۸ راه واقعی برای کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی که باید بشناسید

1143
درآمد دلاری با برنامه نویسی

مهارت‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی جزو ارزشمندترین مهارت‌های امروزی به حساب می‌آیند و با پشت سر گذاشتن آموزش برنامه نویسی، شانس بسیار زیادی برای دستیابی به مشاغل باکیفیت و پردرآمد خواهید داشت. البته که این مسیر آنقدرها هم آسان و بی‌دردسر نیست و اگر بخواهید همه‌چیز را اصولی یاد بگیرید و برای کسب درآمد دلاری آماده شوید، شرکت در بوت کمپ برنامه نویسی که برنامه‌ای چندین ماهه برای یادگیری تمام مهارت‌های اساسی است، از ضروری‌ترین رویکردها به حساب می‌آید. اما چه ابتدا به سراغ دوره‌های آموزشی بروید و چه همین حالا کوله باری از تجربه داشته باشید، احتمالا به دنبال راه‌های واقعی برای کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی بگردید. در ادامه این مطلب با کوئرا بلاگ همراه باشید تا ۸ روش موثر برای رسیدن به این هدف مهم را آموزش دهیم.

۱. پلتفرم‌های کار فریلنسری

کار فریلنسری یکی از محبوب‌ترین روش‌های خویش‌فرمایی است که به‌خصوص بعد از پاندمی کووید-۱۹، رواج بیشتری در مشاغل مربوط به تکنولوژی پیدا کرد. این روزها انبوهی فرصت برای پیمانکاری و همکاری‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت با شرکت‌های گوناگون وجود دارد و می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند Upwork ،Fiverr و PeoplePerHour برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی متنوع کمک بگیرید.

این پلتفرم‌ها، کارفرمایان را به کارجویان متصل و نقش واسطه را ایفا می‌کنند. بنابراین می‌توانید از امنیت شغلی و دریافت به‌موقع و کامل درآمد خود مطمئن باشید. البته که فقط به چنین پلتفرم‌هایی محدود نیستید و حتی با مقداری جستجو در لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شود این دست از فرصت‌های شغلی را پیدا کرد.

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

درآمد شما به عنوان یک فریلنسر تا حد زیادی به فاکتورهای گوناگون مانند مقدار کارتان، مهارت‌هایتان در برنامه‌نویسی، سوابق قبلی، رزومه، نظر کارفرمایان قبلی و موارد این چنینی بستگی دارد. سازندگان پلتفرم Upwork می‌گویند که مشاغل فریلنس کدنویسی می‌توانند ۶۰ تا ۷۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشند. حوزه‌های خاص‌تر مانند توسعه وب و تحلیل داده هم نرخ‌های متغیر دارند.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

مشاغل فریلنس بیشترین انعطاف‌پذیری را نسبت به هر شغل دیگری دارند و به شما اجازه می‌دهند به درآمدی قابل قبول برسید. اساسا می‌توانید در هر زمان و مکان و به هر طریقی که دوست دارید به وظایف خود رسیدگی کنید.

  • کارمزد: حدودا ۵ تا ۲۰ درصد از درآمد
  • روش‌های دریافت پول: حساب بانکی، پی‌پل، ویزا، دیسکاور، مسترکارت، آمریکن اکسپرس و روش‌های دیگر

۲. توسعه اپلیکیشن موبایل

دیگر تقریبا تمام مردم جهان موبایل هوشمند دارند و از دانلود اپلیکیشن‌هایی که زندگی را برایشان آسان‌تر می‌کنند، لذت می‌برند. اگر اپلیکیشنی بسازید که به نیازهایی واقعی پاسخ دهد و توجه‌ها را جلب کند، به منبع بی‌نظیری از درآمد دلاری منفعل (Passive Income) دسترسی خواهید داشت.

اگر نمی‌دانید باید به سراغ چه ایده و اپلیکیشنی بروید، به موفق‌ترین اپلیکیشن‌های کنونی فکر و سعی کنید استراتژی درآمدزایی پشت آن‌ها را تشخیص دهید. کارهای زیادی را می‌شود با اپلیکیشن‌های موبایل اتوماسیون کرد، از تقسیم دنگ‌ها گرفته تا برنامه‌ریزی برای وعده غذایی بعدی. از چنین فرصت‌هایی استفاده کنید.

توسعه اپلیکیشن موبایل

درآمد بالقوه چقدر است؟

اگرچه موفق‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های حاضر در اپ استور اپل و گوگل پلی استور در هر روز درآمدهای شش رقمی دارند، اکثر توسعه‌دهندگان در تلاش نخست خود به درآمدی بین صفر تا چند صد دلار در ماه می‌رسند.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

زمانی که با تمام زبان‌های برنامه‌نویسی ضروری آشنا باشید، توسعه اپلیکیشن موبایل (یا اپلیکیشن وب) تا حد زیادی وابسته به خلاقیت شما خواهد بود. بنابراین لازم است به دنبال ایده‌های خوب بگردید و آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. اگر تلاش‌هایتان جواب بدهند، شاهد جریانی طولانی‌مدت از درآمد دلاری خواهید بود که ذهن‌تان را برای تمرکز روی پروژه‌های بعدی آسوده می‌کند.

  • کارمزدها: اپ استور در سال نخست ۳۰ درصد و از آن به بعد ۱۵ درصد از درآمد اپلیکیشن‌ها را برمی‌دارد. کارمزد پلی استور هم بین ۱۵ تا ۳۰ درصد متغیر است.
  • روش‌های دریافت پول: حواله بانکی یا انتقال الکترونیکی

۳. فروش پلاگین‌های وردپرس

ابزار ارزشمند «وردپرس» (WordPress) که از آن در ساخت سایت‌های گوناگون استفاده می‌شود، بازاری عظیم برای پلاگین‌ها دارد. گرچه در این بازار انبوهی پلاگین کاملا رایگان پیدا می‌شود، اما صاحبان کسب‌وکار حاضر به پرداخت هزینه‌های قابل توجه بابت پلاگین‌هایی هستند که نیازهایی خاص را برطرف می‌کنند و باکیفیت ظاهر می‌شوند.

برای شروع می‌توانید پلاگین‌هایی رایگان بسازید و نام و برند شخصی خودتان را به دیگران بشناسانید. سپس به فرصت‌های گوناگون برای کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی دسترسی خواهید داشت، چرا که مشتریان بالقوه به سراغ‌تان می‌آیند و خواستار پلاگین‌های شخصی‌سازی شده برای نیازهای خاص سایت خود می‌شوند.

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

قیمت پلاگین‌ها کاملا متغیر است و اگر بخواهید به موفقیت برسید، باید قیمتی تعیین کنید که هم برای خودتان و هم مشتریان ‌به‌صرفه و منصفانه باشد. به صورت میانگین، قیمت پلاگین‌های وردپرس بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار است.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

این روزها بیش از ۳۳ درصد از تمام سایت‌های جهان با استفاده از ابزار وردپرس به کار خود ادامه می‌دهند، بنابراین تقاضا برای پلاگین‌های وردپرس بسیار زیاد است. شما نیز به عنوان توسعه‌دهنده پلاگین می‌توانید از منزل کار کنید و در صورت ساخت پلاگین‌های موفق، به جریانی بی‌پایان از درآمد دلاری منفعل دسترسی یابید.

  • کارمزد: در بازار وردپرس هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود، اما بازارهای شخص ثالث، کارمزدهایی با درصدهای متغیر دارند.
  • روش‌های دریافت پول: انتقال بانکی، پی‌پل، Payoneer و سایر روش‌ها

۴. راه‌اندازی وبلاگ برنامه‌نویسی

اگر علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسی، دستی بر قلم دارید و از پس نوشتن متون فنی انگلیسی برمی‌آیید، می‌توانید این دو توانایی را با یکدیگر ترکیب و بلاگی در حوزه برنامه‌نویسی تاسیس کنید. بعد می‌توانید شروع به نگارش متن راجع به ابعاد مختلف برنامه‌نویسی کنید. مثلا یادگیری ماشین و هوش مصنوعی جزو جدیدترین ترندهای دنیای تکنولوژی هستند. یا می‌توانید خیلی ساده به آموزش زبان‌ها و ترفندهای برنامه‌نویسی بپردازید و در این بین، اندکی هم بازاریابی و کپی‌رایتینگ را تمرین کنید.

راه‌اندازی بلاگ برنامه‌نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

راه‌های متعددی برای کسب درآمد از بلاگ‌نویسی وجود دارد. درج تبلیغ در بلاگ، روشی قدیمی و آزمون‌پس‌داده است و به صورت میانگین از هر بازدید از صفحات سایت درآمدی بین ۱ تا ۲۵ سنت خواهید داشت. علاوه بر این، می‌توانید محتوای اسپانسری یا نقد محصول و خدمات بنویسید و وارد حیطه «بازاریابی مشارکتی» (Affiliate Marketing) شوید.

در افیلیت مارکتینگ باید مردم را به خرید محصولات گوناگون ترغیب کنید و سپس به ازای هر خرید موفق، بخشی از درآمد را برای خود برمی‌دارید. آمارها نشان می‌دهند که بازاریابی مشارکتی می‌تواند درآمدی بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار در سال داشته باشد.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

بلاگ‌نویسی به شما اجازه می‌دهد ضمن اشتراک‌گذاری افکار خود با دیگران، از این کار کسب درآمد کنید. انعطاف‌پذیری زیادی هم از نظر موضوعات قابل پرداخت وجود دارد و می‌توانید دقیقا به سراغ همان مواردی بروید که به آن‌ها علاقه دارید. از سوی دیگر، ساختن جامعه‌ای از مخاطبان هم‌فکر باعث می‌شود تمام این فرایند شکلی جذاب پیدا کند.

  • کارمزد: ساخت وب‌سایت معمولا چند صد دلار و میزبانی آن ماهانه ۲۰ تا ۶۰ دلار هزینه دارد.
  • روش‌های دریافت پول: کاملا انعطاف‌پذیر

۵. شرکت در مسابقات کدنویسی

چالش‌های آنلاین و مسابقات کدنویسی را می‌توان تفریحی محبوب میان کدنویسان باتجربه و یا کدنویسان تازه‌کاری که می‌خواهند مهارت‌های خود را صیقل دهند به حساب آورد. اما شاید این را ندانید که با شرکت در این مسابقات نیز می‌توان به کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی مشغول شد.

این روزها سایت‌های زیادی داریم که با پول، به مهارت‌های برنامه‌نویسی شما پاداش می‌دهند. به عنوان مثال سایت HackerRank به صورت مداوم میزبان مسابقات زنده و ماراتون‌های گوناگون است و به برنامه‌نویسان برتر جایزه می‌دهد. از دیگر سایت‌های مشابه هم می‌شود به HackerEarth ،TopCoder و CodeChef اشاره کرد.

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

اگر مایل به شرکت در این مسابقات با هدف کسب درآمد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به آن‌ها به چشم شغلی جانبی نگاه کنید، زیرا هیچ تضمینی برای رتبه آوردن در تک‌تک رقابت‌ها وجود ندارد. به صورت میانگین برندگان چنین مسابقاتی چند صد دلار دریافت می‌کنند، اما گاهی رویدادهایی مهم‌تر هم برگزار می‌شوند که جوایز قابل توجه‌تر دارند.

چرا باید از راه کسب درآمد دلاری کرد؟

شرکت در مسابقات کدنویسی را نمی‌توان یک شغل به حساب آورد و می‌توانید به آن به چشم یک بازی نگاه کنید. چنین مسابقاتی جزو سرگرمی‌های رایج برنامه‌نویسان به حساب می‌آیند و شما هم می‌توانید علاوه بر بهبود مهارت‌ها و توانایی‌ها، شانس خود را برای دریافت جوایز چند صد یا چند هزار دلاری امتحان کنید.

  • کارمزد: معمولا صفر، اما برخی رقابت‌ها هزینه‌ای اندک به عنوان ورودی دارند.
  • روش‌های دریافت پول: معمولا پی‌پل، گاهی انتقال بانکی و سایر روش‌ها (بسته به پلتفرم مورد نظرتان)

۶. راه‌اندازی کانال یوتیوب

این روزها خیلی‌ها رویای راه‌اندازی یک کانال یوتیوبی را در ذهن و قلب خود دارند. هر از گاهی از این می‌شنویم که فلان یوتیوبر به درآمدی چند میلیون دلاری رسیده و درحالی ثروتمندتر می‌شود که عاشق کار خود نیز هست. البته که رسیدن به این سطح از موفقیت اصلا آسان نیست، اما می‌توانید شما هم دست به کار شوید و کانالی راه بیندازید که برنامه‌نویسی را به مردم آموزش می‌دهد.

همه مردم عاشق آموزش‌های رایگان هستند و همین‌طور که تقاضا برای مشاغل حوزه توسعه نرم‌افزار بیشتر می‌شود، یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی، آشنایی با چارچوب ذهنی کدنویسان و تمام مهارت‌های مشابه نیز شکلی ضروری‌تر به خود می‌گیرند. فقط توجه داشته باشید که در فضای اشباع یوتیوب، نیاز به ویدیوهایی منحصر به فرد و اندکی صبوری دارید تا در گذر زمان، رقبای خود را کنار بزنید.

آموزش برنامه‌نویسی در یوتیوب

درآمد بالقوه چقدر است؟

میزان درآمد شما در یوتیوب، کاملا بستگی به ابعاد کانال‌تان دارد. علاوه بر این، به محض راه‌اندازی کانال امکان کسب درآمد وجود ندارد و باید پیش‌نیازهایی مانند رسیدن به ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم را برآورده کنید تا امکان نمایش تبلیغ روی ویدیوها مهیا شود. بعد از این، به ازای هر نمایش تبلیغ به مخاطبان می‌توانید منتظر میانگین درآمد ۵ تا ۱۵ سنت باشید که با رسیدن به بازدیدهای چند صد هزاری یا میلیونی، رقمی واقعا چشمگیر خواهد شد.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

با ساخت ویدیو و اشتراک‌گذاری دانش خود در پلتفرم یوتیوب، به بازاری بزرگ از افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی دسترسی پیدا می‌کنید و از سوی دیگر، کنترلی کامل بر محتوای خود خواهید داشت.

  • کارمزد: یوتیوب ۴۵ درصد از درآمد تبلیغات را برمی‌دارد.
  • روش‌های دریافت پول: حواله بانکی و سایر روش‌های وابسته به موقعیت جغرافیایی

۷. شرکت در برنامه‌های باگ‌ باونتی

بسیاری از شرکت‌های متوسط و بزرگ که به امنیت سایبری خود اهمیت می‌دهند، برنامه‌هایی تحت عنوان «باگ باونتی» (Bug Bounty) دارند و به شما در ازای یافتن آسیب‌پذیری‌ها و گزارش کردن آن‌ها پاداش خواهند داد.

این روش کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی هم بیشتر از اینکه شغلی واقعی و تمام‌وقت باشد، شغلی ثانویه است و می‌توانید به آن به چشم راهی برای درآمدزایی هرچه بیشتر نگاه کنید. البته که برخی جوایز واقعا ارزشمند هستند و اگر از هک اخلاق‌مدار لذت می‌برید، حتما این گزینه را بررسی کنید.

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

شرکت‌های کوچک معمولا بین ۵۰ تا ۵۰۰ دلار در ازای آسیب‌پذیری‌ها می‌پردازند. اما اگر بتوانید به شناسایی آسیب‌پذیری‌های شرکت‌های بزرگ بپردازید و باگ‌های واقعا خطرناک را کشف کنید، جوایزی تا چند ده هزار دلار هم دریافت خواهید کرد.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

برنامه‌های باگ باونتی نیز درست مانند مسابقات کد‌نویسی، جزو سرگرمی‌های برنامه‌نویسان و هکرها به حساب می‌آیند و با مشارکت در آن‌ها شانسی برای دریافت جوایز نقدی قابل توجه خواهید داشت.

  • کارمزد: ندارد
  • روش‌های دریافت پول: متغیر

۸. کار تمام‌وقت در شرکت‌ها

و در نهایت به آخرین روش کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی می‌رسیم که اشتغال تمام‌وقت در شرکت‌های گوناگون است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این روزها دورکاری رواج بسیار بیشتری نسبت به سال‌های پیش پیدا کرده و انبوهی از شرکت‌های بین‌المللی به دنبال نیروی کار ماهر و ارزان‌تر نسبت به نیروهای محلی می‌گردند. ضمنا الزامی به کار تمام‌وقت نیست و می‌توانید با جستجوی هرچه بیشتر، به سراغ مشاغلی بروید که نیاز به کار پاره‌وقت یا پیمانکاری دارند.

کار تمام‌وقت برنامه‌نویسی

درآمد بالقوه چقدر است؟

درآمد برنامه‌نویسان به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد و می‌تواند بین ۲۵ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار در سال متغیر باشد.

چرا باید از این راه کسب درآمد دلاری کرد؟

آنچه این نوع از اشتغال را از دیگر موارد موجود در این لیست متمایز می‌کند، دسترسی به جریانی باثبات از درآمد ماهانه است. زمانی که به کار تمام‌وقت یا نیمه‌وقت مشغول می‌شوید، دیگر نگران تولید محتوا یا پیدا کردن مشتری طی ماه آتی نخواهید بود و همواره می‌توانید روی درآمد خود حساب کنید.

  • کارمزد: ندارد
  • روش‌های دریافت پول: حواله بانکی، چک و سایر روش‌ها

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

مهم نیست که از نظر مالی در چه شرایطی به سر می‌برید و چند ساعت در روز وقت آزاد دارید، مادامی که از مهارت‌های برنامه‌نویسی برخوردار باشید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد پیدا خواهید کرد. حالا که با بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی آشنا شده‌اید، با اندکی تلاش و همینطور تقویت زبان انگلیسی، می‌توانید خیلی سریع به بازار بین‌المللی متصل شوید و درآمد خود را چندین برابر کنید.

مشکلات کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی چیست؟

اگرچه کسب درآمد دلاری بسیار وسوسه‌برانگیز است، اما باید خودتان را برای چالش‌های متعدد این کار نیز آماده کنید. پیش از هر چیز باید درک کنید که پیدا کردن فرصت‌های شغلی دلاری و به دست آوردن آن‌ها به هیچ وجه آسان نیست و باید برای ارسال چندین‌باره رزومه، پشت سر گذاشتن مصاحبه‌های شغلی گوناگون و عدم پذیرش از سوی شرکت‌های مختلف آماده باشید. از سوی دیگر نیاز به مهارت‌هایی مانند مدیریت استرس و تطبیق‌پذیری نیز دارید تا در جهان پرشتاب برنامه‌نویسی، دائما همگام با آخرین تغییرات باقی بمانید.

آیا می‌شود برنامه‌نویسی را به شغل ثانویه با درآمد دلاری تبدیل کرد؟

بله، اگر دانشجو هستید یا در حوزه‌ای متفاوت از برنامه‌نویسی فعالیت دارید، می‌توانید برنامه‌نویسی را به شغل ثانویه خود تبدیل کنید و از آن به درآمد دلاری برسید. برای این کار، کافی‌ست روش‌های مختلفی که در این مطلب آورده‌ایم را به دقت بخوانید و بهترین گزینه را براساس توانایی‌ها و علایق خود انتخاب کنید.

منبع: GigWorker

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments