بهترین ربات های تلگرام در سال ۲۰۲۴ که زندگی را برای شما آسان می‌کنند

833

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امروزی است و از آن‌جا که دائما در تلاش است قابلیت‌هایی تازه در اختیار کاربران بگذارد، با گذشت هر روز مخاطبان بیشتری نیز به دست می‌آورد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان بهره‌گیری از ربات‌هایی است که انبوهی از وظایف مختلف را برای شما انجام می‌دهند، از پیدا کردن موسیقی و آپلود فایل‌ها در فضای ابری گرفته تا تنظیم یادآور و جستجو برای ارزان‌ترین بلیت هواپیما. حتی برای ساخت ربات تلگرام هم یک ربات مخصوص داریم که اجازه می‌دهد خودتان دست به کار شوید و نیازهای خود یا دیگران را برطرف کنید. در این مطلب با کوئرا بلاگ همراه باشید تا برخی از بهترین ربات های تلگرام را در سال ۲۰۲۴ بشناسیم.

ربات تلگرام چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

ربات (یا به صورت‌ دقیق‌تر، بات) تلگرام به برنامه‌‌های کامپیوتری کوچک و خودکاری گفته می‌شود که در قالب چت یا کانال تلگرام در دسترس شما قرار می‌گیرند. این ابزارها معمولا نقش دستیار دیجیتالی را ایفا می‌کنند و علاوه بر تعامل یا گفتگو با ربات‌ها، می‌توانید وظایف مختلف را نیز به آن‌ها واگذار کنید. برای مثال اگر به دنبال قرار گرفتن در جریان آخرین اخبار باشید، می‌توانید یک بات خبری را به تلگرام خود اضافه کنید تا دائما آخرین اخبار را به گوش‌تان برساند.

تمام بات‌های تلگرام یک نام کاربری منحصر به فرد دارند که با کلیک روی آن می‌توانید بات را به تلگرام خود فرا بخوانید. البته که با جستجوی نام کاربری هر بات درون تلگرام نیز می‌توان آن‌ها را یافت و به کار بست.

بهترین ربات های تلگرام

هنگامی که برای اولین بار وارد صفحه کار با هر بات تلگرام می‌شوید، باید با فشردن گزینه‌های روی صفحه، مکالمه یا تعامل را آغاز کنید. بعد از این، هر بار که نیاز به کار با ربات داشته باشید، یا باید عبارت start/ را در کادر متنی وارد کنید و یا از دستورالعمل‌هایی که روی صفحه به نمایش درمی‌آیند کمک بگیرید.

بهترین ربات های تلگرام امروزی بسیاری از نیازهای رایج کاربران را پوشش می‌دهند و برای مثال می‌توان به یافتن و دانلود آهنگ، تبدیل کردن فرمت فایل‌ها، زمان‌بندی کارها، گفتگو با هوش مصنوعی، بازی کردن و انبوهی وظیفه دیگر اشاره کرد.

بهترین ربات های تلگرام در سال ۲۰۲۴

در ادامه برخی از محبوب‌ترین و کارآمدترین بات‌های تلگرام در سال ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم. لینک منتهی به هر بات را نیز درون مطلب خواهید یافت تا بتوانید فورا شروع به استفاده از آن‌ها کنید. فراموش نکنید که این روزها صدها و بلکه هزاران بات مختلف در تلگرام پیدا می‌شود که پرداختن به تمامی آن‌ها در یک مطلب امکان‌پذیر نیست. تلاش بر این بوده در این مطلب به بات‌هایی بپردازیم که بهره‌وری شما را بالا می‌برند و نیازهای روزمره و رایج را برطرف می‌کنند.

ربات Pomodoro Timer

ربات pomodoro_timer_bot@ ابزاری بسیار ساده اما موثر برای بالا بردن بهره‌وری به حساب می‌آید. این بات به شما اجازه می‌دهد «تکنیک پومودورو» را به زندگی خود بیاورید، تکنیکی شناخته‌شده برای مدیریت زمان که اجازه می‌دهد با تمرکز و بهینگی هرچه بیشتر به کارهای فردی یا تیمی رسیدگی کنید.

بهترین ربات های تلگرام

مهم‌ترین ویژگی‌های Pomodoro Timer را در ادامه آورده‌ایم:

  • تنظیم تایمر: این بات تایمرهایی ۲۵ دقیقه‌ای (که مدت‌زمان استاندارد تکنیک پومودورو به حساب می‌آید) تنظیم می‌کند و بعد از به صدا درآمدن هر تایمر می‌توانید استراحتی کوتاه (مثلا ۵ یا ۱۰ دقیقه) داشته باشید و بار دیگر به سراغ «بلوک زمانی» بعدی بروید.
  • شخصی‌سازی تایمرها: بسته به کارها و نیازهای خود،‌ می‌توانید مدت‌زمان تایمرها را تغییر دهید و مطابق میل خود درآورید.
  • ارائه آمار و ارقام: این بات تلگرام، آمار و ارقام عملکردتان را در اختیارتان می‌گذارد تا درکی بهتر از سطح بهره‌وری خود داشته باشید.
  • مناسب برای کار تیمی: این بات را می‌توان به چت‌های گروهی نیز اضافه کرد و از آن برای مدیریت پروژه‌های تیمی بهره گرفت. در این حالت تمام اعضای تیم تایمری یکسان را مشاهده می‌کنند و بنابراین برهه‌های کار و استراحت موازی خواهند داشت.

ربات Skeddy

ربات skeddybot@ ابزاری قدرتمند برای زمان‌بندی امور است که به شما اجازه می‌دهد در فضایی واحد به تمام رویدادها، جلسات، ویزیت‌ها و وظایف آتی خود سامان بدهید. این ربات رابط کاربری ساده‌ای دارد و می‌توانید بدون از دست دادن تاریخ‌‌ها و زمان‌بندی‌های مهم، برای روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌های آتی برنامه‌ریزی کنید.

Skeddy Bot

مهم‌ترین ویژگی‌های Skeddybot را در ادامه آورده‌ایم:

  • زمان‌بندی آسان: با Skeddybot تنها کاری که انجام می‌دهید، وارد کردن تاریخ رویداد است و باقی کارها به صورت خودکار انجام خواهند شد. در زمان مورد نظر نیز اعلان موضوع به دست‌تان خواهد رسید.
  • رویدادهای تکرارشونده: این بات اجازه می‌دهد رویدادهایی که دائما تکرار می‌شوند (مثلا جلسات هفتگی) را در طولانی‌مدت زمان‌بندی کنید.
  • رابط کاربری تحت وب: Skeddybot یک نسخه تحت وب هم دارد که اجازه می‌دهد یادآورهای خود را ببینید و سفارشی‌سازی کنید.

ربات New File Converter

newfileconverterbot@ یکی از بهترین ربات های تلگرام است و گستره وسیعی از نیازها را برطرف می‌کند. با این بات می‌توانید فرمت فایل‌ها را با کمترین دردسر ممکن تغییر دهید. New File Converter از بسیاری از فرمت‌های فایل امروزی پشتیبانی می‌کند و برای مثال می‌توانید فرمت اسناد و تصاویر را تغییر دهید.

بهترین ربات های تلگرام

مهم‌ترین ویژگی‌های New File Converter را در ادامه آورده‌ایم:

  • تنوع فرمت‌های پشتیبانی‌شده: این ربات از انواع فرمت‌ها مثل PDF ،DOC و JPG پشتیبانی می‌کند و فرمت‌های تخصصی‌تر مانند فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی و فایل‌های زیرنویس را هم در آن می‌یابید.
  • چند رسانه‌ای: با این بات می‌توانید فایل‌های ویدیویی، صوتی و تصویری را نیز به یکدیگر تبدیل کنید.
  • سهولت در استفاده: بات New File Converter برای سهولت حداکثری طراحی شده و برای تغییر فرمت صرفا باید فایل را آپلود و فرمت مقصد را انتخاب کنید.
  • تغییر فرمت سریع: ربات New File Converter به سرعت درخواست‌های شما را پردازش می‌کند و خروجی را ظرف چند ثانیه در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: ۸ روش موثر کم کردن حجم فیلم روی تمام پلتفرم‌ها و بدون از دست دادن کیفیت

ربات DropMail

DropmailBot@ را می‌توان یکی از قابل اتکاترین و بهترین ربات های تلگرام توصیف کرد که ایمیل‌های موقتی در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از این ربات، ساخت ایمیل‌های یک‌بار مصرف آسان می‌شود و به این ترتیب نه‌تنها می‌توانید از شلوغ شدن اینباکس ایمیل خود (به خاطر ثبت نام در سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون) جلوگیری کنید، بلکه از حریم شخصی خود حفاظت خواهید کرد.

بات دراپ میل

مهم‌ترین ویژگی‌های DropMail را در ادامه آورده‌ایم:

  • دسترسی به ایمیل‌های یک‌بار مصرف: این ربات ایمیل‌هایی موقتی و یک‌بار مصرف می‌سازد که می‌توانید از آن‌ها برای برطرف‌سازی نیازهای کوتاه‌مدت خود استفاده کنید.
  • محافظت در برابر ایمیل‌های اسپم: با استفاده از DropMail، دیگر نیازی به ارائه ایمیل اصلی خود نخواهید داشت و از پر شدن اینباکس با انبوهی ایمیل اسپم و ناخواسته جلوگیری خواهید کرد.
  • حفاظت از حریم شخصی: با استفاده از ایمیل‌های موقتی، از اطلاعات شخصی خود محافظت خواهید کرد و داده‌های حساس خود را در اختیار سرویس‌ها و سایت‌های غیر قابل اعتماد قرار نمی‌دهید.
  • مدیریت ایمیل‌های دریافتی: DropMail Bot اجازه می‌دهد ایمیل‌های دریافتی را نیز مشاهده کنید. بنابراین هنگامی که نیاز به احراز هویت دو مرحله‌ای دارید با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

ربات File to Bot

filetobot@ ابزاری است که برای مدیریت فایل‌ها به شکلی ساده و بهینه طراحی شده. این ابزار از قابلیت ذخیره‌سازی فایل داخلی تلگرام بهره می‌برد و اجازه می‌دهد فایل‌های خود را برای استفاده شخصی و یا استفاده گروهی در فضایی واحد نگه دارید.

بهترین ربات های تلگرام

مهم‌ترین ویژگی‌های File to Bot را در ادامه آورده‌ایم:

  • ذخیره‌سازی فایل‌ها و دسترسی سریع به آن‌ها: با این بات می‌توانید فایل‌ها، تصاویر و اسناد خود را به فضایی امن ارسال کنید. سپس با جستجو درون بات، هر زمانی به فایل‌های خود دسترسی خواهید یافت.
  • سامان‌دهی به فایل‌ها: با File to Bot می‌توانید فولدرهایی اصلی و فرعی بسازید و به فایل‌هایی که ذخیره کرده‌اید سامان بدهید. این ویژگی‌، قابلیتی بی‌نظیر برای تیم‌هایی به حساب می‌آید که نیاز به دسترسی گروهی به فایل‌های پروژه دارند.
  • اشتراک‌گذاری آسان فایل: فایل‌های ذخیره‌شده در File to Bot را می‌توان مستقیما به چت‌های تلگرام فرستاد و بنابراین اشتراک‌گذاری تصاویر و اسناد با دوستان و همکاران بی‌نهایت آسان است.
  • پیش‌نمایش فایل: هر زمان که امکانش باشد، این ربات پیش‌نمایشی از فایل‌ها در اختیارتان می‌گذارد و شما را از دانلود آن‌ها بی‌نیاز می‌کند.

ربات Zoom Bot

zoombot@ قابلیت‌های اپلیکیشن چت تصویری Zoom را با سهولت استفاده از تلگرام درمی‌آمیزد و تبدیل به ابزاری ارزشمند برای هرکسی می‌شود که به صورت مداوم از چت ویدیویی برای جلسات، وبینارها و گردهمایی‌های مجازی استفاده می‌کند. با این ربات می‌توانید خیلی سریع جلسات Zoom خود را بسازید و مدیریت کنید، هم به تنهایی و هم به صورت تیمی.

بات Zoom

مهم‌ترین ویژگی‌های Zoom Bot را در ادامه آورده‌ایم:

  • زمان‌بندی جلسات: با این بات می‌توانید جلسات زوم خود را مستقیما در چت تلگرام زمان‌بندی کنید. برای این کار صرفا باید تاریخ و زمان مورد نظرتان را وارد کنید و سپس ربات جلسه Zoom را برایتان می‌سازد.
  • ساخت آنی جلسات: اگر نیاز به ساخت آنی جلسات گفتگوی آنلاین داشته باشید هم می‌توانید روی Zoom Bot حساب باز کنید. این بات در لحظه نیاز شما جلسه می‌سازد و لینکی در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید برای دیگران بفرستید.
  • یادآورهای جلسات: Zoom Bot می‌تواند یادآورهای جلسات را به صورت خودکار برای تمام افراد حاضر در جلسه بفرستد، بنابراین هیچکس جلسات مهم آتی را فراموش نمی‌کند.
  • پیوستن سریع به جلسات: با فشردن تنها یک دکمه داخل تلگرام، امکان پیوستن سریع به جلسات Zoom نیز مهیا است. بنابراین نیازی به باز کردن یک اپلیکیشن یا مرورگر دیگر نخواهید داشت.
  • همگام‌سازی با اپلیکیشن Zoom: این بات به حساب شما در پلتفرم Zoom متصل می‌شود و تمام اطلاعات (مانند جلسات زمان‌بندی‌شده) را میان تلگرام و Zoom همگام‌سازی می‌کند. بنابراین همیشه به تمام اطلاعات خود در محیط تلگرام دسترسی خواهید داشت.

ربات Ultimate Poll

ultimate_pollbot@ یکی از بهترین ربات های تلگرام است که ساختار متن‌باز دارد و به شما اجازه می‌دهد نظرسنجی‌های پیشرفته بسازید و آن‌ها را مدیریت کنید. این ابزار اوقاتی به کار می‌آید که تنظیمات ابزار استاندارد تلگرام برای ساخت نظرسنجی برای نیازهایتان کفایت نمی‌کند. چه به دنبال ساخت یک نظرسنجی سریع میان دوستان باشید و چه بخواهید جویای نظرات هم‌تیمی‌ها راجع به ابعاد مختلف یک پروژه شوید، Ultimate Poll تمام این فرایند را سرراست می‌کند.

بهترین ربات های تلگرام

مهم‌ترین ویژگی‌های Ultimate Poll Bot را در ادامه آورده‌ایم:

  • ساخت نظرسنجی: این بات اجازه می‌دهد گستره وسیعی از نظرسنجی‌های چند گزینه‌ای، تک‌گزینه‌ای، ناشناس و شناس را بسازید. امکان شخصی‌سازی سوال نظرسنجی و تعیین گزینه‌های مختلف نیز وجود دارد.
  • نتایج زنده: Ultimate Poll Bot نتایج نظرسنجی را به صورت زنده نشان می‌دهد و در هر لحظه آخرین نتیجه را مشاهده می‌کنید.
  • تسهیل فرایندهای تیمی: از Ultimate Poll می‌توانید برای تسهیل فرایند تصمیم‌گیری در محیط کار تیمی هم استفاده کنید. این بات فرایند جمع‌آوری نظرات و تحلیل آن‌ها را بی‌نهایت آسان می‌کند.

ربات Manybot

Manybot@ ابزاری بسیار قدرتمند برای ساخت بات‌های تلگرامی است. کاربران تلگرام تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بات با Manybot ساخته‌اند و بنابراین داریم راجع به ابزاری بی‌نظیر برای اشخاص و کسب‌وکارهایی صحبت می‌کنیم که نیاز به تعامل با مخاطبان خود دارند.

ساخت بات با Manybot

مهم‌ترین ویژگی‌های Manybot را در ادامه آورده‌ایم:

  • ارسال پیام برای سابسکرایبرها: ادمین‌های بات‌ها می‌توانند انواع محتوا – مانند متون، تصاویر، ویدیوها و فایل‌ها – را برای مشترکین بات‌های خود بفرستند.
  • ساخت فرمان‌های سفارشی: با تعیین فرمان‌های سفارشی، بات شما می‌تواند پیام‌هایی از پیش تعیین شده را در پاسخ به پیام‌های کاربران ارسال کند. به این ترتیب بات شما تعاملی‌تر و جالب‌تر خواهد بود.
  • طراحی منوهای چندلایه و زیبا: Manybot یک ویرایشگر بصری دارد که به شما اجازه برای بات خود انواع منو و زیرمنوها را بسازید. این قابلیت به کاربارن اجازه می‌دهد بدون نیاز به تایپ کردن فرمان‌ها، با بات شما تعامل کنند.
  • مدیریت گروهی: اگر نیاز به مدیریت گسترده‌تر بات‌های خود داشته باشید، می‌توانید به افراد دیگر هم دسترسی بدهید. این افراد می‌توانند انواع سطوح دسترسی به تنظیمات را داشته باشند، اما هیچوقت قادر به حذف کامل ربات شما نخواهند بود.
  • انتشار خودکار پست‌ها: اگر بلاگی شخصی یا کانالی در یوتیوب داشته باشید، می‌توانید از قابلیت انتشار خودکار پست‌های آن پلتفرم درون بات خود مک بگیرید. به این ترتیب تازه‌ترین پست‌ها و ویدیوها به سرعت مقابل چشم سابسکرایبرها قرار می‌گیرند.
  • پشتیبانی از فارسی: Manybot از زبان‌های زبان انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی و البته فارسی پشتیبانی می‌کند و بنابراین به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید از تنظیمات آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنیم ؟ – ۲۸ کاربرد AI برای کاربران عادی و حرفه‌ای

ربات Combot

combot@ رباتی قدرتمند است که اجازه می‌دهد گروه‌های تلگرامی خود را مدیریت و تحلیل کنید و از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان ادمین‌های این پلتفرم به حساب می‌آید. با استفاده از Combot حتی می‌توانید گروه تلگرامی خود را تبدیل به یک فضای کاری بهینه و تعاملی برای تیم‌های کوچک و بزرگ کنید.

بهترین ربات های تلگرام

مهم‌ترین ویژگی‌های Combot را در ادامه آورده‌ایم:

  • دسترسی به تحلیل‌ها و آمارها: Combot گزارش‌ها و تحلیل‌هایی دقیق راجع به فعالیت اعضای گروه ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد اوقات اوج فعالیت کاربران را شناسایی کنید.
  • محافظت در برابر اسپم: این بات سیستمی پیشرفته برای مقابله با اسپم دارد و نه‌تنها از ارسال محتوای هرز جلوگیری خواهد کرد، بلکه کاربران خاطی را هم شناسایی و محدود می‌کند.
  • اتوماسیون فرایندهای مدیریتی: Combot ابزارهایی برای اتوماسیون فرایندهای مدیریت گفتگوها دارد. برای مثال می‌تواند پیام‌های نامناسب را حذف کند و به کاربرانی که قوانین را زیر پا می‌گذارند اخطار دهد.
  • اعتباردهی به کاربران: سیستم اعتباردهی داخلی Combot، فعالیت‌های کاربران را پایش می‌کند و به آن‌ها امتیاز می‌دهد. به این ترتیب کاربران به فعالیت‌های مثبت تشویق و از فعالیت‌های منفی منصرف می‌شوند.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول پیرامون بهترین ربات های تلگرام

در این مطلب با ۹ مورد از بهترین بات‌های موجود روی پلتفرم یوتیوب آشنا شدید که به شما در رسیدگی به کارهای شخصی و یا امور تیمی کمک می‌کنند. با این حال فراموش نکنید که انبوهی ربات دیگر نیز برای تلگرام پیدا می‌شود و با اندکی جستجو در خود تلگرام یا جستجوگر گوگل، ابزارهای ضروری را خواهید یافت.

چطور بهترین ربات های تلگرام را پیدا کنیم؟

اگر می‌خواهید به فهرستی غنی از ربات‌های تلگرامی دست پیدا کنید یا ابزارهای مورد نیاز خود را بیابید، می‌توانید از سایت‌هایی مانند Botlist و Botfather کمک بگیرید. علاوه بر این، با جسجوی نام ربات مورد نظر خود در تلگرام نیز به آن دسترسی خواهید یافت.

آیا ربات‌های تلگرام کاملا رایگان هستند؟

بخش اعظمی از بات‌های تلگرام شکلی غیر رسمی دارند و توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث ساخته شده‌اند. بنابراین تصمیم‌گیری راجع به رایگان بودن یا نبودن آن‌ها، به خود توسعه‌دهندگان بستگی دارد. اما در مجموع اکثر بات‌های تلگرامی کاملا رایگان هستند.

آیا ربات‌های تلگرامی ایمن هستند؟

در حال حاضر هیچ فروشگاهی نداریم که بات‌های تلگرامی را به صورت رسمی دسته‌بندی و کدهای آن‌ها را بررسی کند. علاوه بر این، برخی بات‌هایی که به گروه‌ها اضافه می‌کنید، دسترسی ادمین دارند و می‌توانند دردسرساز ظاهر شوند. با تمام این اوصاف، هیچوقت نمی‌توان از امنیت کامل ربات‌های تلگرام مطمئن بود و اگر نگران لو رفتن اطلاعات شخصی یا سازمانی هستید، بهتر است یا بات‌های مخصوص خود را بسازید و یا از بات‌های متن‌باز و شفاف کمک بگیرید.

منبع: N8N

آموزش برنامه نویسی با کوئرا کالج
شایان ضیایی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments