب کردن بهترین هدیه ممکن برای افرادی که دوست‌شان داریم به هیچ وجه آسان نیست و علاوه بر تلاش ذهنی و فیزیکی، نیاز به بودجه کافی نیز دارد. عالی نبود اگر اپلیکیشنی داشتیم که براساس فاکتورهای گوناگون، هدایای مختلف را به ما پیشنهاد می‌داد؟ چنین اپلیکیشنی می‌تواند به انتخاب، دسته‌بندی و ارسال هدایای سفارشی کمک کند و براساس اطلاعاتی که در اختیارش می‌گذارید، هدایای مختلف را پیشنهاد دهد.

اپلیکیشن یادآور نوشیدن آب

بسیاری از این موضوع بی‌خبر هستند، اما با افزایش میزان آبی که به صورت روزانه می‌نوشید می‌توانید از بروز خیلی از مشکلات مربوط به سلامتی یا سبک زندگی جلوگیری کنید. بنابراین یک اپلیکیشن یادآوری نوشیدن آب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر زندگی روزمره بگذارد و نه‌تنها این مساله مهم را یادآوری می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد مقدار آبی که می‌نوشید را پایش کنید.

یادآور نوشیدن آب

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن شمارشگر کالری

این ایده برنامه نویسی کاملا سرراست و در عین حال بسیار کاربردی است. کاربران چنین اپلیکیشنی می‌توانند از مقدار کالری و همینطور ارزش‌های غذایی انواع خوراکی‌ها باخبر شوند. شما نیز به عنوان توسعه‌دهنده اپلیکیشن، گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید و می‌توانید اپلیکیشن را صرفا به صورت متنی بسازید یا اینکه تصویری از هر خوراکی نیز در آن قرار دهید. ناگفته نماند که برای موفقیت هرچه بیشتر، می‌توانید علاوه بر شمارش کالری، قابلیت‌های دیگری مانند سنجش کیفیت غذا، پایش ساعات غذا خوردن و همینطور میزان پایبندی به اهداف روزانه را نیز به آن اضافه کنید.

اپلیکیشن مدیریت جداول زمانی

کاربرانی که در مدیریت فعالیت‌های روزمره خود نیاز به کمک دارند، نفع فراوان از دانلود چنین اپلیکیشنی خواهند برد. اپلیکیشن مدیریت جداول زمانی شما می‌تواند هرچقدر که دوست دارید ساده یا پیچیده باشد و قابلیت‌های متعددی مانند افزودن، رنگ، فهرست، جدول و مواردی از این دست را شامل شود. حتی می‌توانید بخشی از اپلیکیشن را به آموزش مدیریت زمان اختصاص دهید و نقش دستیار را برای کاربر ایفا کنید.

اپلیکیشن مدیریت جدول زمانی

اپلیکیشن ادیت ویدیو

اگر تصمیم به ساخت اپلیکیشنی برای ادیت ویدیو گرفتید، مجبور نیستید تمام ویژگی‌های پیشرفته اپلیکیشن‌های مشابه را در آن پیاده کنید. این روزها علاقه‌مندان به تدوین ویدیو کاربردهای متعددی برای اپلیکیشن‌ها پیدا می‌کنند و خیلی از اوقات، نیازهایی واقعا خاص دارند. خوشبختانه تقاضا برای اپلیکیشن‌های ادیت ویدیو بالاست و می‌توانید با دست گذاشتن روی سوژه‌های متفاوت – مثلا ادیت ویدیوهای سیاه‌وسفید یا ارائه افکت‌های ترنزیشن متعدد – محصولی منحصر به فرد روانه بازار کنید.

اپلیکیشن پخش همزمان محتوا

تصور کنید همراه با دوستان خود در اتاق نشسته‌اید و می‌خواهید با صدای بلند، به موزیکی که همگی از آن لذت می‌برید گوش دهید. عالی نمی‌شد اگر می‌توانستیم تمام موبایل‌های هوشمند را به یکدیگر متصل کنیم و صدایی بلند و فراگیر داشته باشیم؟ برای تحقق این مهم، نیاز به اپلیکیشنی داریم که دستگاه‌های گوناگون را به یکدیگر متصل و شروع به پخش انواع محتوای صوتی و تصویری کند. حتی می‌شود به تمام دستگاه‌های متصل اجازه داد که حجم صدا و گزینه‌های پخش را کنترل کنند.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن امنیتی

حریم شخصی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دنیای مدرن به حساب می‌آید و به اشکال مختلف می‌شود از امنیت حریم شخصی کاربران محافظت کرد. برای مثال می‌شود اپلیکیشنی ساخت که هنگام وارد کردن رمز اشتباه برای باز کردن قفل دستگاه، از طریق دوربین سلفی عکس می‌گیرد و تصویر شخص مزاحم را برای صاحب موبایل ایمیل می‌کند.

اپلیکیشن برنامه‌ریزی سفر و ماجراجویی

با این ایده برنامه نویسی اپلیکیشن، می‌توانید به کاربران اجازه دهید که مسیر سفر را از طریق جی‌پی‌اس مشخص کنند، به افزودن تصویر مشغول شوند و اساسا کاتالوگی فراموش‌نشدنی برای سفر بعدی خود بسازند. حتی این اپلیکیشن می‌تواند به شکل شبکه اجتماعی درآید و ویژگی‌هایی مانند نوشتن نقد برای تفرجگاه‌ها، ارائه بازخورد، ارائه پیشنهاد برای سفر به اماکن جذاب و موارد مشابه را نیز در بر بگیرد.

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن کاریابی برای دورکاران

یک ایده ساخت اپلیکیشن خوب دیگر، اپلیکیشنی است که به بهره‌وری افراد دورکار کمک می‌کند. طی چند سال اخیر و پس از پاندمی کووید-۱۹ فرصت‌های دورکاری بسیار بیشتری شکل گرفته‌اند و تصور بر این است که اکثر متخصصان طی یک یا دو دهه اخیر به دورکاری روی می‌آورند. در این بین شما می‌توانید اپلیکیشنی برای پیدا کردن مشاغل دورکاری بیابید و به بهره‌وری و بهینگی افراد علاقه‌مند کمک کنید.

اپلیکیشن کاریابی برای دورکاران

اپلیکیشن کمک به زنان باردار

تمام مادران، دوران بارداری متفاوتی نسبت به دیگری دارند و تغییرات گوناگونی را در بدن خود تجربه می‌کنند. اما چه می‌شود اگر اپلیکیشنی برای مادران بسازیم که گستره وسیعی از نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. برای مثال می‌شود به سوالات متداول زنان راجع به بارداری پاسخ داد، پزشکان زنان و زایمان را به آن‌ها معرفی کرد و حتی فروشگاهی مخصوص برای لوازم دوران بارداری تدارک دید.

اپلیکیشن پیشنهاددهی فیلم و سریال

اگرچه خیلی از ما عاشق فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی هستیم، اما گاهی از اوقات در پیدا کردن بهترین فیلم ممکن برای وضعیت روحی خود دچار مشکل می‌شویم. در چنین اوقاتی، دسترسی به اپلیکیشنی برای پیشنهاددهی فیلم و سریال براساس فاکتورهای گوناگون، معرکه خواهد بود. برای مثال می‌شود به کاربر اجازه داد که اطلاعات گوناگون مانند ژانر فیلم، نام کارگردانان، نام بازیگران و سلایق خود را وارد و سپس پیشنهاداتی دریافت کنند که حاوی جزییات کامل (مانند امتیاز فیلم در IMDB و راتن تومیتوز) خواهد بود. با نمایش تبلیغ در اپلیکیشن نیز می‌توان به راحتی به درآمد رسید.

ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

ایده برنامه نویسی اپلیکیشن نقشه‌سازی ذهنی

دانشجویان و کارمندان معمولا به روش‌های خلاقانه برای پیاده‌سازی بصری افکار و ایده‌های خود دارند و اینجاست که اپلیکیشن‌های نقشه‌سازی ذهنی واقعا به کار می‌آیند. چنین اپلیکیشنی به کاربران در ساخت نقشه‌های ذهنی، پشت سر گذاشتن طوفان فکری، برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها و یا یادگیری موضوعات پیچیده کمک می‌کنند. از سوی دیگر، کاربر می‌تواند ساختاری کلی برای نقشه ذهنی خود تدارک ببیند، ایده‌ها و جزییات گوناگون را به یکدیگر متصل کند و شمایل نقشه را مطابق نیازهای خود تغییر دهد. با فراهم آوردن امکان ویرایش گروهی نقشه‌های ذهنی نیز می‌توانید اپلیکیشن را بهتر از همیشه کنید.

اپلیکیشن مسیریابی در مجتمع‌های تجاری و مال‌ها

یک ایده برنامه نویسی کمتر دیده‌شده اما جذاب، ساخت اپلیکیشنی برای مسیریابی در مجتمع‌های تجاری و مال‌ها است. برخی مال‌ها معماری تودرتو دارند و انبوهی فروشگاه مختلف را در خود جای داده‌اند. بنابراین اگر با محدودیت زمانی روبه‌رو باشید، ممکن است در یافتن فروشگاه مورد نظر مشکلات و استرس زیادی را تجربه کنید. اما اپلیکیشن‌های مسیریابی در فضای داخلی این مشکل را حل می‌کنند و علاوه بر ارائه نقشه‌ای دیجیتالی از محیط مجتمع، تک‌تک فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی را همراه با اطلاعاتی کامل به نمایش درمی‌آورند. از سوی دیگر می‌شود قابلیت‌هایی اضافه مانند پایش فضای پارکینگ مجتمع‌ها را نیز به اپلیکیشن اضافه کرد تا کاربردی‌تر از همیشه شود.

اپلیکیشن مسیریابی در مجتمع تجاری

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

همانطور که با مطالعه این مطلب متوجه شده‌اید، این روزها ایده‌های بی‌نظیر زیادی برای برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد. اگر ایده مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید یا با الهام‌گیری از موارد داخل این مطلب به ایده خاص خودتان رسیده‌اید، زمان آن است که آستین‌ها را بالا بزنید و شروع به توسعه کنید. کسی چه می‌داند، شاید شما هم بتوانید خیلی سریع به درآمد دلاری از برنامه نویسی برسید و زندگی خود را دگرگون کنید.

چطور بهترین ایده برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین ایده ممکن لازم است نگاهی جامع به اهداف تجاری، مخاطبان هدف، ترندهای بازار و استراتژی‌های بالقوه کسب درآمد بیندازید. با تحقیق بازار و سنجش میزان تقاضا برای اپلیکیشن‌های گوناگون، به راحتی قادر به انتخاب و پیاده‌سازی ایده‌های صحیح خواهید بود.

چطور اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم و به بیشترین درآمد ممکن برسیم؟

بازاریابی و تبلیغات هیچ‌وقت به اندازه امروز آسان نبوده و با درپیش‌گیری رویکردهای مختلف مانند استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی محتوا در اپ استور، همکاری با اینفلوئنسرها، تبلیغات پولی، بازاریابی محتوایی و تعامل با مخاطبان می‌توانید درآمد خود را به بیشترین میزان ممکن برسانید.

بزرگ‌ترین چالش‌های توسعه اپلیکیشن‌های تجاری موبایل چیست؟

از بزرگ‌ترین چالش‌ها و ریسک‌ها می‌توان به رقابت فراوان در بازار اپلیکیشن‌ها، ارزش‌سازی واقعی برای کاربران، حصول اطمینان از امنیت حریم شخصی کاربران، بهینه‌سازی عملکرد اپلیکیشن روی دیوایس‌های گوناگون و همینطور همگام ماندن با آخرین ترندهای توسعه نرم‌افزار اشاره کرد.

منبع: Designveloper و EmizenTech

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments